Reclame-inkomsten Microsoft blijven dalen
De publicatie van Windows 7 brengt veel extra geld in het laatje bij Microsoft, maar de Entertainment- en reclame-inkomsten laten een dalende trend zien.
De publicatie van Windows 7 brengt veel extra geld in het laatje bij Microsoft, maar de Entertainment- en reclame-inkomsten laten een dalende trend zien.
Bertelsmann-dochter Arvato sluit een vijfjarig contract met Microsoft om simpele administratieve taken uit te besteden.
Microsoft is in gesprek met News Corp over een plan waarbij de uitgever wordt betaald om content van de eigen nieuwssites uit Google te halen. Andere online uitgevers zouden ook benaderd zijn met dit voorstel.
Met behulp van zoekmachine Bing wil Microsoft uitgevers uit het ecosysteem van Google vissen door gebruik te maken van het ‘drm van kranten’, ACAP. Microsoft zou gesprekken hebben met de grote Europese uitgevers die zicht te kort gedaan voelen door Google.
Zoekmachine Bing integreert de zoekresultaten van Wolfram Alpha. De zoekmachine van Microsoft hoopt hiermee wat meer marktaandeel van Google af te snoepen.
Microsoft schrapt nog eens 800 arbeidsplaatsen. Het Nederlandse personeel blijft buiten schot.
Ondanks jaren intensief investeren, ziet Microsoft nog steeds een daling in de omzet van online advertising. Het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet uit online advertising weer dalen, dit keer met 3 procent.
De organisatie voor de advertentie-industrie in de Verenigde Staten geeft haar zegen aan de deal die Microsoft en Yahoo hebben gesloten op het gebied van search. Het zou de competitie op de markt van search vergroten en de dominantie van Google tegengaan. Vier grote mediabureaus ondertekenden een open brief.
Microsoft-afdeling Windows Live draaide in het laatste boekjaar een operationaal verlies van 560 miljoen dollar.
Microsoft mag Word niet langer in de Verenigde Staten verkopen. Dat oordeelde een rechter in Texas. Het bedrijf i4i klaagde de softwaregigant aan wegens inbreuk op een patent.
Microsoft neemt een belang van 3 procent in Publicis Groupe en verkoopt advertentiebureau Razorfish aan de Fransen. De bedrijven spraken af innig met elkaar samen te werken aan internetreclame voor een periode van vijf jaar.
Het Franse Publicis kondigt mogelijk volgende week al aan dat het advertentiebureau Razorfish van Microsoft overneemt.
De samenwerking tussen Microsoft en Yahoo kan tot een vervroegd einde komen. Yahoo kan de overeenkomst beëindigen wanneer, over 12 maanden gezien, de gemiddelde inkomsten per zoekopdracht in de Verenigde Staten van Yahoo en Microsoft dalen beneden een bepaald percentage van de geraamde ontvangsten per zoekopdracht bij Google.
De deal is rond. Tien jaar lang wordt Microsoft de drijvende kracht achter de zoektechnologie van Yahoo. Yahoo neemt de verkoop van advertenties voor zijn rekening.
Yahoo en Microsoft staan op het punt om een samenwerking aan te gaan op het gebied van search.