Meer Artikelen

Snapchat nu derde populairste sociale app voor Millennials

Snapchat is de populairste sociale app voor Millennials (18 tot 34 jaar) na Facebook en Instagram. Dat zegt comScore. Het gebruik onder deze groep is gestegen naar 32,9 procent, terwijl Instagram op 43,1 procent zit.

Marketing

Nieuwe kansen voor marketeers bij Snapchat

Marketeers krijgen meer en meer mogelijkheden om de populaire chatapp Snapchat in te zetten als marketingkanaal. Na het eerder geïntroduceerde ‘Snapchat Stories’, waarbij het voor gebruikers mogelijk werd om een combinatie van foto en video als ‘snap’ te versturen, komen daar nu ‘Our Story’ en ‘Sponsored filters’ bij. Wat kun je daarmee?

Marketing

McDonald’s verhoogt engagement met Snapchat Stories

In navolging van onder anderen MTV, Audi en Unilever is McDonald’s de volgende multinational die de populaire jongerenapp Snapchat als marketinginstrument inzet. Tot dusver niets nieuws, echter McDonald’s maakt nu als een van de eerste bedrijven gebruik van het eind vorig jaar gelanceerde Snapchat Stories.

Customer Loyalty

‘Snapchat wil 200 miljoen dollar ophalen’

Het Californische bedrijf Snapchat, bekend van de populaire foto-app, wil zo’n 200 miljoen dollar ophalen tegen een waarde van 3,5 miljard.

Snapchat haalt 60 miljoen dollar op

Het Amerikaanse Snapchat heeft in een nieuwe financieringsronde niet minder dan 60 miljoen dollar opgehaald tegen een waardering van 800 miljoen. Dat heeft het bedrijf maandag zelf bekendgemaakt.

Snapchat van niks naar top drie in Nederland

De wegwerpfoto’s van Snapchat winnen snel aan populariteit in Nederland. Drie maanden geleden was de mobiele app nergens te vinden in de toplijsten met downloads, nu staat de Amerikaanse social app op drie.

Mobile

Taco Bell adverteert op Snapchat

Immens populair onder jongeren in Amerika en snelle stijger in Nederland: foto-app Snapchat. Taco Bell is in Amerika de eerste nationale adverteerder die een actie houdt op dit bijna ongrijpbare sociale medium.

Mobile