Meer Artikelen

Fusie Publicis-Omnicom maakt nieuwe online gigant

De beoogde fusie van Publicis en Omnicom creëert ook in de online industrie een reclamereus. De som der delen maakt echter geen groter geheel.

Online advertising

Publicis en Omnicom fuseren

Publicis en Omnicom willen fuseren, waardoor ‘s werelds grootste groep van communicatie- en reclamebureaus ontstaat. ‘Publicom’ wordt de nieuwe mondiale marktleider.

Online advertising

Publicis trekt 500 miljoen euro uit voor (digitale) overnames

Publicis, de moeder van LBi, wil jaarlijks 500 miljoen euro reserveren voor overnames. Dat heeft CFO Jean-Michel Etienne van het mediabedrijf gisteren bekendgemaakt op een bijeenkomst van investeerders bij LBi in Londen.

Bescheiden groei voor mediabedrijf Publicis

Publicis, het moederbedrijf van Lost Boys International, zag zijn omzet in het eerste kwartaal van 2013 licht stijgen naar iets meer dan 2 miljard dollar. Europa blijft echter lastig.

Premium

Digitale omzet Publicis naar 32 procent, Europa blijft achter

Het nieuwe moederbedrijf van LBi, Publicis Groupe, groeide in omzet met 14 procent tot 6,6 miljard euro. Eenderde daarvan is afkomstig uit digitale activiteiten. Over heel 2012 liet alleen Europa een kleine teruggang zien (-0,3%).

LBi wordt samengevoegd met Digitas

Internetbedrijf LBi (Lost Boys International) wordt samengevoegd met Publicis-dochter Digitas en heet voortaan DigitasLBi. Luke Taylor is benoemd tot CEO. Ook gaat men meer investeren in de ontwikkeling van marketingtechnologie.

Overname LBi door Publicis zo goed als rond

De overname van technologiebedrijf LBi door de Franse Publicis Groupe is, volgens een zojuist afgegeven verklaring, nu onvoorwaardelijk. Publicis Groupe heeft zich inmiddels verzekerd van 97,37 procent van het uitstaand aandelenkapitaal van LBi.

Premium

Publicis heeft al vijf procent van LBi

Publicis blijkt reeds een belang van 5,66 procent te hebben in Lost Boys International. Dat meldt het ANP. Het Franse communicatiebedrijf en LBi hebben een principe-overeenkomst bereikt over een overnamebod ter waarde van 2,85 euro per aandeel.

Publicis wil LBi overnemen

Communicatie-adviesgroep Publicis en internetmarketingbedrijf LBi hebben een voorlopige overeenkomst over een beoogde overname. Publicis heeft 2,85 euro per aandeel over voor het Nederlandse bedrijf.

Reclamegiganten Publicis en Interpublic samen?

Het Amerikaanse Publicis zou branchegenoot Interpublic willen overnemen voor 6 miljard dollar. Dat meldde de Financial Times vrijdag. De onderhandelingen zouden al zes maanden gaande zijn.

France Telecom en Publicis kopen investeringsbedrijf

France Telecom/Orange en reclamebureaunetwerk Publicis Groupe kopen de helft van de aandelen in investeringsbedrijf Iris Capital Management.

Premium

Publicis opent investeringsfonds met France Telecom

Reclamebureau Publicis en telecomaanbieder France Telecom zouden op het punt staan een investeringsfonds van 100 miljoen euro te openen.

Premium

Digitale omzet Publicis groeit 36 procent

Adverteerders wereldwijd zetten steeds vaker digitale kanalen in voor reclamedoeleinden. Reclame- en communicatiebedrijf Publicis ziet de digitale omzet daarom groeien met 36 procent.

Premium

Mathijs Boonstra wordt baas Publicis Modem

Mathijs Boonstra is vorige maand aan de slag gegaan bij het digitale marketing bureau van Publicis.

Premium

Publicis: ‘ergste van de crisis is achter de rug’

Het wereldwijd opererende marketingcommunicatiegroep Publicis denkt dat de mediabranche financieel gezien het ergste achter de rug heeft. De Fransen denken dat er pas sprake van echte groei is in de tweede helft van 2010.