Meer Artikelen

WPP: Geen terugval in omvang merkreclame

Het internationale media- en reclamebureaunetwerk WPP ziet in Europa noch daarbuiten dat adverteerders terughoudender worden bij investeringen in hun merk.

Premium

Weinig digitale groei WPP

Communicatie- en reclamebureaunetwerk WPP ziet weinig groei in de mediabestedingen bij de digitale media. Bijna eenderde van de omzet komt uit digitale activiteiten, maar op dat peil effent het ook uit.

Premium

WPP: mediagroei enkel op internet en in China

Communicatie- en reclamebureau WPP ziet weinig groei in mediabestedingen bij de traditionele media. Zijn klanten geven enkel weer meer geld uit aan digitale en directe communicatie en in het algemeen in China.

Premium

Topman WPP: ‘Eerst mobiel, dan social media’

“Als klanten mij vragen wat ze moeten doen, mobiel of social media dan adviseer ik mobiel.” Topman Mark Read van WPP Digital ziet in de komende jaren de meeste kansen op dit front.

Premium

WPP richt nieuw specialistisch digitaal bureau op

Communicatie- en reclamebureau WPP maakt morgen de oprichting bekend van een nieuw bureau dat zich specialiseert in digitale communicatie.

Premium

WPP: eenderde van de omzet uit Digitaal

Eind dit jaar komt ongeveer eenderde van de omzet uit digitale communicatiediensten voor klanten, zegt WPP, een mondiaal netwerk van marketing-, media- en advertentiebureaus.

Premium

WPP boekt verlies, maar verwacht stabilisering 2010

WPP, een mondiaal netwerk van marketing-, media- en advertentiebureaus, is voorzichtig optimistisch over het komende jaar. “We staren niet meer in een afgrond. De situatie wordt minder erg”, klinkt het in de toelichting op de kwartaalcijfers.

Premium

WPP: geen idee over economisch vooruitzicht

“Bestuurders hebben weer meer vertrouwen in de econonie, maar ze houden de hand nog op de knip tegen beter weten in”. De baas van marketingcommunicatieconcern WPP Martin Sorrell ziet nog geen licht aan het einde van de financiële tunnel.

Premium

‘Kranten, tijdschriften op het punt van faillissement’

Steeds meer kranten, tijdschriften en tv-zenders lopen het risico nog dit jaar om te vallen als gevolg van de tanende economie.

WPP schrapt 6 procent personeelsbestand

Het wereldwijd opererende marketing- en communicatiebureau WPP schrapt 6 procent van zijn personeelsbestand. De directe aanleiding is de dalende omzetten door de economische crisis.

Premium

Reclamebureau WPP koopt onderzoeker TNS

Communicatie- en reclamebureau WPP koopt marktonderzoeker TNS voor 1,5 miljard euro. De leiding van TNS schaart zich achter het bod.

Premium

WPP-bod zet fusieproces GfK en TNS in koelkast

De Duitse marktonderzoeker GfK stopt per direct met het fusieproces van brancegenoot TNS om het vijandige overnamebod van WPP in overweging te nemen.

Yahoo gaat strategische samenwerking aan met WPP

Yahoo laat weten een strategisch partnership te hebben gesloten met WPP. Hiermee lijkt het bedrijf een volgende stap te zetten om privébelegger Icahn buiten de deur te houden.

Premium

Dell dumpt 800 marketing- en PR-bureaus

Computermaker Dell ruilt de 800 marketing- en PR-bureaus waar het meer werkt in voor één bedrijf, het Engelse WPP. WPP en Dell richten een apart bedrijf op dat 4,5 miljard dollar te besteden krijgt.

Communicatiegigant WPP zet in op sociale netwerken

Communicatiegigant WPP is een joint venture gestart met LiveWorld, een bedrijf dat is gespecialiseerd in het opzetten van sociale netwerken. Doel van de samenwerking is om sociale marketingtools zoals blogs en communities te integreren in campagnes voor WPP-klanten als Unilever, Ford en Proctor & Gambler.