More artikelen

Microsoft bundelt advertentiediensten

Microsoft heeft zijn advertentiediensten gebundeld in het nieuwe merk Microsoft Digital Advertising Solutions. Adverteerders die willen adverteren binnen MSN.nl, Windows Live, Xbox Live en Office Online krijgen voortaan te maken met dit nieuwe Microsoft-onderdeel. Microsoft maakte de nieuwe naam bekend tijdens de Advertising Week 2006 in New York.

Nike laat messenger-gebruikers schoen ‘testen’

Nike is het eerste bedrijf dat is gestart met een nieuwe vorm van adverteren op Windows Live Messenger en de nieuwste versies van MSN Messenger. Met de zogenaamde Joint Product Experience (JPX) kunnen gebruikers van messenger samen alle kanten van een virtuele Nike schoen bekijken en besturen. De Nike-JPX is onderdeel van de multimediale Nike Air Max campagne.

Talpa prikt live tv door naar MSN Messenger

Talpa TV kan dagelijks op enkele duizenden nieuwe kijkers rekenen nu de omroep vanaf zes uur 's avonds de tv-beelden live doorprikt naar de chatomgeving van MSN Messenger. Met Sitestat-software onderzoekt Talpa hoe laat en hoe lang zijn internetkijkers waar naar kijken. Voor maandelijks enkele tienduizenden euro's kan Talpa er tienduizenden extra kijkers bij kopen op het MSN-portaal.

Microsoft serieus met in-game advertising

Microsoft gaat flink inzetten op in-game advertising. Tijdens een jaarlijkse ontmoeting met topadverteerders sprak het bedrijf zijn geloof uit in deze vorm van adverteren voor onder meer de Xbox Live, MSN Games en Windows Games. “Adverteerders moeten aan echte integratie in de gameomgeving denken,” aldus Robert Bach, baas van het onderdeel Entertainment and Devices van de softwaregigant.

“MySpace niet gevaarlijk voor adverteerder”

Adverteerders moeten accepteren dat ze op internet hun merk niet kunnen controleren, vindt Tim Armstrong, vice president sales van Google Noord-Amerika. Hij reageert daarmee op bezwaren die enkele adverteerders en mediabureaus tijdens een discussie op de Strategic Account Summit van MSN laten horen. Met name sociale netwerksites als MySpace vinden zij 'gevaarlijke' plekken om merken mee te associëren.

Microsoft adCenter naar Nederland

Microsofts versie van Google AdWords gaat in de eerste half van 2007 van start in Nederland. Microsoft onderzoekt nog of en hoe ze particuliere sitebeheerders tekstadvertenties wil laten plaatsen op hun sites. Naar verwachting beëindigt Microsoft Nederland haar samenwerkingsverband met Yahoo Search Marketing in de loop van volgend jaar.

Personalisatie centraal bij advertentieplatform MSN

Met zijn nieuwe advertentieplatform Ad Center wil Microsoft zich vooral onderscheiden door in te spelen op de informatie die het bedrijf heeft over de gebruikers van MSN en Windows Live diensten. Dat blijkt uit de woorden van Blake Irving, vice president van Windows Live Platform. Ad Center moet hét centrale advertentieplatform worden dat adverteerders de mogelijkheid geeft om aanwezig te zijn op alle toepassingen van Microsoft, zoals MSN, Xbox Live en Windows Live.

MSN krijgt twee ton voor eikelsite

De Rijksoverheid betaalt twee ton voor advertentieruimte in de MSN-omgeving voor de omstreden campagnesite Watvooreikelbenjij.nl. De campagnesite werd volgens MSN Nederland via het MSN-portaal al bijna 800 duizend keer aangeklikt en nog eens 165 duizend keer via de tab in Messenger.

MSN: maandelijks 20 miljoen foto’s Nederlandse Spaces

Maandelijks zetten Nederlandse gebruikers van MSN Spaces meer dan 20 miljoen foto's online. Die cijfers zijn gebaseerd op uitspraken van Joost Bon van MSN Nederland. Bij de weblog service van MSN zijn tot nu toe ruim twee miljoen Nederlandse sites aangemaakt.

CEO Ask Jeeves nieuwe topman bij MSN

Steve Berkowitz, CEO van Ask Jeeves, treedt in dienst van Microsoft als topman bij onderdeel MSN. De benoeming is onderdeel van de recente strategische herpositionering van Microsoft dat sterker wil concurreren met Google, schrijft de Wall Street Journal. Berkowitz was sinds 2001 in dienst bij Ask Jeeves; sinds 2003 was hij CEO.

MSN stapt in context advertenties

MSN Search is achter de schermen hard bezig met een beleid voor context advertenties. Al enige tijd draait voor een kleine groep adverteerders het programma MSN adCenter. Daar komt binnenkort het onderdeel ContentAds bij, dat moet concurreren met Google AdSense en Yahoo Publisher Network.

Kwart miljoen buddy’s voor chatbot Alice

De in mei vorig jaar gelanceerde MSN-chatbot Alice heeft zo'n 250.000 unieke gebruikers in haar buddylijst. Dat zegt Sjoerd van Dijk, directeur van Ecreation, het bedrijf achter de chattende robot. Alice beantwoordt vragen van gebruikers over onder meer weer, nieuws en files. De chatbot probeert via links gebruikers naar commerciële websites 'te leiden.'

Edgar Davids gaat webloggen voor MSN (update)

Edgar Davids gaat samen met zes andere topvoetballers, waaronder Ronaldinho, een weblog bijhouden voor MSN. Dat maakt het bedrijf vandaag officieel bekend. “Het is een mooie manier om een vinger aan de pols te houden,” zei Davids gisteren tegen Emerce.

“Cultuur van invloed op gebruik messenger”

Waarom is MSN-messenger in Nederland veel succesvoller dan in landen als Duitsland of Italië? Emerce sprak over onder meer dit onderwerp met Anne Kirah, die voor MSN de 'interactie tussen mens en technologie' bestudeert.

Yahoo en MSN koppelen messengers aan elkaar

Gebruikers van MSN messenger en Yahoo messenger krijgen binnenkort de mogelijkheid om met elkaar in contact te treden. Hiermee ontstaat naar verwachting, de grootste consumentgerichte instant messaging-community ter wereld, met naar schatting meer dan 275 miljoen gebruikers. Dat hebben beide bedrijven woensdag bekendgemaakt.