More artikelen

Snapchat koopt specialist augmented reality

Snapchat koopt voor ruim dertig miljoen dollar de Israëlische specialist op het gebied van augmented reality Cimagine Media.

Online marketing

Is Snow de Snapchat-killer?

Het biedt je de mogelijkheid om korte en zelfvernietigende foto’s, video’s en chatberichten te sturen. Je kan er foto’s delen met al je vrienden genaamd Stories en het heeft filters waarmee je transformeert in een koala, politieagent of sumoworstelaar. Je zou denken, dat is Snapchat! Niets is minder waard. We hebben het hier over Snow, op dit moment een van de meeste populaire apps in Azië.

Social

MTV kondigt nominaties Movie Awards aan op Snapchat

MTV zal vandaag de genomineerden voor de MTV Movie Awards bekendmaken op zijn Snapchat-kanaal.

Online advertising

Snapchat schakelt Nielsen in voor campagnecijfers

Bereik heeft Snapchat wel, interesse van adverteerders ook. Een API-koppeling voor marketingbureaus niet en gebruikcijfers ook niet. Daarom zet het in Amerika marktonderzoeker Nielsen in. Een beginnetje.

Analytics

Snapchat opent aanval op Facebook

Snapchat lijkt frontaal de aanval te gaan openen op Facebook en dan met name op haar Messenger chat. De populaire jongerenapp test op dit moment een compleet nieuwe chatinterface waarin mogelijkheden voor videobellen, bellen en stickers zijn geïntegreerd. Zoveel valt op te maken uit screenshots die een aantal techblogs, waaronder xda-developers.com, publiceerden.

Social

‘Snapchat opent API voor adverteerders’

Snapchat zou een API ontwikkelen waardoor adverteerders geautomatiseerd reclame kunnen gaan inkopen op de fotodienst met dagelijks 100 miljoen gebruikers.

Online advertising

Snapchat vindt baas voor Europees hoofdkantoor

Snapchat koopt Claire Valoti weg bij Facebook in Londen en stelt haar aan als baas van het Engelse kantoor, dat fungeert als uitvalsbasis voor de eerste activiteiten op de Europese markt.

Online advertising

P&G koppelt Snapchat advertenties aan omzet

Snapchat wordt vooral gezien als een kanaal voor branding. Dat heeft met name te maken met de beperkingen die de app heeft op het gebied van zowel reporting als targeting. Procter & Gamble (P&G) is nu echter de eerste die de onderen razend populaire app probeert te koppelen aan omzet.

Campagnes

Nieuwe collectie Burberry op Snapchat in première

Modemerk Burberry heeft zijn nieuwe collectie in première genomen op Snapchat, daags voor de fysieke shows in de Londen.

Campagnes

McDonald’s zet geofilter Snapchat als eerste in

Marketeers weten de populaire jongerenapp Snapchat steeds beter te vinden. Dat is ook niet zo gek met wereldwijd ruim 200 miljoen actieve gebruikers per maand. Gerichte advertenties zijn vanwege het beperkte aantal gegevens dat wordt uitgevraagd slechts gedeeltelijk mogelijk. McDonald’s en Toyota maken beide op een andere manier optimaal gebruik van de locatie van Snapchat gebruikers.

Marketing

WPP en Snapchat richten bedrijf op

Reclamegigant WPP richt samen met Snapchat en de Daily Mail een contentmarketingbedrijf op: Truffle Pig.

Contentmarketing

Facebook voor 41 procent tieners grootste sociale site

Hoewel 71 procent van de Amerikaanse tieners op Facebook zit, geeft 41 procent aan dat dat ook zijn meestgebruikte social kanaal is. Instagram en Snapchat zijn vooral bij meisjes groot.

Facebook

Binnenkort reclame in Snapchat

De populaire app Snapchat krijgt binnenkort reclamemogelijkheden, een eerste stap om de waardering van tien miljard dollar te bewijzen aan investeerders.

Marketing

Snapchat nu derde populairste sociale app voor Millennials

Snapchat is de populairste sociale app voor Millennials (18 tot 34 jaar) na Facebook en Instagram. Dat zegt comScore. Het gebruik onder deze groep is gestegen naar 32,9 procent, terwijl Instagram op 43,1 procent zit.

Marketing

Nieuwe kansen voor marketeers bij Snapchat

Marketeers krijgen meer en meer mogelijkheden om de populaire chatapp Snapchat in te zetten als marketingkanaal. Na het eerder geïntroduceerde ‘Snapchat Stories’, waarbij het voor gebruikers mogelijk werd om een combinatie van foto en video als ‘snap’ te versturen, komen daar nu ‘Our Story’ en ‘Sponsored filters’ bij. Wat kun je daarmee?

Marketing