WPP: Geen terugval in omvang merkreclame
Het internationale media- en reclamebureaunetwerk WPP ziet in Europa noch daarbuiten dat adverteerders terughoudender worden bij investeringen in hun merk.
Het internationale media- en reclamebureaunetwerk WPP ziet in Europa noch daarbuiten dat adverteerders terughoudender worden bij investeringen in hun merk.
Communicatie- en reclamebureaunetwerk WPP ziet weinig groei in de mediabestedingen bij de digitale media. Bijna eenderde van de omzet komt uit digitale activiteiten, maar op dat peil effent het ook uit.
Communicatie- en reclamebureau WPP ziet weinig groei in mediabestedingen bij de traditionele media. Zijn klanten geven enkel weer meer geld uit aan digitale en directe communicatie en in het algemeen in China.
“Als klanten mij vragen wat ze moeten doen, mobiel of social media dan adviseer ik mobiel.” Topman Mark Read van WPP Digital ziet in de komende jaren de meeste kansen op dit front.
Communicatie- en reclamebureau WPP maakt morgen de oprichting bekend van een nieuw bureau dat zich specialiseert in digitale communicatie.
Eind dit jaar komt ongeveer eenderde van de omzet uit digitale communicatiediensten voor klanten, zegt WPP, een mondiaal netwerk van marketing-, media- en advertentiebureaus.
WPP, een mondiaal netwerk van marketing-, media- en advertentiebureaus, is voorzichtig optimistisch over het komende jaar. “We staren niet meer in een afgrond. De situatie wordt minder erg”, klinkt het in de toelichting op de kwartaalcijfers.
“Bestuurders hebben weer meer vertrouwen in de econonie, maar ze houden de hand nog op de knip tegen beter weten in”. De baas van marketingcommunicatieconcern WPP Martin Sorrell ziet nog geen licht aan het einde van de financiële tunnel.
Steeds meer kranten, tijdschriften en tv-zenders lopen het risico nog dit jaar om te vallen als gevolg van de tanende economie.
Het wereldwijd opererende marketing- en communicatiebureau WPP schrapt 6 procent van zijn personeelsbestand. De directe aanleiding is de dalende omzetten door de economische crisis.
Communicatie- en reclamebureau WPP koopt marktonderzoeker TNS voor 1,5 miljard euro. De leiding van TNS schaart zich achter het bod.
De Duitse marktonderzoeker GfK stopt per direct met het fusieproces van brancegenoot TNS om het vijandige overnamebod van WPP in overweging te nemen.
Yahoo laat weten een strategisch partnership te hebben gesloten met WPP. Hiermee lijkt het bedrijf een volgende stap te zetten om privébelegger Icahn buiten de deur te houden.
Computermaker Dell ruilt de 800 marketing- en PR-bureaus waar het meer werkt in voor één bedrijf, het Engelse WPP. WPP en Dell richten een apart bedrijf op dat 4,5 miljard dollar te besteden krijgt.
Communicatiegigant WPP is een joint venture gestart met LiveWorld, een bedrijf dat is gespecialiseerd in het opzetten van sociale netwerken. Doel van de samenwerking is om sociale marketingtools zoals blogs en communities te integreren in campagnes voor WPP-klanten als Unilever, Ford en Proctor & Gambler.