More artikelen

Facebook, Pinterest en Twitter domineren ‘social sharing’

Facebook, Pinterest en Twitter, in die volgorde, zijn de belangrijkste sociale platformen voor verwijzingen naar sites, volgens een uitgebreide studie van Shareaholic. Dat bedrijf keek gedurende een jaar naar 200.000 websites met in totaal 250 miljoen unieke maandelijkse bezoekers. Google Plus en LinkedIn scoren fors lager.

Pinterest zet stap naar advertentieprogramma

Pinterest gaat zijn site meer personaliseren. Gebruikers die sites hebben bezocht met een Pin It-knop krijgen aanbevelingen te zien. Het is een eerste stap op weg naar een volwaardig advertentieprogramma.

Amazon en Pinterest grijpen naast domeinnamen

Amazon mag de top level domeinnaam .pin gebruiken, ondanks bezwaren van Pinterest. Volgens rechtenorganisatie WIPO is ‘pin’ een te generieke naam. Amazon kan op zijn beurt de gTLD .amazon weer niet claimen.

Infographic: hoe adverteer ik op Pinterest?

Pinterest is in korte tijd een interessant advertentiemedium geworden, onder meer vanwege de visuele mogelijkheden. Een paar cijfers om rekening mee te houden: 79 procent van de gebruikers is vrouw, en vooral moeder. Vermeld in elk geval de prijs van een artikel. Dat levert meer Likes op.

Steeds meer Nederlandse merken op Pinterest

Er zijn al aardig wat Nederlandse merken actief op Pinterest. Dat blijkt uit een overzicht van Nederlandse merken op Pinterest zelf.

Pinterest stap dichterbij activatie verdienmodel

Pinterest, een soort persoonlijke knipselmap voor leuke ‘finds’, laat met een kleine uitbreiding zien hoe het geld wil gaan verdienen. Grote Amerikaanse merken slaan er direct op aan.

Mode- en automerken moeten Pinterest nog ontdekken

Mode en auto’s scoren nog niet erg hoog bij Pinterest, zo blijkt uit een studie van Digitas en Curalate. Merken moeten meer pinnen, zeggen marketingsexperts.

Pinterest zoekt hoofd internationale zaken

Pinterest wil internationaal verder uitbreiden. Het Californische bedrijf zoekt een vicepresident internationale zaken die zich met nieuwe markten moet gaan bezighouden en diverse landenmanagers moet aansturen.

Pinterest: domeinnaam .pin is van ons

Pinterest wil niet dat Amazon de toplevel domeinnaam .pin in handen krijgt. Volgens Pinterest schendt Amazon daarmee het handelsmerk. Pinterest claimt de term ‘pin’ te hebben vastgelegd.

Yahoo en Pinterest kopen sociale aanbevelingsapps

Yahoo heeft de aanbevelingsapp Jybe overgenomen, die consumenten wijst op boeken, films en restaurants. De applicatie is vergelijkbaar met Yelp, maar zou nauwkeuriger moeten zijn. Ook Pinterest heeft een Yelp-kloon gekocht.

Pinterest biedt gebruikers analysetools

Pinterest biedt professionele gebruikers voortaan inzicht in statistieken van de site. Bedrijven kunnen onder meer zien hoe vaak Pinterest-gebruikers naar hun sites verwijzen, maar ook hoe vaak bepaalde bijdragen zijn geplaatst.

Pinterest haalt 200 miljoen dollar op

Het snel groeiende sociale netwerk Pinterest heeft in een financieringsronde 200 miljoen dollar opgehaald, waarmee het bedrijf op 2,5 miljard dollar wordt gewaardeerd.

Nederlandse retailer ontdekt Pinterest

Pinterest komt steeds vaker op de radar van grote retailorganisaties. Dat blijkt uit het RetailSites onderzoek, waarover EtailTrends publiceert in haar januarinummer. Hyves zakt verder weg.

Terugblik 2012: Pinterest

De snelst groeiende website van 2012 was zonder twijfel sociaal prikbord Pinterest en daarmee ook het belangrijkste nieuwe platform op het web. Nog wel erg Amerikaans georiënteerd, maar met internationale allure. Het Japanse ecommercebedrijf Rakuten stak niet minder dan 100 miljoen dollar in de plaatjessite.

Volvocampagne op Pinterest

De Amerikaanse vestiging van Volvo test een campagne op Pinterest. Volgers kunnen er hun favoriete foto’s plaatsen van de Volvo S60 T5. Er zijn ook prijzen te winnen.