WPP neemt belang in AppNexus
Reclamegigant WPP verkoopt een onderdeel van zijn RTB-platform Xaxis aan AppNexus. In ruil voor 25 miljoen dollar verwerft het daarmee een belang in het reclametechnologiebedrijf.
Reclamegigant WPP verkoopt een onderdeel van zijn RTB-platform Xaxis aan AppNexus. In ruil voor 25 miljoen dollar verwerft het daarmee een belang in het reclametechnologiebedrijf.
Een van de grootste reclamegiganten ter wereld, WPP uit Engeland, neemt een meerderheidsbelang in Cognifide, een specialist in marketingtechnologie.
Reclamegigant WPP neemt een minderheidsbelang in een bedrijf dat software maakt om verhalen te vertellen op social media. Het bedrijf noemt verdere digitale overnames in de V.S. ‘onredelijk duur’.
Bannerconnect uit Sittard wordt onderdeel van het mondiale netwerk van communicatiebureaus van WPP. Diens dochterbedrijf GroupM koopt de Nederlanders voor zijn RTB-activiteiten met Xaxis.
Het Nederlandse Media Republic komt via GreyPossible in handen van reclamereus WPP. Het bedrijf wordt onderdeel van de Benelux organisatie van GreyPossible.
Communicatie- en reclamegigant WPP haalt eenderde van zijn omzet inmiddels uit digitale activiteiten. Niet genoeg, aldus de leiding, want dat moet 40 à 45 procent worden. De cijfers laten zien dat Europese bestedingen krimpen, maar Nederland een gemiddelde groei vertoont.
‘s Wereld grootste reclamebureau WPP voegt de activiteiten van een aantal labels samen om een wereldwijd opererend activatiebureau te openen.
Reclamereus WPP Group heeft een strategische samenwerking aangekondigd met Twitter. Beide bedrijven gaan analytische gegevens uitwisselen.
Het presidentiële social media-campagneteam van Barack Obama heeft een nieuwe baan. Zestien teamleden treden in dienst van Blue State Digital, onderdeel van het mondiale communicatieconcern WPP.
WPP reserveert dit jaar 400 miljoen euro om specialistische bureaus over te nemen. De focus ligt daarbij op opkomende markten en bedrijven met kennis over technologie en big data-analyse.
Het mondiale bureaunetwerk WPP zegt dat een derde van zijn omzet nu uit digitale en interactieve media-activiteiten komt.
’s Werelds grootste communicatie- en reclamenetwerk WPP noteert iets minder omzet dan verwacht. Topman Martin Sorrell zegt dat grote adverteerders veeleisender worden over de inzet van hun mediabudgetten.
Directeur Ulke Verkerk verlaat marketingbureau Quisma van GroupM (WPP). Twee jaar na de oprichting geeft hij het stokje door.
De grootste marketing- en reclameholding WPP neemt digital bureau AKQA over, als de autoriteiten er akkoord mee gaan.
WPP-dochter 24/7 Real Media en Microsoft gaan samenwerken. Merken kunnen via beide bedrijven advertentieruimte inkopen.