Meer Artikelen

Betaalde Twitter maakt weinig kans

Met alle beperkingen die Twitter ontwikkelaars oplegt en de toenemende commercialisering, ontstaan vanzelf nieuwe alternatieven voor Twitter. Het Amerikaanse App.net introduceert zelfs een betaald model.

Twitter muilkorft ontwikkelaars

Twitter introduceert strengere regels voor ontwikkelaars. Zo mogen apps niet meer dan 100.000 gebruikers hebben, tenzij het microblog expliciet toestemming verleent.

Valse Twittervolgers zijn ware plaag

Het aantal valse Twitterprofielen neemt zienderogen toe. De gemiddelde prijs voor valse volgers bedraagt 18 dollar per 1.000 volgers. 61 procent van de valse Twitteraccounts is minder dan drie maanden oud. Dat blijkt uit onderzoek van Barracuda Labs.

Twitter introduceert de $cashtag

Gebruikers van Twitter krijgen er een nieuwe term en functie bij. Naast de #hashtag komt er nu ook een $cashtag. De markering verwijst naar berichten over beursgenoteerde bedrijven.

Coca-Cola grootste op Twitter voor de Spelen

De dag voor het begin van de Olympische Spelen was Coca-Cola de meest besproken sponsor van het mondiale sportevenementen.

Twitter: meeste omzet uit mobiele reclame

Twitter boekt doorgaans meer omzet via mobiele kanalen dan op de ‘vaste website’. De berichtendienst lijkt beter voor actiematige reclame dan voor het bouwen van een merk.

Twitter breekt met LinkedIn

De samenwerking tussen Twitter en LinkedIn is vrijdag abrupt tot een einde gekomen. Er kunnen geen tweets meer worden weergegeven op het prikbord van LinkedIn. Het microblog wil meer controle over de manier waarop berichten worden verzonden.

Twitter loopt binnen op mobiele advertenties

Twitter verdient goed aan zijn gesponsorde tweets, oftewel berichten die door adverteerders worden betaald. Dat vertelde CEO Dick Costolo op een congres van weekblad The Economist.

Claim: Gros gebruikers sociale netwerken is spammer

Niet minder dan veertig procent van de gebruikers van sociale netwerken is spammer. Sociale netwerken lenen zich uitstekend voor spam, zegt beveiliger Impermium.

Flinke bak geld voor Twitter betaalsysteem

Het Amerikaanse Chirpify heeft 1,3 miljoen dollar opgehaald om een betaalsysteem bovenop Twitter te kunnen bouwen.

Groei Twitteraars in Nederland vlakt af

Het aantal nieuwe accounts op Twitter is het afgelopen jaar afgenomen. Daarmee lijkt de groei van Twitter in Nederland af te vlakken. Dat zegt Multiscope.

Twitter klaagt spammers aan

Twitter pakt drie bedrijven en twee individuen aan die het mogelijk maken om spam via het microblog te versturen.

Twitter bouwt Nederlands salesteam

Twitter breidt zijn salesactiviteiten uit naar Nederland en is bezig een lokaal samen te stellen. Nederland behoort tot de eerste vier landen in Europa waarvoor lokale verkoopteams worden opgetuigd.

Meer adverteerders storten zich op sociale media

Adverteerders gaan nog meer geld steken in sociale media. Dat schrijft ClickZ op basis van een enquête onder reclamebureaus.

Social

Twitter haalt kleine adverteerder binnen

Twitter is een speciale dienst voor kleine adverteerders gestart. Die kunnen zelf hun advertenties plaatsen zonder tussenkomst van een verkoper.