More artikelen

Sanoma lanceert vergelijkingssite voor mobiele abonnementen

Sanoma, eigenaar van onder meer vergelijkingssite Kieskeurig.nl, heeft een nieuwe vergelijkingssite gelanceerd die de consument overzicht moet geven van de verschillende mobiele abonnementen die in omloop zijn.

Bastiaan de Jong weg als uitgever Kieskeurig.nl

Bastiaan de Jong vertrekt als uitgever bij vergelijkingssite Kieskeurig.nl. Zijn functie wordt tijdelijk waargenomen door Sander Ten Dam.

Kieskeurig publiceert iPhone-applicatie

Kieskeurig.nl brengt een iPhone-applicatie uit waarmee consumenten in bakstenen winkels details, besprekingen en internetprijzen van producten kunnen bekijken.

Kieskeurig.nl stopt met uitgeven magazine

Vorig jaar was het blad met de op twee na grootste oplage. Nu stopt Kieskeurig.nl met zijn periodieke consumentenuitgave. “We verschuiven de aandacht van de huiskamer naar de winkelvloer”, onder meer met mobiele toepassingen.

‘Webwinkeliers slecht voorbereid op mobiel internet’

Consumenten beginnen het besef te krijgen dat ze óp de winkelvloer product- en prijsvergelijkingssites kunnen raadplegen. Dat verstevigt hun onderhandelingspositie bij aankopen, temeer daar de meeste winkeliers niet voorbereid zijn op dit soort slimme klanten.

Prijsvergelijkers stappen samen in papieren magazine

In navolging van Kieskeurig.nl komen nu ook 4 andere vergelijkingssites met een eigen papieren magazine. De insteek van Check moet anders zijn dan het blad van de concurrent. “Kieskeurig.nl schrijft vooral over zichzelf. Wij zijn een echt consumentenmagazine”, aldus hoofdredacteur Eelko Wester.

Kieskeurig.nl brengt vergelijkingen naar winkelvloer

Nederlandse winkeliers krijgen te maken met klanten die al óp de winkelvloer prijsvergelijkingssites raadplegen en direct op de prijs beginnen af te dingen. Kieskeurig.nl lanceert daartoe vandaag een mobiele versie van zijn site.

Workshop: Vergelijkingssites

Als u vergelijkingssites op een slimme manier inzet, dan maakt u gratis reclame en betaalt u een kleine vergoeding voor elke klant die via de vergelijkingssite bij u belandt. Maar hoe laat u Vergelijk, Kelkoo, Kieskeurig of Beslist voor u werken?

Magazine van Kieskeurig.nl mag nog even blijven

Na een pilot van Kieskeurig Magazine in 2007 staat er nu een vervolg op stapel. Met een oplage van 1,1 miljoen komt het magazine van de online prijsvergelijker heel even binnen op de derde plaats van grote bladen in Nederland.

Kieskeurig.nl komt met papieren magazine

Ilse Media-dochter Kieskeurig.nl brengt 900.000 exemplaren van Kieskeurig Magazine uit. Het blad richt zich voornamelijk op vrouwen en wordt met bladen van Sanoma meegestuurd.

Vergelijk.nl bereidt voor op buitenlandse uitbreiding

Compare Group, moederbedrijf van product- en prijsvergelijkers Vergelijk.nl en El Cheapo, sleutelde afgelopen twee jaar hard aan de organisatie en zijn technologie. Vanaf volgend jaar hoopt het daar met internationale expansie de vruchten van te plukken. Emerce sprak met hoofd Marktontwikkeling Jeroen Korving.

Ilse media neemt Kieskeurig.nl over

Ilse Media heeft vergelijkingssite Kieskeurig.nl overgenomen. Kieskeurig.nl trekt dagelijks 120.000 unieke bezoekers en heeft 75.000 producten in haar database staan. Ilse media doet geen mededelingen over het overnamebedrag

Kieskeurig is bekendste prijsvergelijker

Kieskeurig.nl is de bekendste prijs- en productvergelijker van Nederland, zo blijkt uit een onderzoek van internetonderzoekbureau R&M interactive. Vergelijk.nl staat op de tweede plaats, gevolgd door El Cheapo.

Vergelijker levert klanten

Steeds meer consumenten orienteren zich via vergelijkingssites. Vermelding bij een vergelijker kan tot extra omzet leiden.

Productvergelijkers nieuwe motoren e-commerce

update De combinatie van zoektechnologie en online kopen wordt gezien als een nieuwe winstmaker. Vergelijkingssites als Kieskeurig.nl en Vergelijk.nl noteren inmiddels zwarte cijfers.