YouTube serveert reclame op mobiele site
Google is begonnen met de uitrol voor reclame op de mobiele site van YouTube. Hiermee zet de zoekmachinegigant de volgende stap in de onderneming om de populaire video-site winstgevend te maken.
Google is begonnen met de uitrol voor reclame op de mobiele site van YouTube. Hiermee zet de zoekmachinegigant de volgende stap in de onderneming om de populaire video-site winstgevend te maken.
Google lanceert de Google Apps Marketplace. Hierin kunnen ontwikkelaars applicaties aan de man brengen. De online softwarewinkel richt zich op de betaalde gebruikers van Google Apps.
Google heeft het marktaandeel in het Verenigd Koninkrijk zien zakken in februari. De zoekmachine verloor 1,6 punten, waar Bing en Yahoo marktaandeel wisten af te snoepen en beide een stijging zagen in gebruik.
Google biedt merkadverteerders op het Google Content Network de mogelijkheid om enkel te targetten op online advertenties die zich ‘boven de vouw’ bevinden. Dit zijn de advertenties die op elk scherm, in elke browser te zien zijn en waarvoor de internetter niet naar beneden hoeft te scrollen.
Google heeft een patent op locatiegebaseerd adverteren toegewezen gekregen. Hoewel het aanvragen van een patent een defensieve manoeuvre kan zijn van grote spelers die een dergelijke techniek hebben ontwikkeld, zullen bedrijven als Foursquare, BrightKite, Facebook en Apple zich toch even achter de oren krabben.
Google het online fotobewerkingsprogramma Picnik overgenomen. Daarmee sluit Google de derde, kleine overname binnen een maand. Eerder werden nog de sociale zoekmachine Aardvark en reMail, een start-up achter de gelijknamige iPhone-applicatie gekocht.
[Video] De televisie- en filmindustrie zullen niet hetzelfde lot ondergaan als de muziekindustrie. En Google en Facebook moeten hard werken aan hun reputatie op het gebied van privacy, omdat consumenten voorzichtiger worden met het vertrouwen van internetbedrijven. Dat zegt de Amerikaanse topadvocaat Andrew Bridges.
Met de Nexus One stapt Google ook in de telefonie. Weer een enorme stap van een bedrijf dat toch al een gigant was. Zoekmachine, browser, onderzeese datakabel naar Azië, internetbellen – hoe ver reiken de tentakels?
Mediabureaus onderschrijven de oproep tot meer transparantie in Google zoek- en advertentiepraktijken. Vorige week uitte Vodafone zich al kritisch over Googles groeiende marktmacht op mobiel internet.
Google heeft 11.200 piloten, stewards en stewardessen van KLM overgezet naar Gmail. Het is onderdeel van het migratieproject van KLM naar Google Apps, waarin ook Calender en Docs van Google zitten. Daarnaast zijn de vertaaldienst en instant messaging van Google ingezet.
Drie verticale zoekmachines gaan in de aanval tegen Google. Na klachten over de zoekmachinegigant heeft de Europese Commissie een antitrustonderzoek ingesteld naar Google.
Google rondt de integratie van Doubleclick af en maakt zijn systeem gratis bruikbaar voor alle, kleinere, uitgevers. Het bedrijf wil de handel in online beeldreclame net zo wiskundig benaderen als het doet met de tekstadvertenties uit AdWords.
Grote adverteerders maken maar moeizaam de stap naar mobiel adverteren. Onbegrijpelijk, vindt ’s werelds grootste mediabureau GroupM, omdat het een persoonlijk, interactief, schaalbaar en renderend medium is.
Google heeft reMail, de start-up achter de gelijknamige iPhone-applicatie gekocht. De applicatie wordt per direct uit de App Store gehaald.
Google toonde gisterenavond in Barcelona een aantal nieuwe mobiele diensten die nog niet op de markt zijn. Emerce filmde de demonstraties.