Google stapt in online reismarkt met overname ITA
Google heeft 700 miljoen dollar op tafel gelegd voor de aankoop van ITA, een softwarebedrijf voor vluchtinformatie. Hiermee dringt de zoekmachinegigant de online reismarkt binnen.
Google heeft 700 miljoen dollar op tafel gelegd voor de aankoop van ITA, een softwarebedrijf voor vluchtinformatie. Hiermee dringt de zoekmachinegigant de online reismarkt binnen.
Facebook opent de aanval op Google door de websites die Open Graph-API gebruiken, op te nemen in de zoekresultaten binnen het sociale netwerk. De sites worden geïndexeerd, niet zozeer op het aantal links, maar op basis van het aantal ‘likes’ dat ze krijgen.
Gebruikers die naar muziekinformatie zoeken in Bing, de zoekmachine van Microsoft, kunnen muzieknummers eenmalig gratis gestreamd afspelen. Vervolgens wordt er doorgelinkt naar Zune, de muziekdienst van Microsoft, waar het nummer gekocht kan worden.
Google komt later dit jaar nog met een muziekdownloaddienst die gekoppeld is aan de eigen zoekmachine. Er zijn gesprekken gaande om deze muziekdiensten te koppelen aan de Android-toestellen.
Newspass, het microbetalingssysteem voor nieuws van Google, wordt eind dit jaar gelanceerd. Met een eenmalige inlog zouden gebruikers toegang krijgen tot de betaalde artikelen van aangesloten uitgevers.
Google brengt een vernieuwde versie uit van Commerce Search, een zoekmachine die speciaal is gemaakt voor webwinkeliers die Google-technologie in hun winkel willen verwerken.
Google kan in de toekomst suggesties gaan geven aan uitgevers en webwinkeliers om bepaalde items in hun uitgaven en winkels op te nemen.
Twee jaar cel of een geldboete kan Google in Duitsland krijgen voor het stelselmatig ‘aftappen’ van WiFi-signalen in de deelstaat Rheinland-Pfalz.
Adverteerders en mediabureaus krijgen zicht op het rendement van multimediale campagnes. Hiertoe gaat onderzoeksbureau GfK samenwerken met Google. KPN en Heineken zijn de eerste klanten.
De Persgroep Nederland, uitgever van AD, de Volkskrant, Trouw, en Het Parool, stopt voorlopig nog niet met de plaatsing van Google Adsense-advertenties. Het Vlaamse mediaconcern de Persgroep liet eerder deze week weten geen tekstadvertenties van Google meer op de Belgische nieuwssites te plaatsen.
Google, TNS en IAB Europa lanceren een website die tot in detail laat zien welke rol internet speelt in het online en offline aankoopgedrag van consumenten.
Het Vlaamse mediaconcern de Persgroep, in Nederland uitgever van AD, de Volkskrant, Trouw, en Het Parool, stopt met de plaatsing van Google Adsense-advertenties op de Belgische nieuwssites.
De Europese privacytoezichthouders tikken Google, Microsoft en Yahoo op de vingers. De bedrijven voldoen nog steeds niet aan de Europese privacyregels.
Google wordt een speler op de tv-markt en partnert met Sony en Logitech om dit najaar hardware in de winkels te brengen. Met speciale software brengt het tv en het web bij elkaar op het grote tv-scherm van de huiskamer.
Google koopt Global IP Solutions om zijn aanbod IP-telefonie, in audio en video, te verbeteren.