Meer Artikelen

Warner Bros gaat films verhuren via Facebook

De Amerikaanse film- en televisieproducent Warner Bros gaat films verspreiden via Facebook. In een proef laat het gebruikers nu, in ruil voor 30 Facebook-credits of 3 dollar, de film ‘The Dark Knight’ zien.

Virtueel koekhappen met Facebook-app van Prince

Het bedrijf achter de Prince-koekjes in Duitsland, wil met een app profiteren van het bereik van Facebook. Gebruikers kunnen hun vrienden uitnodigen om een virtuele hap van de chocoladekoeken te nemen. Het afgeknabbelde koekje moet vervolgens weer onder andere Facebook-gebruikers verspreid worden.

Facebook wil contactgegevens gebruikers delen met derden

Facebook maakt plannen om persoonlijke informatie van de leden, contactgegevens als telefoonnummer en adres, te delen met derden. Gebruikers moeten zelf beslissen of zij hiermee instemmen.

Facebook koopt berichtendienst Beluga

Facebook heeft de mobiele berichtenapplicatie Beluga voor een onbekend bedrag overgenomen. De dienst blijft voorlopig werken als voorheen, al belooft Facebook komende week meer details naar buiten te brengen over de plannen die het heeft met Beluga.

Premium

Miljoeneninvesteringen in bedrijven met Facebook-specialisatie

Verscheidene internationale marketingbedrijven met Facebook- en Twitter-specialisatie hebben afgelopen weken miljoenen aan investeringen verworven.

What would Facebook do?

Facebook is de nieuwe nummer 1, dankzij 650 miljoen gebruikers. Zij besteden meer tijd aan de vriendensite dan aan Google, Yahoo en Microsoft bij elkaar. De concurrentie kijkt toe. Wat zal Mark Zuckerberg nú weer doen?

Social

Sanoma-titels trekken meer verkeer uit Facebook dan uit Hyves

Het verkeer over het hele Sanoma-netwerk vanuit verschillende sociale netwerken, begint langzamerhand uiteen te lopen. In Nederland is het verkeer dat vanuit Twitter komt het grootst, Facebook volgt op de hielen. Hyves levert van de grote netwerken het minste verkeer.

T-Mobile webcare verlegt aandacht naar Facebook

T-Mobile is sinds oktober vorig jaar november aanwezig op Facebook met het T-Mobile Plein. “We proberen hier branding en service te vermengen”, aldus Tessel Jarigsma, directeur internet en nieuwe media bij T-Mobile Nederland.

Premium

Profielensites omarmen digitale kortingsbonnen

Leden van profielensites kunnen steeds vaker, tijdens het winkelen op straat, digitale kortingsbonnen op hun mobieltje ontvangen. Winkeliers kunnen zo met slimme aanbiedingen nieuwe klanten naar binnen lokken.

Facebook rolt locatiedienst uit in Europa

Facebook Places wordt gelanceerd in het Verenigd Koninkrijk en andere Europese landen. Wanneer de dienst naar Nederland komt, is nog niet duidelijk.

Facebook zet ‘likes’ om in advertenties, geen opt-out

Sponsored stories, de nieuwe mogelijkheid op Facebook om likes en check-ins van gebruikers om te zetten in advertenties, kent geen opt-out voor degene wiens data hiervoor wordt gebruikt.

Asos verkoopt volledige inventaris in Facebook-winkel

De online modewinkel Asos lanceert eind deze maand een winkel op Facebook, waar Europese klanten zonder het sociale netwerk te verlaten, hun kledingkast kunnen verrijken met aankopen bij Asos.

Omzet Facebook in 2010: 1,9 miljard dollar

Emarketer schat dat profielensite Facebook over heel 2010 een omzet boekte van 1,86 miljard dollar. Het onderzoeksbureau schat dat de omzet dit jaar ruim verdubbelt tot over de 4 miljard dollar.

Premium

Arno Lubrun weg bij Microsoft Nederland

De baas van Microsoft Advertising in Nederland, Arno Lubrun, vertrekt. Hij zou een managementfunctie gaan bekleden bij Facebook Nederland.

Goldman Sachs investeert 450 miljoen in Facebook

Zakenbank Goldman Sachs investeert 450 miljoen dollar in Facebook. Dat zou de voorbode zijn van een nieuwe financieringsronde waarmee de profielensite nog eens 1,5 miljard dollar uit de markt haalt.