E-commerce: Trends en innovaties in fashion en retail
Trends in twee belangrijke sectoren in e-commerce: fashion en retail. Omnichannel, AI en duurzaamheid, maar ook meer eerlijke en authentieke content.
Trends in twee belangrijke sectoren in e-commerce: fashion en retail. Omnichannel, AI en duurzaamheid, maar ook meer eerlijke en authentieke content.
Breinprikkels als input voor webshopmarketing: de afgelopen jaren is er veel gebeurd. Wat zijn het nut, de mogelijkheden en beperkingen? We praten je bij.
Onderzoekers van de TU Delft, de Universiteit van Barcelona en Harvard University hebben voor het eerst een zwerm kleine – en dus zeer veilige – drones ontwikkeld die autonoom gasbronnen kunnen detecteren en lokaliseren in onoverzichtelijke binnenruimten.
Hyperautomation heeft veel potentie maar controle is cruciaal. Governance, verantwoordelijkheid, privacy en transparentie: dat zijn de sleutelprincipes.
In opdracht van het Nederlandse ministerie van binnenlandse zaken heeft een team van onderzoekers van Tilburg University, Eindhoven University of Technology, Vrije Universiteit Brussel en het College voor de Rechten van de Mens een handreiking samengesteld om te voorkomen dat hun algoritmes discrimineren.
Hoe gebruik je de sterke punten van zowel winkelpersoneel als een servicerobot? En willen klanten wel robots? Onderzoek onder consumenten geeft antwoorden.
Bij de klantenservice is de tevredenheid van medewerkers vaak laag. Ondoordachte automatisering speelt een grote rol. Meer aandacht voor de medewerker.
Algoritmes en AI vinden steeds meer toepassingen in procesautomatisering: een overzicht met concrete voorbeelden, voordelen, maar ook aandachtspunten.
Chatbots zijn bekend. Bij hyperautomation gaat het om meer: zet Conversational AI niet slechts in voor één kanaal maar voor een omni-channel-strategie.
Voor zijn bezorgrobot Scout opent Amazon een R&D-kantoor in de Finse hoofdstad Helsinki, de derde in zijn soort in Europa.
De Universiteit Utrecht lanceert het AI & Sustainability Lab. Daarin werken wetenschappers uit verschillende disciplines en andere experts samen aan maatschappelijke uitdagingen, met behulp van artificial intelligence.
Amazon gaat in Amerika duizend vrachtwagens uitrusten met technologie die taken overneemt van de chauffeur. De e-commercegigant mag bovendien een belang van twintig procent nemen in Plus.
Inzet van AI om de gebruikerservaringen te verbeteren is geen toekomstmuziek meer. AI-personalisatie helpt om relevanter voor klanten te zijn.
Amazon AWS is de officiële cloudprovider geworden voor autofabrikant. Machinelearning en de inzet van kunstmatige intellligentie komen vanaf nu uit Amazons stal, zowel voor personenwagens als voor de Italiaanse racetak.
Tweederde van de fabrieken gebruikt ergens in de productieketen al kunstmatige intelligentie op dagelijkse basis. Google ziet dat lerende machines minder op proef en steeds vaker in de kernprocessen worden inzet.