More stories

Dit gebeurt op het Mobile World Congress 2018

Digitale assistenten die alom aanwezig zijn, oplossingen doorspekt met AI, next generation winkelen en VR- en AR-toepassingen; het Mobile World Congress (MWC) deze week behandelt de trends en ontwikkelingen op mobiel gebied allemaal. De snelle ontwikkeling en toepassing van ideeën dwingen elke organisatie haar vooronderstellingen te heroverwegen en om elk onderdeel van het businessmodel opnieuw te bekijken. Wat komt op dit trendsettende congres aan bod?

Mobile

Dit zijn de dominante sales- en marketingtrends in 2018

Wat je klanten willen, wat ze denken en hoe die klanten met elkaar omgaan, verandert voortdurend. We zien de opkomst en ondergang van sociale-mediaplatformen, plotseling opduikende trends en overkoepelende veranderingen in klantvoorkeuren. Bewegingen die de online marketingwereld dwingen om te evolueren.

Online marketing

Brise reinigt de vervuilde lucht waarin je dagelijks uren doorbrengt

“Het is onze missie om iedereen te voorzien van een gezonde hap adem”, zegt Kerwin Chang, een van de drie oprichters van Brise Care. Het handzame apparaat verzamelt een schat aan gegevens over luchtkwaliteit. “Bedenk dat je kunt kiezen wat je eet, maar dat je geen keuze hebt als het gaat om de lucht die je inademt.”

Start-ups

Hoe artificiaI intelligence het leven van marketeers makkelijker maakt

De meeste marketeers hebben slechts één hoofddoel: het genereren van zoveel mogelijk waardevolle leads voor een organisatie. Dit kunnen sales leads zijn, maar ook recruitment leads. Doorgaans bereik je dit door een beleving te creëren die aanslaat bij je doelgroep. Er is echter veel concurrentie, dus rijst de vraag: hoe kom en blijf je aan de top binnen jouw branche?

Artificial Intelligence

Kunstmatige intelligentie en IoT spekken chipfabrikanten

Het zijn gouden tijden voor chipfabrikanten. Die halen steeds meer inkomsten uit sectoren als kunstmatige intelligentie, cloud en internet of things (IoT), zo blijkt uit een onderzoek van KPMG onder 150 halfgeleiderfabrikanten.

Tech

Digital marketing wordt simpelweg ‘marketing’ door versmelting van mens en machine.

One-to-moment marketing was in 2016 en 2017 een hot topic, maar post-digital marketing gaat veel verder dan dat. Twee jaar geleden werd de post-digital world aangekondigd door Forrester, met 2017 als stip op de horizon. Deze drie trends helpen je om deze belofte waar te maken. 

Strategy

De toekomst van search: Is er leven na de zoekbalk?

Spraakgestuurde apparaten, digital agents die een potje kunnen schaken en zich wagen aan poëzie, zelfrijdende auto’s… Het is niet langer toekomstmuziek. Nu kunstmatige intelligentie zich overal manifesteert en met de dag geavanceerder wordt, neemt ook de invloed toe die zij op ons leven heeft. Artificial Intelligence (AI) zal onze wereld in een razend tempo en ingrijpend veranderen. En dus ook search. Een blik op de zoekmachine van de toekomst.

Search

Grootste retailbeurs NRF ziet opkomst voice en machine learning

Met 35.000 deelnemers, 18.000 retailers, meer dan 600 stands en veel ‘store tours’, events buiten de beurs, is NRF veruit het grootste retail event ter wereld. Wat er speelt in retail? AI, machinelearning en gebruik van voicegestuurde oplossingen. Nu wordt al 25 procent van de Googlezoekopdrachten in de VS met behulp van voice gerealiseerd.

Customer Experience

Verzekeraars zien toekomst in Watson

Nederlandse verzekeraars oriënteren zich op de zelflerende supercomputer van IBM, Watson. Zij hebben een dezer dagen een bezoek gebracht aan IBMs Watson IoT center in München.

Artificial Intelligence

Hoe start ik vandaag nog met Artificial Intelligence in mijn organisatie?  

Iedereen heeft er tegenwoordig een mening over, maar weinig organisaties zijn er al echt mee bezig. AI levert dan ook nog een hoop vragen op. Hoe zorg je ervoor dat jouw organisatie de kansen van AI benut? Hoe wordt AI omarmd door de medewerkers en écht ingebed in jouw organisatie? En waar begin je?

Artificial Intelligence

Travel Tomorrow: synergie door samenwerking

‘Teaming up for simplicity’ – dat is hoe de reisbranche klanten ook in de toekomst aan zich zal weten te binden. Oftewel: in plaats van alles zelf te willen doen met een gemiddelde customer experience als resultaat kun je door samenwerkingen aan te gaan de digitale beleving bieden die de klant verwacht.

Artificial Intelligence

Zestig nieuwe klanten voor chatbotplatform Watermelon

De Nederlandse startup Watermelon heeft naar eigen zeggen zestig nieuwe klanten verwelkomd voor zijn chatbotplatform. Daaronder bekende namen als Randstad Nederland, Timing Uitzendbureau, het UWV en Alphabet Lease.

Artificial Intelligence

De mogelijkheden van AI voor de toekomst (5/5)

Kunstmatige intelligentie (AI) wordt beschouwd als een van de meest disruptieve technologieën die invloed heeft op het dagelijks leven en het bedrijfsleven. Onderzoekers en deskundigen uit de praktijk vergelijken de opkomst van AI met de industriële revolutie uit de vorige eeuw. AI bestaat uit een aantal technologieën die de huidige manier van zakendoen drastisch zal veranderen. Steeds meer taken zullen geautomatiseerd worden, maar de grootste impact komt van vernieuwde en nieuwe bedrijfsmodellen en de opkomst van intelligente diensten die voorheen nog niet bestonden.

Artificial Intelligence

Samenwerken met robots; blijven SEO-consultants relevant?

Naast de vele gemakken die AI ons brengt, rijzen er vragen over de invloed die het zal hebben op de arbeidsmarkt. Binnen het vakgebied van SEO begint AI een steeds belangrijkere rol te spelen en beïnvloedt daarmee de rol die de huidige SEO’er vervult. Verdwijnt de “echte” SEO’er met steeds slimmer wordende AI? Will Critchlow – founder en CEO van online marketing agency Distilled – sprak hierover tijdens SearchLove 2017 en kwam tot opvallende inzichten over AI en hoe je als SEO’er relevant blijft.

Search

Hoe AI helpt bij het personaliseren op grote schaal

AI en machine learning stellen je als bedrijf in staat om te personaliserenop grote schaal en bovendien ben je beter in staat om de voldoen aan de continu veranderende klantvraag. Hierbij is een omnichannel klantbeeld een belangrijk vereiste, maar hoe verzamel je deze gegevens? In deze whitepaper krijg je een beeld van hoe je door gebruik te maken van artificial intelligence (AI) op grote schaal kan personaliseren. Het document beschrijft: welke onderdelen AI omvat, welke voordelen AI je kan bieden en hoe je dit kan toepassen binnen je organisatie.

Artificial Intelligence