Meer Artikelen

Op safari naar emoties in sociale media

Sociale media voelen voor veel organisaties nog als wilde, ongetemde beesten. Vandaar dat we recent met het personeel van een grote financiële instelling op sociale mediastrategie-safari zijn geweest. Tijdens een safari komen de zoomlenzen te voorschijn, en ontkom je niet aan een zoektocht naar de ‘big five’.

Social

Twitter lanceert analytics voor website-eigenaren

Twitter Web Analytics is de nieuwe dienst uit de stal van Twitter. Hiermee kunnen beheerders van websites statistieken in te zien over het verkeer dat via Twitter naar de sites wordt gestuurd.

Merendeel Nederlanders volgt geen merken op sociale netwerken

Van de Nederlanders die actief zijn op een sociaal netwerk, volgt 70 procent geen merk. Bij de 30 procent die wel een of meerdere merken volgt, zijn vooral de sectoren media/ entertainment en mode populair.

Premium

Twitter: veertig procent actieve gebruikers zegt niets

Veertig procent van de actieve gebruikers van Twitter luistert, leest en klikt getipte links. Ze zeggen echter helemaal niets. Dat stelt directeur Dick Costolo bij een perspresentatie, waar hij ook een nieuwe financieringsronde van 400 miljoen dollar bevestigt.

Twitter komt met ongevraagde reclame in timeline

Twitter gaat adverteerders de mogelijkheid bieden om advertenties te plaatsen in de timeline van twitteraars, zonder dat deze de adverteerder volgen.

Twitpic-oprichter lanceert Twitter-kloon

Noah Everett, de oprichter van de fotodient voor Twitter, Twitpic, heeft een eigen microbloggingsdienst gelanceerd, Heello. De dienst lijkt een uitgeklede versie te zijn van concurrent Twitter.

Venture
Premium

Twitter koopt oud toptechie van Yahoo

Twitter heeft het bedrijf Bagcheck overgenomen om zo de voormalig Chief Technologist van Yahoo binnen boord te krijgen.

Premium

Investering waardeert Twitter op 8,4 miljard

Het Russische investeringsbedrijf Digital Sky Technologies investeert honderden miljoenen dollars in Twitter. De berichtendienst gebruikt het geld om zijn technologie te verbeteren, meer geld te verdienen in Amerika en daarbuiten.

Premium

Weer een poging van Twitter geld te verdienen

Berichtendienst Twitter activeert weer een techniek om een deel van de mondiale reclamebudgetten aan te spreken.

‘Chinese Twitter-kopie lanceert digitale munteenheid’

Sina, het bedrijf achter de Chinese variant van Twitter, Weibo, wil in het derde kwartaal van dit jaar een virtuele munteenheid lanceren.

‘Twitter is 7 miljard waard’

Twitter is bezig geld op te halen in een nieuwe investeringsronde. Hierbij wordt het bedrijf gewaardeerd op 7 miljard dollar.

Twitter lijft social analytics startup in

BackType, de startup met klanten als The New York Times, waar het bereik van tweets omgezet wordt in meetbare doelen, is overgenomen door Twitter voor een onbekend bedrag.

Google betaalt niet meer voor toegang Twitter-feed

De deal die Google met Twitter sloot om toegang te krijgen tot de datastroom van het microbloggingnetwerk is tot een einde gekomen. De samenwerking liep tot en met 2 juli. Google heeft besloten hier niet opnieuw van gebruik te maken.

Premium

‘Ruim tien procent bereid geld neer te leggen voor toegang tot Facebook’

Maar liefst elf procent van de Nederlandse social mediagebruikers is bereid te betalen om gebruik te mogen maken van Facebook. Van deze groep wil 75 procent hiervoor een maandelijks bedrag tot 2,50 euro neerleggen. Een procent is zelfs bereid om maandelijks meer dan tien euro te betalen.

Twitter lanceert fotosite

Twitter is vanaf deze week niet enkel voor tekst maar ook voor beeld. Het bedrijf staat op het punt een fotosite te lanceren die nauw is vervlochten met zijn oorspronkelijke berichtendienst.