NRC 80% digitale abonnees, Telegraaf 59%
Het aantal abonnees bij uitgeverij Mediahuis stabiliseerde in 2024 op 1,8 miljoen. Groei bij digitaal compenseert de daling bij print. De Belgen boekten een operationeel resultaat 151 miljoen.
Het aantal abonnees bij uitgeverij Mediahuis stabiliseerde in 2024 op 1,8 miljoen. Groei bij digitaal compenseert de daling bij print. De Belgen boekten een operationeel resultaat 151 miljoen.
Uitgeverij Mediahuis zag de nettowinst in 2023 met zeven procent stijgen tot 72 miljoen euro. Hoe de digitale activiteiten het deden, houden de Belgen ongewis voor de buitenwereld.
Uitgeefbedrijf Mediahuis heeft eind vorige maand stilletjes de stekker getrokken uit huizensite Jaap.nl.
Het medialandschap wordt complexer met de wildgroei van 'walled gardens'. Gaan die het medialandschap overnemen of wil je toch liever transparantie?
Claire Boussagol, voormalig CEO van Politico Europe, treedt toe tot EURACTIV als managing D director.
Mediahuis neemt het Belgische RouteYou over, een populaire navigatie-app voor routes te voet of fiets.
De Nederlandse Apple-site One More Thing houdt op te bestaan en gaat op in WANT.nl, ook een titel van eigenaar Mediahuis.
Mediahuis biedt tegenwicht aan bedrijven als Meta en Google die nepnieuws helpen te verspreiden. Ook adverteerders moet bewuste keuzes maken.
Uitgever Mediahuis koopt de politiek georiënteerde Europese titel EURACTIV.
Mediahuis investeert in de digitale vastgoeddienst Smooved waarmee vastgoedmakelaars hun dienstverlening uitbreiden.
Uitgeverij Mediahuis slaat een stevige slag op de Nederlandse radiomarkt met de overname van Radio Veronica en RadioCorp. Laatstgenoemde is eigenaar van 100% NL, Slam! en SUNLITE.
Han-Menno Depeweg stapt over van NRC Media naar moederbedrijf Mediahuis om ook daar de functie van Chief Digital Officer op te pakken.