Meer Artikelen

Premium

Veertig procent EU-bedrijven niet op social media

Veertig procent van het Europese bedrijfsleven is niet aanwezig op sociaal georiënteerde mediakanalen als Twitter of Facebook. Bovendien laten deze bedrijven tienduizenden klanten in de kou staan wanneer die een vraag voorlegden via een eigen digitaal kanaal van die ondernemingen.

Social

Twitter laat ook kleine adverteerders toe

huis-, tuin- en keukenadverteerders, spelers met een klein budget, kunnen nu gebruik maken van de advertentiediensten op Twitter Promoted Accounts, Promoted Tweets en Promoted Trends. Tot voorheen was deze mogelijkheid enkel beschikbaar voor de happy few, een kleine groep rijke adverteerders.

Twitter wil gebruiker helpen bij ordenen timeline

Twitter moet de ervaring die gebruikers hebben bij het consumeren van de informatie nog verbeteren. Er wordt dan ook druk gewerkt aan een oplossing om de stroom met berichten voor een gebruiker te ordenen en relevant te maken.

Twitter begint Analytics-dienst, nieuwe inkomstenbron

Twitter boort een nieuwe bron van inkomsten aan met de lancering van Twitter Analytics. Bedrijven kunnen tegen betaling nauwkeuriger zicht krijgen op hoe tweets over hun producten en diensten worden ervaren.

Muziekpreview op Twitter dankzij Apples Ping

Op het sociale muzieknetwerk van Apple, Ping, is het nu mogelijk om de persoonlijke content te integreren met Twitter. Hierdoor is het op Twitter nu mogelijk muziekpreviews te beluisteren en direct door te klikken wanneer iemand het beluisterde nummer wil kopen.

Google toont Promoted Tweets van Twitter

De Promoted Tweets van Twitter verschijnen naast de gewone tweets ook in de zoekresultaten van Google Realtime Search. Hiermee toont Google advertenties van een extern advertentienetwerk.

Universiteit werft studenten via sociaal platform

De faculteit Economie & Bedrijfswetenschappen van de Universiteit van Tilburg lanceert woensdag een sociaal discussieplatform om Nederlandse en buitenlandse studenten te werven voor drie Engelstalige opleidingen. Integratie met Facebook, Twitter en andere sociale media, moet een viraal effect teweegbrengen.

Google zet volgende stap in social search

Google toont in de zoekresultaten van Google News hoe vaak een artikel is gedeeld. Wanneer een gebruiker op de ‘Shared By’-link klikt, wordt hij doorgeleid naar Google Realtime search, voor een overzicht van de mensen die het bewuste nieuwsartikel hebben gedeeld via sociale media als Twitter, Facebook en MySpace.

Twitter hoogste doorklikratio met sociaal delen

E-mail is nog steeds een van de belangrijkste manieren om content te delen, en Facebook volgt op de hielen met een groot aantal referrals, maar Twitter blijkt de hoogste doorklikratio te hebben.

Twitter experimenteert met advertentiediensten

Twitter is nog volop aan het experimenteren met het verdienmodel. Zo maakte het bedrijf bekend dat het stopt met het @earlybird-account. Tegelijkertijd lanceert het een nieuwe dienst, Promoted Accounts.

De tijd gaat dringen voor Twitter

[Opinie] Om te blijven bestaan, moet Twitter een proactief verdienmodel ontwikkelen in plaats van de reactieve modellen die tot nu toe zijn geprobeerd. Met naar schatting tegen de 130 miljoen gebruikers, wordt de noodzaak van een goed verdienmodel steeds belangrijker.

“Ik zie een Facebook voor elke stad”

Marc Canter, voorvechter van het open web, stroopt zijn mouwen op en zet zijn woorden om in daden. Hij werkt aan een toekomst van digitale steden. “Op Facebook heb je een activiteitenstroom, op Twitter ook. Stel je voor dat je zo’n stroom hebt voor je eigen stad, waar iedereen een bijdrage aan levert.”

Premium

Koopjes jagen via Twitter met Nederlandse start up

De shoppingdienst van Twitter krijgt navolging in Nederland via VroegeVogel.nu. Een paar keer in de week krijgen volgers van dit Twitter-account koopjes en opmerkelijke gadgets aangeboden.

Redesign Twitter biedt voordelen voor adverteerders

Met een nieuwe design van Twitter wordt het mogelijk om in een tweede kolom multimediacontent op de site te tonen, dit biedt adverteerders nieuwe manieren om hun eigen content onder de aandacht te brengen.

Groupon: bier en manicures met korting

[Column] Er is op een bepaald moment altijd een aantal bedrijven die de aandacht van de grote techblogs volledig opslurpen. Dit jaar zijn dat Twitter, Facebook en Foursquare. Iedere scheet is nieuws. Tussen deze gevestigde namen is een belangrijke nieuwkomer opgestaan, de laatste talk of Silicon Valley. Een oud idee in een nieuw jasje, waar volgens analisten héél veel centen te verdienen zijn.