Meer Artikelen

Twitter koopt Tweetdeck

Twitter heeft de Twitter-client Tweetdeck gekocht. Het lijkt Twitter vooral te gaan om de mogelijkheid die de zware Twitter-gebruikers bieden. Tweetdeck kent een groot deel van dit soort gebruikers.

Meer dan 8 miljard voor social media advertenties in 2015

De uitgaven voor social media advertenties in de Verenigde Staten stijgen met 31,6 procent van 2,1 miljard dollar in 2010, naar 8,3 miljard dollar in 2015. De display-advertenties op Facebook nemen hiervan het grootste deel in beslag.

ComScore: Nederland wereldwijd gemiddeld meeste Twitteraars

Nederland heeft gemiddeld gezien de meeste Twitteraars in vergelijking met andere landen. Ook wat betreft de LinkedIn-penetratie neemt Nederland wereldwijd de eerste plek in.

Nederlandse Twitter Counter koopt UseQwitter

Twitter Counter, een startup waar gebruikers Twitter-statistieken kunnen inzien, heeft UseQwitter gekocht voor 11.111 dollar. Volgens mede-oprichter Boris Veldhuijzen van Zanten, is het makkelijker een dienst als deze met de bestaande gebruikers te kopen, dan zelf een dergelijke functionaliteit te ontwikkelen

‘Twitter aast op TweetDeck’

Twitter is in een vergevorderd stadium van onderhandelingen die moeten leiden tot de overname van de Twitter-applicatie TweetDeck. Twitter zou 50 miljoen dollar op tafel willen leggen voor het populaire TweetDeck.

Strategisch gebruik van hashtags op Twitter

Twitter biedt nieuwe mogelijkheden voor merken. Wat is een goede Twitter accountnaam en hoe maak je gebruik van hashtags om online goed te kunnen branden?

Social
Premium

Sluiting dreigt voor Twitter-commerce van Vroege Vogel

Met een half jaar ervaring met Twitter-commerce in de benen bezint het Nederlandse initiatief Vroege Vogel zich op zijn toekomst. De leiding van het pragmatisch opgezette project zoekt een groei-impuls. “Maar als er geen reactie komt, dan krijgt het ook geen vervolg”, aldus een van de bedenkers Ayman van Bregt.

Premium

Vacaturemarkt ontdekt Twitter

De vacatures lijken hun weg te vinden naar de sociale media. Met name Twitter raakt steeds meer in trek bij werving- en selectiebureaus.

Nederland heeft 420.000 Twitteraars

Er zijn een kleine 420.000 actieve Twitter-gebruikers in Nederland. Dat is een ruime verdubbeling in minder dan een jaar tijd, aldus een onderzoek van Twirus.com. Daar zitten amper de namen van grote of middelgrote bedrijven tussen.

Premium

J.P. Morgan waardeert Twitter op 4,5 miljard dollar

De Amerikaanse zakenbank J.P. Morgan koopt aandelen in berichtendienst Twitter en waardeert het bedrijf op zo’n 4,5 miljard dollar.

Premium

MWC: Veertig procent alle tweets komt van mobiel

Veertig procent van alle tweets worden verzonden via een mobieltje. Maar van een dominant kanaal voor Twitter-gebruik is geen sprake. Directeur Dick Costolo zegt namelijk ook dat de helft van de gebruikers meer dan een kanaal gebruiken voor hun zucht naar de korte berichten

UberMedia breidt Twitter-imperium uit met overname TweetDeck

UberMedia, in 2010 begonnen onder de naam TweetUp, heeft het populaire TweetDeck opgekocht. UberMedia lijkt zijn eigen Twitter-koninkrijk uit te bouwen. Eerder kocht het al andere Twitter-applicaties op.

Sanoma-titels trekken meer verkeer uit Facebook dan uit Hyves

Het verkeer over het hele Sanoma-netwerk vanuit verschillende sociale netwerken, begint langzamerhand uiteen te lopen. In Nederland is het verkeer dat vanuit Twitter komt het grootst, Facebook volgt op de hielen. Hyves levert van de grote netwerken het minste verkeer.

T-Mobile webcare verlegt aandacht naar Facebook

T-Mobile is sinds oktober vorig jaar november aanwezig op Facebook met het T-Mobile Plein. “We proberen hier branding en service te vermengen”, aldus Tessel Jarigsma, directeur internet en nieuwe media bij T-Mobile Nederland.

Twitter krijgt investering van 200 miljoen

Twitter heeft een investering van 200 miljoen in de wacht gesleept. Het is een flinke verhoging sinds de laatste investering van 100 miljoen dollar. In totaal heeft de dienst nu 360 miljoen dollar weten op te halen.