Meer Artikelen

Reclame-inkomsten Microsoft dalen 14 procent

Microsoft maakt nog geen indruk als leverancier van online diensten. Het bedrijf probeert met Bing en online reclame-activiteiten een Google-tegenhanger te worden. De kwartaalcijfers laten zien dat het verlies vooralsnog groter is dan de omzet.

Microsoft beëindigt online tool voor mash up

Microsoft trekt de stekker uit Popfly, een online mash up tool. De dienst houdt met ingang van 24 augustus op te bestaan.

Microsoft slijt ‘online kantoor’ via BT

Microsoft trekt 400 miljoen dollar extra uit om klanten te werven voor zijn zakelijke online kantoordiensten. Op de Europese markt, en daarbuiten, sluit het een samenwerking met telecombedrijf BT.

Twitter overweegt overname CoTweet

Twitter aast op CoTweet, een zakelijke toepassing, waarmee meerdere Twitter-accounts beheerd kunnen worden. De dienst zou eventuele commerciële accounts kunnen ondersteunen.

Microsoft neemt miljardenrisico met gratis Office

Microsoft stelt een kale versie van zijn Office-pakket gratis beschikbaar via het web. Daarmee dient het Google Docs en ZoHo van repliek. In hoeverre Microsoft daarmee op zijn miljardenomzet kannibaliseert, zal blijken vanaf de zomer van 2010.

Grote bureaus willen Razorfish kopen

Microsoft vindt een luisterend oor bij ’s werelds grootste communicatiebureaus om Razorfish aan te verkopen.

Wie zet Google schaakmat

Bijna de helft van de online reclamebestedingen gaat naar zoekmachinemarketing. Geen wonder dat grote jongens als Microsoft en Yahoo maar ook kleine ondernemers op hun zolderkamer continu broeden op dé Google-killer. Gaan Wolfram Alpha, Bing en Paul.nl het Google moeilijk maken?

Endemol brengt 1 tegen 100 naar Xbox Live

Microsoft gaat op Xbox Live wedstrijden organiseren waarbij gamers rechstreeks ‘1 tegen 100’ tegen elkaar kunnen spelen. Endemol verzorgt de productie.

Bing indexeert klein deel van Twitter

Zoekmachine Bing van Microsoft gaat een klein deel van de tweets uit Twitter indexeren. Real-time zoekresultaten zijn belangrijk voor zoekmachines. Google toont deze ook, al indexeert de concurrent nog geen real time informatie van de microbloggingsdienst.

Wie zet Google schaakmat

Bijna de helft van de online reclamebestedingen gaat naar zoekmachinemarketing. Geen wonder dat grote jongens als Microsoft en Yahoo maar ook kleine ondernemers op hun zolderkamer continu broeden op dé Google-killer. Gaan Wolfram Alpha, Bing en Paul.nl het Google moeilijk maken?

Microsoft verkoopt advertentiebedrijf Razorfish

Microsoft heeft de zakenbank Morgan Stanly in de arm genomen om een potentiële koper voor Razorfish te vinden.

Premium

Microsoft: nog drie jaar economische luwte

De online reclamebudgetten gaan de komende drie jaar niet omhoog. Dat is het standpunt dat Microsoft onder zijn personeel en klanten ventileert.

Premium

‘Microsoft zet merk Live overboord’

Microsoft zou het merk Live overboord zetten en vervangen door Bing. Met die zoekmachine opent het softwarebedrijf opnieuw de aanval op Google. Microsoft geeft tot 100 miljoen dollar uit om het nieuwe merk bekend te maken.

‘Microsoft demonstreert zoekmachine’

Kumo, de voorlopige naam waaronder de zoekmachine van Microsoft bekend staat, zal naar verwachting volgende week voor het eerst aan het publiek getoond worden. De nieuwe variant moet de strijd met Google beter aankunnen dan Windows Live Search.

Premium

Spotzer doet reclameverkoop Microsoft Nederland

Microsoft zet Spotzer in om adverteerder op eenvoudige wijze banners en videoreclame te laten maken op MSN, Messenger en Hotmail.