More artikelen

Boomerang maakt nieuwe voetbalcampagne ING/KNVB

Zojuist zijn ING en KNVB een socialcampagne gestart op Facebook om voetbal onder jonge kinderen te promoten.

Campagnes

ING lanceert app voor contactloos betalen

ING brengt deze zomer een Android-app op de markt waarmee klanten met hun mobieltje contactloos kunnen betalen in de winkel.

E-commerce

ING Bank kampt weer met grote storing (update)

ING Bank kampt sinds vanochtend met een grote storing, waardoor opnemen en betalen via iDEAL niet mogelijk is. Op internet klagen klanten massaal.

E-commerce

ING lanceert handenvrij bankieren met stembediening

ING introduceert naar eigen zeggen als eerste bank in Europa stembediening in de app voor mobiele bankieren. Met Inge is het mogelijk om handenvrij mobiel te bankieren. ING wil een alternatief bieden voor het aanraakscherm. Stembediening is vanaf half september beperkt beschikbaar.

E-commerce

Duitse ING lanceert video-identificatie

ING-DiBA, de Duitse bankdochter van ING, lanceert een heel nieuwe manier van identificeren. Dat kan voortaan via de webcam van pc, tablet of smartphone. Klanten hoeven niet meer naar het postkantoor te komen.

Innovatie

ING Bank wil zich meer richten op directe betalingen

ING Bank wil al zijn inspanningen richten op mobiel bankieren en mobiel betalen. Dat hebben CEO Ralph Hamers en Roland Boekhout, CEO van de Duitse ING-dochter DiBa, verklaard tegenover Finchannel. ‘Onze IT systemen worden aangepast voor real time transacties en we gaan online bankieren meer gebruiksvriendelijk maken.’

E-commerce

ING stopt met online huishoudboekje

ING stopt over twee maanden met online huishoudboekje Tim. De dienst wordt te weinig gebruikt en kost daarom meer dan het oplevert.

Customer Service

‘Dertig procent ING-klanten overweegt overstap’

De plannen van ING Bank om betalingsgegevens van klanten te gaan gebruiken voor het aanbieden van advertenties op maat, heeft het vertrouwen in de bank ernstig geschaad. Dat blijkt uit een enquête onder het Radar testpanel.

Forse kritiek op advertentieplan ING

Diverse Kamerleden van PvdA, CDA en D66 gaan opheldering vragen over de plannen van ING om adverteerders inzicht te bieden in het klantgedrag. Op Twitter zijn boze reacties niet van de lucht. Het College bescherming persoonsgegevens gaat de voorwaarden waarmee ING dit najaar een eerste proef zal houden goed bestuderen.

ING wil adverteerders inzicht bieden in klantgedrag (update)

ING wil bedrijven inzicht gaan geven in het betalingsgedrag van klanten om hun op maat gesneden advertenties te kunnen aanbieden. De bank heeft daarvoor een speciaal Big data-team geformeerd, dat de gegevens uit het betalingsverkeer moet analyseren. Dat zegt directeur Particulieren Hans Hagenaars van ING in een gesprek met het FD.

Online advertising

ING start 15 april met contactloos betalen

Particuliere klanten van de ING kunnen vanaf 15 april contactloos via NFC betalen. Vanaf vandaag start de bank met het informeren van haar klanten over contactloos betalen. Inmiddels zijn al ruim vier miljoen Betaalpassen uitgegeven met de contactloos betalen functionaliteit, dat is meer dan de helft van de passen van de ING.

Payment

ING blijft gevoelig voor iDEAL-storingen

De klanten van ING beginnen er inmiddels aan te wennen. Voor de derde keer deze week konden ze niet internetbankieren. Particulieren konden niet betalen, winkeliers konden geen geld ontvangen.

Payment

Martin de Lusenet (ING): ‘Dialoog over de kanalen heen’

De mobiele app van ING Bank speelt een belangrijke rol bij internetbankieren. Het aantal overboekingen mobiel overterft het aantal overboekingen op de desktop. Martin de Lusenet legt uit dat de enorme investeringen in dit soort toepassingen niet meteen terugverdiend hoeven te worden. “We kijken vooral naar de invloed op de lange termijn.”

Customer Experience

ING: retail merkt steeds meer invloed van internet

Winkels in consumentenelektronica hadden in 2013 moeite klanten te verleiden. Net als andere branches ondervindt ook deze branche de gevolgen van een gering consumentenvertrouwen, dalende koopkracht en stijgende werkloosheid, stelt het economisch bureau van ING vast. De winkels hebben te maken met een gebrek aan innovatieve producten

ING: Omnichannel strategie versterkt franchiseformule

De sterke groei van online winkelen maakt ingrijpende veranderingen noodzakelijk om te kunnen blijven voortbestaan. Ook de franchisewereld ontkomt hier niet aan. Echter, ongeveer een derde van de ondervraagde franchiseformules maakt nog altijd geen gebruik maakt van het online verkoopkanaal. Dat concludeert de ING Bank.