Nieuwe Chief Digital Officer voor Mediahuis
Han-Menno Depeweg stapt over van NRC Media naar moederbedrijf Mediahuis om ook daar de functie van Chief Digital Officer op te pakken.
Han-Menno Depeweg stapt over van NRC Media naar moederbedrijf Mediahuis om ook daar de functie van Chief Digital Officer op te pakken.
De helft (47%) van de abonnees van Mediahuis-titels in Nederland leest zijn krant digitaal. De podcasts van alle nieuwsmerken konden samen rekenen op 78 miljoen beluisteringen in 2022.
Mediahuis neemt voor een onbekend bedrag een belang in de Finse start-up Skenariolabs.
Adverteerders en mediabureaus testen te weinig met cookieloze reclamecampagnes. Daardoor lopen ze een kennisachterstand op. Marketeers moeten zich een nieuwe werkwijze aanleren.
Online marketeers zitten met de handen in het haar, nu cookieless adverteren ook nog op hun bordje komt. Hoe optimaliseer en personaliseer je nu je campagnes nog? Gelukkig is contextueel adverteren het antwoord dat z’n waarde bewezen heeft.
De investeringstak van uitgeefbedrijf Mediahuis neemt voor 3,5 miljoen euro deel aan de investeringsronde in online trainingbedrijf myskillcamp.
Nederlands grootste mediabedrijven willen gezamenlijk kunnen investeren in technologische vernieuwing om een vuist te maken richting Amerikaanse en Chinese techgiganten. Die bedreigen hun innovatiekracht en deels zelfs de samenleving.
De advertentie-inkomsten daalden tot twintig procent, het aantal digitale abonnees steeg tot 34 procent en netto boekte Mediahuis een winst van 58,6 miljoen euro.
Telenet/SBS, Mediahuis, Proximus/Skynet en Pebble Media slaan de handen in elkaar. Ze vormen een joint-venture waarin ze hun digitale reclame-activiteiten samenvoegen. Het cluster moet een blok mediabereik vormen dat geldt als een alternatief voor Facebook en Google.
De Telegraaf trekt de stekker uit Speurders.nl, de site voor rubrieksadvertenties die ooit Marktplaats.nl naar de kroon moest steken.
Tussen de vijftien en veertig procent van de abonnementen bij Mediahuis-titels zijn digitale abonnees. Dat varieert per nieuwsmerk. De gemeenschappelijke drijver is de inzet van de paywall. Als er goede journalistiek achter de log-in staat, willen lezers de portemonnee trekken.
De bedrijfsnaam Telegraaf Media Groep (TMG) verdwijnt. Per maandag 4 november 2019 verandert die in Mediahuis Nederland.
Uitgever TMG verkoopt de online titels Upcoming en Autobahn en trekt de stekker uit financieel-economische website DasKapital.
Het Belgische uitgeefconcern Mediahuis koopt via zijn Nederlandse dochter Telegraaf Media Groep alle uitstaande aandelen van online uitgever en exploitant Wayne Parker Kent.
De verdiensten uit rubrieksadvertenties worden voor Mediahuis steeds belangrijker nu advertentie-inkomsten onder druk staan. De uitgeverij investeert in versnelde groei voor dit segment in 2018.