Meer Artikelen

Persgroep Nederland volgt niet in Adsense-staking

De Persgroep Nederland, uitgever van AD, de Volkskrant, Trouw, en Het Parool, stopt voorlopig nog niet met de plaatsing van Google Adsense-advertenties. Het Vlaamse mediaconcern de Persgroep liet eerder deze week weten geen tekstadvertenties van Google meer op de Belgische nieuwssites te plaatsen.

Site kwantificeert rol internet in aankoopgedrag

Google, TNS en IAB Europa lanceren een website die tot in detail laat zien welke rol internet speelt in het online en offline aankoopgedrag van consumenten.

De Persgroep staakt Adsense-advertenties

Het Vlaamse mediaconcern de Persgroep, in Nederland uitgever van AD, de Volkskrant, Trouw, en Het Parool, stopt met de plaatsing van Google Adsense-advertenties op de Belgische nieuwssites.

Europa: Google voldoet niet aan privacyregels

De Europese privacytoezichthouders tikken Google, Microsoft en Yahoo op de vingers. De bedrijven voldoen nog steeds niet aan de Europese privacyregels.

Premium

GoogleTV dit najaar van start

Google wordt een speler op de tv-markt en partnert met Sony en Logitech om dit najaar hardware in de winkels te brengen. Met speciale software brengt het tv en het web bij elkaar op het grote tv-scherm van de huiskamer.

Google via overname dieper in (video)telefonie

Google koopt Global IP Solutions om zijn aanbod IP-telefonie, in audio en video, te verbeteren.

Youtube groeit op tot professionele partij tv-markt

Googles videozender Youtube profileert zich steeds meer als professionele speler op de tv-markt richting adverteerders en omroepen. Vooralsnog is de gemiddelde kijktijd per dag per persoon slechts 15 minuten, 8 procent van Nederlands gemiddelde tv-tijd.

Google koopt 3D-desktopontwikkelaar

De Canadese startup BumpTop is overgenomen door Google. De zoekmachinegigant lijkt met de overname techniek in huis te halen om 3D-desktopsoftware voor tablets in te zetten.

Premium

Google verleidt bureaus met lagere tarieven

Google probeert zichzelf belangrijker te maken bij traditionele reclame- en mediabureaus. Het bedrijf schrapt de kosten voor het gebruik van zijn AdWords-systeem.

Premium

‘Google-hackers drongen door tot de schatkamer’

De hackers die eind 2009 bij Google vanuit China inbraken, drongen door tot het absolute epicentrum van het bedrijf: het systeem dat alle wachtwoorden beheert. De boeven pikten die software.

Terugkeer grote adverteerders geeft Google een boost

De nettowinst van Google groeide het eerste kwartaal met 23 procent naar 1,96 miljard dollar, waar dit in 2009 nog 1,42 miljard dollar was. De netto omzet kwam uit op 5,1 miljard dollar. In tegenstelling tot andere uitgevers wist Google in de advertentiemarkt meer inkomsten binnen te harken.

Videodienst Joost trekt 67 miljoen kijkers per maand

Nadat het Amerikaanse online advertentienetwerk Adconion Media Group enkele onderdelen van Joost heeft overgenomen, trekt de videodienst 67 miljoen unieke kijkers per maand. Het blijft daarmee achter bij Google, maar ruim voor vele andere videodiensten.

Nieuw type Google-reclame volgt internetters overal

Google voegt een optie aan reclamedienst AdWords toe die potentiële klanten van adverteerders gaat ‘achtervolgen’. Als iemand op de ene site interesse voor een item toont, krijgt hij op andere sites reclame van die ene adverteerder te zien.

Spanning Amerikaanse internetbedrijven China loopt op

De druk op Amerikaanse internetbedrijven om een strenger China-beleid te voeren loopt op. Microsoft staat volgens de VS-overheid aan de verkeerde kant van de streep met mensenrechten en “houdt de tirannie in stand”.

Premium

Google niet verantwoordelijk voor inbreuk merkrecht

Bedrijven mogen op internet adverteren op product- en merknamen van hun concurrenten. Google hoeft dat van het Europees Hof niet te voorkomen. De afzender van de advertenties moet wel kraakhelder zijn en er mag geen inbreuk op merkrecht plaatsvinden.