Meer Artikelen

Premium

LinkedIn, een oester die zijn parel bewaakt

LinkedIn wil geen smoelenboek zijn, maar een professioneel platform, onmisbaar voor zakelijke gebruikers. Wereldwijd mikt het op meer dan honderd miljoen professionals. Maar LinkedIn moet waken voor andere profielensites die veel opener zijn.

LinkedIn opent kantoor in Nederland

De zakelijke profielensite LinkedIn opent voor het einde van het jaar een kantoor in Nederland.

Advertentie-omzet LinkedIn stijgt 50 procent

LinkedIn zag de reclameomzet afgelopen jaar met ruim 50 procent groeien, zegt de nieuwe directievoorzitter Jeff Weiner. Zijn bedrijf is als een van de weinige profielensites al enkele jaren winstgevend.

Column: LinkedIn is innoveren via rooksignalen

LinkedIn heeft mijn leven veranderd. Ik leer er interessante mensen kennen en onderhoud er mijn zakelijke netwerk. Sterker nog, mijn inkomen als zelfstandig adviseur heb ik voor het afgelopen anderhalf jaar volledig aan dit zakelijke sociale netwerk te danken.

Premium

Nederlanders storten zich op online banenmarkt

Er werd in de afgelopen vier jaar nog niet zo veel naar banen gezocht als nu. Kenners van de recruitmentmarkt zien een verschuiving van vacaturesites naar LinkedIn.

LinkedIn steeds populairder bij marketeers

De meeste advertenties en campagnes op LinkedIn zijn gericht op personeelswerving. Als het aan marketeers ligt, dan wordt de site steeds meer ingezet voor een bredere business-to-business-marketing.

LinkedIn biedt white papers aan in advertentievorm

LinkedIn voegt een nieuwe dienst toe aan het advertentieprogramma. LinkedIn-leden kunnen relevante white papers van specifieke bedrijven gratis downloaden. In ruil daarvoor krijgt het bedrijf, verantwoordelijk voor de white paper, informatie, waaronder contactgegevens van de downloader.

[Video] Uitgevers moeten strijd met LinkedIn staken

De goeroe op het gebied van online recruitment, Keith Robinson, benadrukt dat grote uitgevers hun vacaturesites moeten omgooien. De strijd met sociale netwerksite LinkedIn is in het voordeel van de laatste besloten. Het succes, zo meent hij, ligt in carrièreportals.

Premium

LinkedIn groter dan Xing in Europa

De Amerikaanse profielensite Linkedin is in Europa 30 procent groter dan zijn lokale concurrent Xing.

Premium

Linkedin maakt groeispurt in Nederland

Het bereik van profielensite LinkedIn in Nederland groeide afgelopen zes maanden met 70 procent. Meer dan 1 miljoen Nederlanders hebben daar nu een zakelijk profiel.

Spam is speerpunt op sociale netwerksites

Opta gaat dit jaar onder meer extra aandacht geven aan de bestrijding van spam op sociale netwerksites. Naast de traditionele vormen van spam, zoals via e-mail of fax, worden ook berichten die binnenkomen op sites als Hyves en LinkedIn onder de loep genomen.

LinkedIn lanceert exclusief, duur advertentienetwerk

LinkedIn-gebruikers krijgen andere, duurdere advertenties te zien als ze naar NYTimes.com of BusinessWeek.com surfen dan wie geen lid is van de profielensite. De populaire zakelijke variant op Hyves gaat advertenties op site van derden vertonen.

New York Times en LinkedIn bundelen krachten

De laatste inspanning van de New York Times uit zich in een contentsamenwerking met het zakelijke sociale netwerk LinkedIn. De leden van de netwerksite die de technologie en zakelijke pagina van de Times bezoeken, krijgen speciaal op hun toegesneden informatie te zien.

LinkedIn wil zakelijke webprofielen nuttiger maken

De zakelijke uitgave Business Week is een van de partijen via wie profielensite LinkedIn zijn vleugels breder over het web uitslaat. De ook in Nederland populaire netwerksite voert een aantal vernieuwingen door om prominenter in de aandacht te komen.

Vacaturenetwerk voor freelancers gelanceerd

Freep.nl is een vacaturebank voor freelancers. Een soort monsterboard met uitgebreide (sociale) functionaliteiten. Gebruikers kunnen persoonlijke informatie van LinkedIn eenvoudig binnenhalen en op hun Freep-profiel zetten.