Betaalde Twitter maakt weinig kans
Met alle beperkingen die Twitter ontwikkelaars oplegt en de toenemende commercialisering, ontstaan vanzelf nieuwe alternatieven voor Twitter. Het Amerikaanse App.net introduceert zelfs een betaald model.
Met alle beperkingen die Twitter ontwikkelaars oplegt en de toenemende commercialisering, ontstaan vanzelf nieuwe alternatieven voor Twitter. Het Amerikaanse App.net introduceert zelfs een betaald model.
Twitter introduceert strengere regels voor ontwikkelaars. Zo mogen apps niet meer dan 100.000 gebruikers hebben, tenzij het microblog expliciet toestemming verleent.
Het aantal valse Twitterprofielen neemt zienderogen toe. De gemiddelde prijs voor valse volgers bedraagt 18 dollar per 1.000 volgers. 61 procent van de valse Twitteraccounts is minder dan drie maanden oud. Dat blijkt uit onderzoek van Barracuda Labs.
Gebruikers van Twitter krijgen er een nieuwe term en functie bij. Naast de #hashtag komt er nu ook een $cashtag. De markering verwijst naar berichten over beursgenoteerde bedrijven.
De dag voor het begin van de Olympische Spelen was Coca-Cola de meest besproken sponsor van het mondiale sportevenementen.
Twitter boekt doorgaans meer omzet via mobiele kanalen dan op de ‘vaste website’. De berichtendienst lijkt beter voor actiematige reclame dan voor het bouwen van een merk.
De samenwerking tussen Twitter en LinkedIn is vrijdag abrupt tot een einde gekomen. Er kunnen geen tweets meer worden weergegeven op het prikbord van LinkedIn. Het microblog wil meer controle over de manier waarop berichten worden verzonden.
Twitter verdient goed aan zijn gesponsorde tweets, oftewel berichten die door adverteerders worden betaald. Dat vertelde CEO Dick Costolo op een congres van weekblad The Economist.
Niet minder dan veertig procent van de gebruikers van sociale netwerken is spammer. Sociale netwerken lenen zich uitstekend voor spam, zegt beveiliger Impermium.
Het Amerikaanse Chirpify heeft 1,3 miljoen dollar opgehaald om een betaalsysteem bovenop Twitter te kunnen bouwen.
Het aantal nieuwe accounts op Twitter is het afgelopen jaar afgenomen. Daarmee lijkt de groei van Twitter in Nederland af te vlakken. Dat zegt Multiscope.
Twitter pakt drie bedrijven en twee individuen aan die het mogelijk maken om spam via het microblog te versturen.
Twitter breidt zijn salesactiviteiten uit naar Nederland en is bezig een lokaal samen te stellen. Nederland behoort tot de eerste vier landen in Europa waarvoor lokale verkoopteams worden opgetuigd.
Adverteerders gaan nog meer geld steken in sociale media. Dat schrijft ClickZ op basis van een enquête onder reclamebureaus.
Twitter is een speciale dienst voor kleine adverteerders gestart. Die kunnen zelf hun advertenties plaatsen zonder tussenkomst van een verkoper.