Yahoo en Microsoft bevestigen samenwerking
De deal is rond. Tien jaar lang wordt Microsoft de drijvende kracht achter de zoektechnologie van Yahoo. Yahoo neemt de verkoop van advertenties voor zijn rekening.
De deal is rond. Tien jaar lang wordt Microsoft de drijvende kracht achter de zoektechnologie van Yahoo. Yahoo neemt de verkoop van advertenties voor zijn rekening.
Yahoo en Microsoft staan op het punt om een samenwerking aan te gaan op het gebied van search.
Microsoft maakt nog geen indruk als leverancier van online diensten. Het bedrijf probeert met Bing en online reclame-activiteiten een Google-tegenhanger te worden. De kwartaalcijfers laten zien dat het verlies vooralsnog groter is dan de omzet.
Microsoft trekt de stekker uit Popfly, een online mash up tool. De dienst houdt met ingang van 24 augustus op te bestaan.
Microsoft trekt 400 miljoen dollar extra uit om klanten te werven voor zijn zakelijke online kantoordiensten. Op de Europese markt, en daarbuiten, sluit het een samenwerking met telecombedrijf BT.
Twitter aast op CoTweet, een zakelijke toepassing, waarmee meerdere Twitter-accounts beheerd kunnen worden. De dienst zou eventuele commerciële accounts kunnen ondersteunen.
Microsoft stelt een kale versie van zijn Office-pakket gratis beschikbaar via het web. Daarmee dient het Google Docs en ZoHo van repliek. In hoeverre Microsoft daarmee op zijn miljardenomzet kannibaliseert, zal blijken vanaf de zomer van 2010.
Microsoft vindt een luisterend oor bij ’s werelds grootste communicatiebureaus om Razorfish aan te verkopen.
Bijna de helft van de online reclamebestedingen gaat naar zoekmachinemarketing. Geen wonder dat grote jongens als Microsoft en Yahoo maar ook kleine ondernemers op hun zolderkamer continu broeden op dé Google-killer. Gaan Wolfram Alpha, Bing en Paul.nl het Google moeilijk maken?
Microsoft gaat op Xbox Live wedstrijden organiseren waarbij gamers rechstreeks ‘1 tegen 100’ tegen elkaar kunnen spelen. Endemol verzorgt de productie.
Zoekmachine Bing van Microsoft gaat een klein deel van de tweets uit Twitter indexeren. Real-time zoekresultaten zijn belangrijk voor zoekmachines. Google toont deze ook, al indexeert de concurrent nog geen real time informatie van de microbloggingsdienst.
Bijna de helft van de online reclamebestedingen gaat naar zoekmachinemarketing. Geen wonder dat grote jongens als Microsoft en Yahoo maar ook kleine ondernemers op hun zolderkamer continu broeden op dé Google-killer. Gaan Wolfram Alpha, Bing en Paul.nl het Google moeilijk maken?
Microsoft heeft de zakenbank Morgan Stanly in de arm genomen om een potentiële koper voor Razorfish te vinden.
De online reclamebudgetten gaan de komende drie jaar niet omhoog. Dat is het standpunt dat Microsoft onder zijn personeel en klanten ventileert.
Microsoft zou het merk Live overboord zetten en vervangen door Bing. Met die zoekmachine opent het softwarebedrijf opnieuw de aanval op Google. Microsoft geeft tot 100 miljoen dollar uit om het nieuwe merk bekend te maken.