More artikelen

Multinationals forceren standaarden mobiel webdesign

Nokia, Google en Vodafone stellen via standaardenorganisatie W3C een reeks richtlijnen voor om het gebruik van mobiel internet te stimuleren. Ze hopen eenduidige ontwerpstandaarden te introduceren waardoor consumenten die met PDA's, alle soorten mobiele telefoons en ook Blackberries 06-surfen De eerste Nederlandse reacties op het voorstel zijn gematigd positief.

IceMobile start mobiel advertentienetwerk

Het Nederlandse IceMobile, uitgever van mobiele entertainment content, start een mobiel advertentienetwerk. Het netwerk koppelt mobiele websites aan adverteerders. Dat zegt CEO Ralph Cohen van IceMobile tegen Emerce.

24 te zien als miniserie op mobieltje

Het Amerikaanse Twentieth TV gaat in de VS samen met Verizon Wireless de populaire tv-serie '24' uitzenden als miniserie op de mobiele telefoon. Bedoeling is dat de afleveringen 1 minuut gaan duren. Deze nieuwe vorm van mobiel entertainment wordt in Amerika inmiddels de 'mobisode' genoemd.

Opinie Ashu Mathura: iemand een gratis videogame?

Kunnen we consumenten overtuigen om geld te betalen voor video games die uit marketingoogpunt zijn gemaakt? Dat vraagt Ashu Mathura, directeur van mobiel gamesbedrijf Overloaded, zich af in een opiniestuk voor Emerce. Tegenwoordig worden eindconsumenten gebombardeerd met honderden marketing boodschappen per uur.

Icemobile Amerikaanse markt op met Sprint

Icemobile levert zijn producten voor mobiel entertainment nu ook aan Sprint, een van de grote Amerikaanse bedrijven voor mobiel bellen. Hiermee maakt het Amsterdamse bedrijf de overstap naar de Amerikaanse markt. Hoeveel omzet er met de opdracht gemoeid is maakten beide partijen niet bekend.

Mobiele kraamkamer

Drie portretten van Nederlandse mobiele innovators en hun creatieve vondsten.

Commercial eerst op mobieltje, daarna pas op televisie

'The other game', de nieuwe voetbalcommercial van Nike, is eerder op de mobiele telefoon te zien dan op televisie. De commercial, met onder andere Ronaldo en Figo in de hoofdrol, is al sinds 27 maart te zien op mobiele telefoons met video-ondersteuning. Vanaf 31 maart wordt hij ook uitgezonden op televisie. Icemobile is verantwoordelijk voor de verspreiding van de commercial op de mobiele telefoon.

Endemol lanceert online foto-tool

Endemol heeft onder de naam Funclip.nl een online tool gelanceerd waarmee een digitale foto van een gesproken tekst is te voorzien. De 'clip' kan vervolgens gemaild worden. Het product lijkt in opzet sterk op de Faceclip van de Amsterdamse bedrijven Easyconcepts en Icemobile.

MMS-portal gelanceerd

De twee Nederlandse bedrijven HotSMS en Icemobile zijn gestart met een portal voor MMS, de opvolger van SMS. De portal ClubMMS.com is toegankelijk voor abonnees en pre-paid gebruikers van alle telecombedrijven. Er wordt samengewerkt met Phonehouse, dat de portal via zijn winkels onder de aandacht zal brengen.