Cyberaanval kostte WPP 15+ miljoen euro
Reclamereus WPP leidde ruim vijftien miljoen euro schade omdat het concern deels geïnfecteerd raakte door de Petya-malware afgelopen juni.
Reclamereus WPP leidde ruim vijftien miljoen euro schade omdat het concern deels geïnfecteerd raakte door de Petya-malware afgelopen juni.
Communicatiereus WPP investeert in virtual reality-specialist SubVRsive uit Amerika. Het bedrijf maakt VR-producties voor grote merken om op indringende wijze verhalen te kunnen vertellen aan een groot publiek.
Een nieuwe categorie streaming reclame lijkt te ontstaan en die is in het westen zeker honderden miljoenen euro’s groot. Het gaat om de reclame bij streaming muziekdiensten als Spotify, meer specifiek het type muziek in de categorie ‘moods & moments’.
De nieuwe data- en technologietak van WPP-dochter GroupM, [m]Platform geheten, heeft een EMEA-baas gekregen in de persoon van Alex Stil. Sebastiaan Moesman wordt zijn rechterhand.
Consultant Salmon, onderdeel van de WPP Group, koopt het Nederlandse e-commerceadviesbureau Eperium.
Reclamegigant WPP creëert het bedrijfsonderdeel [m]PLATFORM dat op zo’n schaal in data en marketing is gespecialiseerd dat het de concurrentie wil kunnen aangaan met Google en Facebook.
WPP koopt via zijn dochterbedrijf Xaxis de digitale retailmediaspecialist Triad Retail Media. Dat exploiteert onder meer reclameruimte in de webshops van MediaMarkt, Otto en Walmart.
Tess Rutgers wordt hoofd Business Development bij Wunderman Amsterdam naast CEO Antoinette Hoes. In haar rol zal Rutgers verantwoordelijk zijn voor het uitdragen van Wunderman Amsterdams credo ‘Creatively driven, data inspired’.
Communicatieconcern WPP, moederbedrijf van veel marketing- en communicatiebureaus, ziet dat steeds meer marketing datagedreven wordt.
Klanten van communicatieconcern WPP gaven in 2015 anderhalf miljard dollar meer uit bij Facebook en Google dan het jaar ervoor. Alleen die twee grootste ontvangers van reclame-euro’s la waren vorig jaar goed voor vijf miljard dollar ingezet mediabudget.
Corporate adverteerders blijven behoedzaam investeren in media en marketing. Te veel onzekerheden en te weinig aandacht voor omzetontwikkeling, zegt topman Martin Sorrell bij de publicatie van WPP’s kwartaalcijfers.
Reclamegigant WPP richt samen met Snapchat en de Daily Mail een contentmarketingbedrijf op: Truffle Pig.
WPP opent onder de naam Gain Theory een nieuw, internationaal werkend bureau. Dat moet marketeers helpen met data verzamelen, verwerken en interpreteren.
Reclamereus WPP zou een bod willen uitbrengen op de meerderheid van de aandelen in Dunnhumby, Tesco’s dochterbedrijf dat bergen consumentendata heeft voor loyaltycards.
Reclamegigant WPP neemt een belang van 15,45 procent in online bereiksmeter comScore. Deze sluit op zijn beurt een strategische alliantie met WPP-dochter Kantar, een onderzoeker.