Meer Artikelen

ING hengelsite via Argeweb (update)

Hostingbedrijf Argeweb faciliteerde twee dagen lang een oplichterssite onder de naam ING-IBAN.nl, waar ING klanten worden verzocht om hun persoonlijke gegevens in te voeren. Wordt zo’n site meestal gehost in een ver land, dit keer is het bewuste domein in elk geval aangevraagd via een Nederlands hostingbedrijf.

Papieren folder laat zich niet verjagen

Er worden steeds minder papieren folders bezorgd, dit jaar weer twee procent minder volgens verspreider Netwerk VSP, maar de online folders slaat nog niet echt aan.

Luchtvaartmaatschappijen kleden online ticket helemaal uit

Vliegtickets die online worden aangeboden, worden steeds kaler. Daardoor lijken tickets nog nooit zo goedkoop te zijn, maar moeten in werkelijkheid telkens extra kosten worden betaald. Dat constateert sectormanager leisure, travel en media Sasja van As-Winters van de ING.

ING: Kledingwinkels moeten nieuwe technologie inzetten

Hoewel de toekomst van kledingproductie in de komende tien jaar wellicht een stuk spannender kan worden is de grootste revolutie vooralsnog terug te vinden in de wijze waarop kleding en schoenen worden verkocht. De doorbraak van e-commerce heeft een behoorlijke impact op het speelveld van de sector. Dat stelt het ING Economisch Bureau in een nieuwe studie naar de sector.

E-commerce

Mobiel betalen goed ontvangen in Leiden

De eerste signalen wijzen erop dat betalen met de mobiele telefoon in de winkel positief wordt ontvangen door de consument. Afgelopen maanden vonden er 15.000 transacties plaats.

Payment

ING tweede grootbank met mobiel iDEAL

Klanten van ING kunnen vanaf vandaag betalen met iDEAL via de Mobiel Bankieren app. Daarnaast is het nu ook mogelijk om het gebruik van de betaalpas in het buitenland aan te passen.

ING: Gebruik social media stagneert

Consumenten vinden media nu minder betrouwbaar dan een jaar geleden. Dat blijkt uit het ‘Social Media Impact onderzoek van de ING naar het gebruik en de impact van sociale media, online media (nieuwssites) en traditionele media (tv, radio en dagbladen). Voor het eerst blijkt dat het gebruik van sociale media in Nederland stagneert. Het gebruik van online media neemt zelfs af.

Banken beginnen mobiel betalen in Leiden, rest volgt

Duizend particulieren klanten van ABN AMRO, ING en Rabobank kunnen vanaf volgende week hun portemonnee thuislaten als ze de stad ingaan. Hun telefoon fungeert dan als portefeuille, te gebruiken bij 150 winkels.

Mobile

Rol bakstenen reisbureau nog niet uitgespeeld

De traditionele reisbedrijven hebben het erg lastig. Het belang van internetboekingen neemt nog altijd toe. Tussen 2003 en 2012 verdrievoudigde het aandeel van internet in de boekingen: van 25 naar 76 procent. Ruim 15 procent van de geboekte buitenlandse vakanties loopt inmiddels via online travel agencies (OTA’s) en andere internetaanbieders. Dat concludeert ING.

ING doet De Zaak van de hand

ING Nederland heeft ondernemersnetwerk De Zaak verkocht aan Dutch Network Group, de onderneming achter MKB Servicedesk. Beide platformen bereiken samen maandelijks meer dan 350.000 ondernemers. Door deze overname ontstaat het ‘grootste ondernemersnetwerk van Nederland’.

PR heeft journalist niet meer nodig

Sociale media zijn voor 88 procent van de PR-professionals een vast onderdeel geworden van de middelenmix en een manier om geïnteresseerden te bereiken, zo blijkt uit onderzoek van Social Embassy in opdracht van ING Nederland onder PR professionals en journalisten.

Webwinkels lijden weer miljoenen schade door iDEAL

De DDOS-aanvallen op de technische infrastructuur van iDEAL hebben geleid tot tientallen miljoenen euro’s aan gederfde omzetten. De banken en Thuiswinkel.org overleggen nog steeds over het verbeteren van de prestaties.

E-commerce

ING systemen werken weer, maar imagoschade is groot

De webcare van ING Bank heeft de saldoproblemen die gisteren tot bizarre taferelen leidden bij internetbankieren niet goed opgevangen. Klanten werden niet goed geïnformeerd over de oorzaak, die tot op heden trouwens nog altijd niet goed verklaard is.

ING: Meer retailkanalen breken online door

Gestaag wordt in steeds meer categorieën het aandeel van online verkoop uitgebouwd. De afgelopen jaren gebeurde dat bijvoorbeeld in speelgoed, persoonlijke verzorging, kleding en schoenen. Dit jaar lijkt de doe-het-zelf sector aan de beurt. Dat zegt het ING Economische Bureau.

Leiden krijgt primeur met NFC betalingen aan de kassa

Leiden krijgt deze zomer de primeur van betalen aan de kassa van winkels met de mobiele telefoon. ABN AMRO, ING en Rabobank hebben daartoe een samenwerking aangekondigd met onder meer KPN en MasterCard. Deelnemers krijgen een NFC toestel van KPN.