More artikelen

Jupiter: straat profiteert van online window-shopping

Traditionele Europese retailers kunnen gezamenlijk rekenen op kerstverkopen ter waarde van 7,5 miljard euro als direct gevolg van online window-shopping, zo meldt onderzoeksbureau Jupiter Research. Maar dit kerstseizoen maakt volgens Jupiter ook duidelijk dat er overwegend sprake is van een slechte coördinatie tussen websites van retailers en hun fysieke winkels.

Kinderen minder online dan volwassenen

Kinderen zijn minder vaak online dan ouderen en zullen over vijf jaar ongeveer vier keer meer besteden in de winkel dan op internet. Dat blijkt uit twee onderzoeken van Jupiter Communications.

Bestedingen webvertising zullen “exploderen”

Online adverteren zal gigantisch groeien, zeggen de onderzoekers van Jupiter. Maar is dat zo? Voor 2005 zal er volgens hen voor 16,5 miljard dollar besteed worden. Een groot bedrag, maar alleen in het eerste kwartaal van dit jaar werd er al voor twee miljard gespendeerd . In 2005 zal de gemiddelde Internetter aan zo'n 950 marketing-uitingen blootgesteld worden.

Online automarkt wordt goudmijn volgens Jupiter

Een nieuw onderzoek van Jupiter Communications is veelbelovend voor de autosector op het Internet. Het rapport verwacht dat de verkoop van nieuwe auto's in de V.S., zowel direct als indirect via het Internet, in 2004 meer dan 128 miljard dollar zal opbrengen.

Online muziek neemt vlucht en verandert drastisch

Dat de muziekindustrie snel moet starten met het online verkopen van muziek, wordt duidelijker en duidelijker. De onderzoekers van Jupiter schatten de Amerikaanse muzikale online markt op een waarde van 5,4 miljard dollar in 2005. De meeste inkomsten zullen komen uit muziek-'abonnementen', en niet uit zozeer uit losse downloads.

Webvertising stijgt, maar moet nog volwassen worden

Volgens research van Jupiter Communications gaan de online advertentie-inkomsten explosief stijgen. Het onderzoeksbureau verwacht dat de web-ad markt in 2005 28 miljard dollar zal bedragen, tegen 4,3 miljard dollar nu. Vanuit Amerika kwamen mindere geluiden; analist Lowell Singer van Robertson Stephenson zei dat de Internet advertentiemarkt op dit moment zodanig groeit, dat dit niet vol te houden is.

Klant wil verkoper van vlees en bloed

Investeren in 'real time' consumentenservices zoals chat, internettelefonie en online video wordt steeds gebruikelijker. De kosten van deze technieken zijn veel lager dan de opbrengsten, omdat een groot aantal klanten liever iets koopt als contact mogelijk is met echte mensen.

E-commerce