Zalando zoomt in op senioren
Zalando probeert een nieuwe doelgroep aan zich te binden, ouderen. Met een nieuwe tv-commercial onderstreept het het gemak van online winkelen voor senioren.
Zalando probeert een nieuwe doelgroep aan zich te binden, ouderen. Met een nieuwe tv-commercial onderstreept het het gemak van online winkelen voor senioren.
Zalando verkocht in het tweede kwartaal voor goed 730 miljoen euro aan kleding, een derde meer dan in 2014. Het bedrijf presteert boven verwachting en ziet ook de winstgevendheid toenemen.
Holtzbrinck Ventures en Access Industries verkopen hun belangen in Zalando voor 244 miljoen euro. Vroege investeerders doen exits van honderden miljoenen euro.
Zalando staat in Nederland op het punt om de dienst Zalon te lanceren. Dat is een platform waar freelance stylisten kledingadviezen kunnen gaan geven aan consumenten en daar commissies mee verdienen.
Modewinkel Zalando neemt een belang van twintig procent in de Engelse softwareontwikkelaar Anatwine. Dat stelt merken sneller in staat om de kledingverkoop en -voorraden op Zalando beter te beheren.
Zalando zal in Europa online de enige wederverkoper van kledingmerk Gap zijn. De brandstore van de Amerikanen ging begin deze week live.
Modewinkel Zalando heeft zijn beste eerste kwartaal ooit afgesloten. De omzet steeg met dertig procent tot 640 miljoen euro.
Meer dan de helft van Zalando’s verkeer komt nu van mobiele apparaten. Het bedrijf maakt dit jaar zijn technologie toegankelijker voor derden, zowel voor merken als ontwikkelaars om daarvan te profiteren.
Zalando wordt een concurrent voor uitgevers in de modebusiness. De winkel stelt de pagina’s van 97 procent van zijn bezoekerverkeer open voor adverteerders.
Zanox kocht en verkocht het bedrijf, Zalando hapt toe en neemt de RTB-specialist over.
Bijna de helft van al het verkeer aan Zalando kwam in het vierde kwartaal van telefoons en tablets. De definitieve omslag naar een mobile first-bedrijf is vermoedelijk in 2015.
Het had wat logistieke voeten in de aarde en de tijd tussen order en aflevering bedraagt twee maanden, maar het is gelukt. Zalando heeft zijn eerste order in de ruimte afgeleverd. Eén schoen, dat wel.
Zelfs Europa’s grootste kledingwinkels, waaronder Zalando en Asos, zijn niet goed ingericht. In een onderzoek van Forrester Research komt Wehkamp als beste naar voren, maar ook de Nederlanders kunnen veel beter.
Zalando wil zich komende jaren meer tot platform ontwikkelen. Grote kledingmerken moeten de winkel gaan gebruiken als een soort brand store.
Gap sluit een pan-Europese overeenkomst met Zalando. Het Amerikaanse modemerk krijgt een eigen brand store in de filialen op Zalando. Door zijn internationale bereik te vergroten wil Gap minder afhankelijk worden van de activiteiten op de thuismarkt.