Daan Jansonius naar Snap Nederland
Advertising Director Daan Jansonius verlaat na vijf jaar Social Embassy-iProspect en gaat voor Snap in Amsterdam aan de slag.
Advertising Director Daan Jansonius verlaat na vijf jaar Social Embassy-iProspect en gaat voor Snap in Amsterdam aan de slag.
Snapchat wijst Londen aan als zijn internationale hoofdkantoor. In tegenstelling tot andere grote internetbedrijven gebruikt moederbedrijf Snap Inc. geen belastingroutes via Nederland en Luxemburg.
Snapchat koopt voor ruim dertig miljoen dollar de Israëlische specialist op het gebied van augmented reality Cimagine Media.
Het biedt je de mogelijkheid om korte en zelfvernietigende foto’s, video’s en chatberichten te sturen. Je kan er foto’s delen met al je vrienden genaamd Stories en het heeft filters waarmee je transformeert in een koala, politieagent of sumoworstelaar. Je zou denken, dat is Snapchat! Niets is minder waard. We hebben het hier over Snow, op dit moment een van de meeste populaire apps in Azië.
MTV zal vandaag de genomineerden voor de MTV Movie Awards bekendmaken op zijn Snapchat-kanaal.
Bereik heeft Snapchat wel, interesse van adverteerders ook. Een API-koppeling voor marketingbureaus niet en gebruikcijfers ook niet. Daarom zet het in Amerika marktonderzoeker Nielsen in. Een beginnetje.
Snapchat lijkt frontaal de aanval te gaan openen op Facebook en dan met name op haar Messenger chat. De populaire jongerenapp test op dit moment een compleet nieuwe chatinterface waarin mogelijkheden voor videobellen, bellen en stickers zijn geïntegreerd. Zoveel valt op te maken uit screenshots die een aantal techblogs, waaronder xda-developers.com, publiceerden.
Snapchat zou een API ontwikkelen waardoor adverteerders geautomatiseerd reclame kunnen gaan inkopen op de fotodienst met dagelijks 100 miljoen gebruikers.
Snapchat koopt Claire Valoti weg bij Facebook in Londen en stelt haar aan als baas van het Engelse kantoor, dat fungeert als uitvalsbasis voor de eerste activiteiten op de Europese markt.
Snapchat wordt vooral gezien als een kanaal voor branding. Dat heeft met name te maken met de beperkingen die de app heeft op het gebied van zowel reporting als targeting. Procter & Gamble (P&G) is nu echter de eerste die de onderen razend populaire app probeert te koppelen aan omzet.
Modemerk Burberry heeft zijn nieuwe collectie in première genomen op Snapchat, daags voor de fysieke shows in de Londen.
Marketeers weten de populaire jongerenapp Snapchat steeds beter te vinden. Dat is ook niet zo gek met wereldwijd ruim 200 miljoen actieve gebruikers per maand. Gerichte advertenties zijn vanwege het beperkte aantal gegevens dat wordt uitgevraagd slechts gedeeltelijk mogelijk. McDonald’s en Toyota maken beide op een andere manier optimaal gebruik van de locatie van Snapchat gebruikers.
Reclamegigant WPP richt samen met Snapchat en de Daily Mail een contentmarketingbedrijf op: Truffle Pig.
Hoewel 71 procent van de Amerikaanse tieners op Facebook zit, geeft 41 procent aan dat dat ook zijn meestgebruikte social kanaal is. Instagram en Snapchat zijn vooral bij meisjes groot.
De populaire app Snapchat krijgt binnenkort reclamemogelijkheden, een eerste stap om de waardering van tien miljard dollar te bewijzen aan investeerders.