Meer Artikelen

Zalando zoomt in op senioren

Zalando probeert een nieuwe doelgroep aan zich te binden, ouderen. Met een nieuwe tv-commercial onderstreept het het gemak van online winkelen voor senioren.

Retail

Zalando-omzet groeit harder dan verwacht

Zalando verkocht in het tweede kwartaal voor goed 730 miljoen euro aan kleding, een derde meer dan in 2014. Het bedrijf presteert boven verwachting en ziet ook de winstgevendheid toenemen.

E-commerce

Grote investeerders Zalando verkopen aandelen

Holtzbrinck Ventures en Access Industries verkopen hun belangen in Zalando voor 244 miljoen euro. Vroege investeerders doen exits van honderden miljoenen euro.

Start-ups

Zalando Nederland lanceert site voor kledingadvies

Zalando staat in Nederland op het punt om de dienst Zalon te lanceren. Dat is een platform waar freelance stylisten kledingadviezen kunnen gaan geven aan consumenten en daar commissies mee verdienen.

Retail

Zalando neemt belang in softwareontwikkelaar

Modewinkel Zalando neemt een belang van twintig procent in de Engelse softwareontwikkelaar Anatwine. Dat stelt merken sneller in staat om de kledingverkoop en -voorraden op Zalando beter te beheren.

Retail

Gap exclusief bij Zalando

Zalando zal in Europa online de enige wederverkoper van kledingmerk Gap zijn. De brandstore van de Amerikanen ging begin deze week live.

Retail

Zalando haalt beste kwartaal ooit

Modewinkel Zalando heeft zijn beste eerste kwartaal ooit afgesloten. De omzet steeg met dertig procent tot 640 miljoen euro.

E-commerce

Zalando onthult nieuwe (mobiele) strategie

Meer dan de helft van Zalando’s verkeer komt nu van mobiele apparaten. Het bedrijf maakt dit jaar zijn technologie toegankelijker voor derden, zowel voor merken als ontwikkelaars om daarvan te profiteren.

E-commerce

Zalando stelt site open voor adverteerders

Zalando wordt een concurrent voor uitgevers in de modebusiness. De winkel stelt de pagina’s van 97 procent van zijn bezoekerverkeer open voor adverteerders.

E-commerce

Zalando koopt RTB-specialist Metrigo

Zanox kocht en verkocht het bedrijf, Zalando hapt toe en neemt de RTB-specialist over.

Marketing
Premium

Zalando: 48 procent verkeer komt van mobiel

Bijna de helft van al het verkeer aan Zalando kwam in het vierde kwartaal van telefoons en tablets. De definitieve omslag naar een mobile first-bedrijf is vermoedelijk in 2015.

E-commerce

Zalando bezorgt eerste schoen in de ruimte

Het had wat logistieke voeten in de aarde en de tijd tussen order en aflevering bedraagt twee maanden, maar het is gelukt. Zalando heeft zijn eerste order in de ruimte afgeleverd. Eén schoen, dat wel.

E-commerce

Europa’s grootste kledingwinkels ondermaats ingericht

Zelfs Europa’s grootste kledingwinkels, waaronder Zalando en Asos, zijn niet goed ingericht. In een onderzoek van Forrester Research komt Wehkamp als beste naar voren, maar ook de Nederlanders kunnen veel beter.

Customer Experience

Zalando met meer ‘brand stores’ voor kledingmerken

Zalando wil zich komende jaren meer tot platform ontwikkelen. Grote kledingmerken moeten de winkel gaan gebruiken als een soort brand store.

E-commerce

Gap opent brand store op Zalando

Gap sluit een pan-Europese overeenkomst met Zalando. Het Amerikaanse modemerk krijgt een eigen brand store in de filialen op Zalando. Door zijn internationale bereik te vergroten wil Gap minder afhankelijk worden van de activiteiten op de thuismarkt.

E-commerce