Meer Artikelen

Premium

MediaMarkt maakt prioriteit van retailmedia en marketplace

MediaMarkt maakt haast met het uitbreiden van zijn verdienmodel. De Duitse leiding wil de winkel snel veranderen in een marktplaats en wil een deel van miljarden euro’s reclamebudgetten.

Retail
Premium

Online omzet MediaMarkt over de 1 miljard euro

De online omzet van MediaMarkt en zusterbedrijf Saturn steeg afgelopen kwartaal met 21,5 procent tot 1,1 miljard euro.

E-commerce
Premium

Online omzet MediaMarkt krimpt 4,7%

De online verkopen bij MediaMarkt en Saturn zijn eind 2022 met bijna vijf procent gekrompen tot 1,9 miljard euro.

E-commerce
Premium

MediaMarkt tekent Criteo voor retailmedia

MediaMarkt wil meer geld verdienen met het plaatsen van reclame in zijn webwinkel. Daarom sluit het een samenwerking met Criteo voor techniek en relaties met mediabureaus.

Marketing
Premium

Online omzet MediaMarkt: -40%, verlies neemt af

De online omzet van het moederbedrijf van MediaMarkt is afgelopen jaar met veertig procent gedaald tot 1,3 miljard euro. ‘Niets aan de hand’, zegt de leiding ‘dat is in lijn met de verwachting.’ Ceconomy wil uiteindelijk dertig procent van zijn retailomzet digitaal realiseren.

E-commerce
Premium

Online omzet MediaMarkt, Saturn groeit 44%

De online verkopen bij MediaMarkt en Saturn zijn afgelopen jaar met 44 procent gestegen tot 4,2 miljard euro. Het online aandeel in het verkooptotaal groeide van 13,7 naar 20,2 procent en moet toenemen tot dertig procent over drie jaar.

E-commerce
Premium

Online kwartaalomzet MediaMarkt stijgt met 24 procent

Een vijfde van de omzet van MediaMarkt en Saturn werd afgelopen maanden via internet gerealiseerd. Die plus van 24 procent bleek toch niet voldoende om de concernbrede omzetdaling te verhinderen.

Retail
Premium

MediaMarkt en bol.com: coronavirus nog geen probleem

De twee andere grote elektronicawinkels MediaMarkt en bol.com hebben vooralsnog geen last van het coronavirus. Anders dan Coolblue passen zijn hun handelen niet aan op het stil liggen van fabrieken en China en Taiwan.

E-commerce

Topman MediaMarkt: winkels moeten kleiner

De nieuwe topman van Ceconomy, moederbedrijf van Mediamarkt, Bernhard Düttmann, zegt in zijn eerste interview dat de fysieke winkels gemiddeld eenderde in omvang moet krimpen. Kleinere winkels moet meer sfeer brengen en daarmee wat meer koophonger opwekken.

Retail

MediaMarkt test indoor navigatie winkels

Klanten van een MediaMarkt nabij Frankfurt hoeven niet meer alle schappen af te speuren wanneer ze gericht op zoek zijn naar bepaalde items. Een nieuwe app biedt indoor navigatie. Het hulpmiddel wordt ook door medewerkers gebruikt voor order picking en schapcontroles.

Retail
Premium

Online omzet MediaMarkt naar 699 miljoen

De online omzet van MediaMarkt en zusterbedrijf Saturn is in het tweede kwartaal met dertien procent gestegen tot 699 miljoen euro.

E-commerce

MediaMarkt stapt uit Talpa’s audiodienst Juke

MediaMarkt stopt met de radio- en muziekapp Juke die het als joint-venture met Talpa opzette twee jaar geleden. Het mediabedrijf gaat ermee door maar schrapt de premium features.

Media
Premium

Online omzet MediaMarkt groeit 13%

CECONOMY, het moederbedrijf van MediaMarkt, ziet de jaaromzet met een procent dalen tot 21 miljard euro. De digitale activiteiten tonen enig lichtpuntje.

E-commerce

Nieuwe aandeelhouder MediaMarkt

Het Duitse telecombedrijf freenet verwerft voor ongeveer een kwart miljard euro een belang van tien procent in CECONOMY, het moederbedrijf van MediaMarkt en Saturn.

Retail
Premium

Ken Fontijn chief digital officer bij MediaMarkt

MediaMarkt Nederland krijgt een nieuwe directiepositie. De eerste chief digital officer van de elektronicawinkel wordt Ken Fontijn, die eerder werkte bij Coolblue, V&D en tot recent Zalando in Berlijn.

E-commerce