Meer Artikelen

Eugenie van Wiechen over koers LinkedIn in Nederland

De Nederlandse LinkedIn-baas Eugenie van Wiechen ziet de groei liggen in nieuwe businessmodellen. Ze spreekt over marketingoplossingen en recruitmentoplossingen aan bedrijven. “En we zetten nieuwe concepten in de Nederlandse markt. Als dat slaagt, dan rollen we het ook uit naar andere markten.”

Social

LinkedIn komt met persoonlijke nieuwsdienst

LinkedIn heeft een nieuwe dienst gelanceerd waarmee de gebruiker een gepersonaliseerd nieuwsoverzicht krijgen voorgeschoteld. Onder meer de gedeelde links van mensen uit het netwerk zorgen voor een gedoseerde stroom aan nieuws. LinkedIn Today moet het voor de zakelijke gebruiker makkelijker maken een weg te vinden in de veelvoud aan sites, blogs, tweets en nieuwsbrieven.

Beursplannen onthullen winstgevendheid LinkedIn

LinkedIn heeft de beursplannen voor de geplande beursgang ingeleverd bij de Amerikaanse beurswaakhond SEC. Hieruit blijkt onder meer dat het zakelijke profielennetwerk de eerste negen maanden van 2010 winstgevend was.

Premium

LinkedIn vraagt beursnotering aan

De zakelijke profielensite LinkedIn vraagt binnen een maand een beursnotering aan. Het bedrijf wil zijn aandelen voor het einde van 2011 publiek verhandelbaar maken.

Spam op LinkedIn trekt 7 miljoen van bankrekeningen

In een periode van drie maanden heeft de trojan ZeuS, dat toegang verschaft tot de PC onder meer door spam te versturen via LinkedIn, bijna 7 miljoen euro buit gemaakt.

LinkedIn koopt bedrijvenreviewsite

LinkedIn heeft startup ChoiceVendor gekocht voor een onbekend bedrag. Volgens de zakelijke profielensite is de overname van ChoiceVendor ‘in lijn met de aandacht die uitgaat naar het opbouwen van een sterk team bij LinkedIn’.

Concurrent LinkedIn ziet aantal leden groeien

De zakelijke netwerksite Xing ziet niet alleen het aantal gebruikers, maar ook de betaalde gebruikers groeien. De omzet steeg met 20 procent naar 25,86 miljoen.

Linkedin actiever op de EU-banenmarkt

Profielensite LinkedIn stelt een nieuwe directeur aan om de Europese werving- en selectiemarkt naar zich toe te trekken.

’40 internetbedrijven bereiden een beursgang voor’

[Video] Ruim 40 internetbedrijven bereiden een beursgang voor, waaronder bekende ondernemingen als LinkedIn, Facebook en Twitter. Dat stelt Andrew Anker, voormalig topman van Wired en investeerder, op basis van bronnen in de Amerikaanse bankwereld.

Unified inboxes: e-mail en social media

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen: het rommelt in inbox-land. Kortgeleden is een nieuwe inbox-dienst gelanceerd. Inbox2 is een nieuw soort inbox waar de gebruiker al zijn elektronische berichten op één plaats kan binnenhalen, bekijken, doorzoeken en beheren. Met andere woorden: de gebruiker heeft nog maar één applicatie nodig om zijn e-mail, tweets en sociale netwerk-berichten van bijvoorbeeld LinkedIn, Facebook en Hyves te ontvangen.

Ex-hoofd Marktplaats stuurt LinkedIn Nederland aan

Eugenie van Wiechen is de nieuwe country manager Nederland van LinkedIn. De voormalig Managing Director van Marktplaats.nl/ eBay.nl, staat aan het hoofd van de advertentie- en wervingsspecialisten en gaat zich richten op de groeistrategie van LinkedIn in ons land.

Premium

LinkedIn maakt jacht op Nederlandse banenmarkt

De verf op de voordeur van het Nederlandse kantoor is nog maar net droog of LinkedIn stort zich al actief op de woelige banenmarkt. Met druk bezochte presentaties probeert het deze markt naar zich toe te trekken.

Populaire sociale netwerken azen op beursgang

Twitter, Facebook en LinkedIn houden allemaal een beursgang in het achterhoofd. Zo liet LinkedIn weten een trek naar de beurs op termijn vanzelfsprekend te vinden.

LinkedIn breidt ontwikkelaars-platform uit

LinkedIn lanceert een nieuw platform en geeft nieuwe api’s vrij, waarmee ontwikkelaars applicaties kunnen bouwen die meer mogelijkheden bieden dan nu het geval is. Het is mogelijk om een applicatie te ontwikkelen waarbij de gebruiker toegang heeft tot LinkedIn-data, buiten de LinkedIn-site om.

LinkedIn stevig in de recruitment-markt

Veertig procent van de bedrijven uit de Fortune 100-toplijst zet LinkedIn steeds actiever in om personeel te werven.