More stories

6 tips om met automation en big data aan de slag te gaan

‘The right ad at the right time on the right place’ wordt steeds meer een uitdaging omdat er elke dag touchpoints in de customer journey bijkomen. Hoe analyseer en zet je data in op een schaalbare manier in een wereld waar de hoeveelheid klantdata exponentieel groeit?

Online marketing

Digital recruitment gaat nu echt datagedreven worden

Natuurlijk zijn er in de markt van recruitment voorlopers, maar het is nog altijd wachten op de die ene club die digital recruitment naar de next level tilt. Welke trends spelen er wel rondom de war on talent? Over data, psychographic targeting en gamification.

Recruitment

Yandex: Industriële bedrijven in het voordeel met omarming AI

Juist industriële bedrijven kunnen relatief gemakkelijk aan de slag met kunstmatige intelligentie. Omdat die hun machines vele jaren gebruiken, zijn er enorme hoeveelheden gebruiksdata in huis. Vanuit de Yandex Data Factory ondersteunt oprichter en directeur Jane Zavalishina deze organisaties met machine learning en analyse.

Artificial Intelligence

AI beïnvloedt retail merkbaar: de verwachtingen voor de komende tijd

Hoewel Artificial Intelligence (AI) al decennia onderwerp van gesprek is, is het nu één van de meest populaire onderwerpen ooit. Maar wat gaat het komend jaar concreet betekenen voor de online retailer?

Artificial Intelligence

Facebooks perfecte maar gestopte assistent ‘M’: lessen over chatbots

Facebook is gestopt met de persoonlijke assistent ‘M’. Het experiment dat kunstmatige intelligentie en menselijke ondersteuning combineerde, was lastig uit te rollen naar een groter aantal gebruikers. Wat leert het experiment over de mogelijkheden en beperkingen van bots?

Customer Engagement

SITA: met AI geen zoekgeraakte bagage meer

Het aantal zoekgeraakte koffers kan tot bijna nul worden teruggebracht met Artificial Intelligence. Dit stelt luchtvaarttechnologiebedrijf SITA. Vorig jaar werden zes koffers per duizend passagiers niet op tijd op de bagageband afgeleverd.

Artificial Intelligence

Hogeschool Utrecht start richting Applied Artificial Intelligence

Omdat de vraag naar praktische experts naar verwachting explosief zal toenemen, start HBO-ICT van Hogeschool Utrecht als eerste hogeschool in Nederland de richting Applied Artificial Intelligence.

Artificial Intelligence

Zeven slimme toepassingsgebieden van (chat)bots

Er is een flinke hype gaande rond bots. Toch is de toepassing van bots binnen bedrijven nog erg beperkt, terwijl daar grote kansen liggen om processen te optimaliseren en medewerkers te verlossen van bureaucratie. Ook lijkt de definitie van bots bij veel mensen beperkt tot Q&A-achtige gesprekjes waarbij AI-bots je begrijpen en slimme antwoorden geven. Tijd om op een rij te zetten waar je bots voor kan gebruiken binnen je organisatie.

Customer Service

Een robot als collega: droom of nachtmerrie?

Als we recente krantenkoppen moeten geloven over de impact van `intelligente machines` op de werkplek, is het niet vreemd dat sommigen denken dat de mens binnenkort werkeloos is en op straat leeft. Door onheilspellende nieuwsberichten in bepaalde kringen, geloven veel mensen dat meer inzet van deze technologie in het bedrijfsleven zal leiden tot massaal banenverlies en ten koste gaat van de algehele inspraak op de werkplek. In de praktijk is de discussie gelukkig veel genuanceerder en zit er ook een andere kant aan het verhaal. In veel gevallen kan de komst van intelligente machines juist van positieve invloed zijn, niet alleen op bedrijven en hun algehele prestaties, maar ook op werknemers.

Artificial Intelligence

Dit gebeurt op het Mobile World Congress 2018

Digitale assistenten die alom aanwezig zijn, oplossingen doorspekt met AI, next generation winkelen en VR- en AR-toepassingen; het Mobile World Congress (MWC) deze week behandelt de trends en ontwikkelingen op mobiel gebied allemaal. De snelle ontwikkeling en toepassing van ideeën dwingen elke organisatie haar vooronderstellingen te heroverwegen en om elk onderdeel van het businessmodel opnieuw te bekijken. Wat komt op dit trendsettende congres aan bod?

Mobile

Dit zijn de dominante sales- en marketingtrends in 2018

Wat je klanten willen, wat ze denken en hoe die klanten met elkaar omgaan, verandert voortdurend. We zien de opkomst en ondergang van sociale-mediaplatformen, plotseling opduikende trends en overkoepelende veranderingen in klantvoorkeuren. Bewegingen die de online marketingwereld dwingen om te evolueren.

Online marketing

Brise reinigt de vervuilde lucht waarin je dagelijks uren doorbrengt

“Het is onze missie om iedereen te voorzien van een gezonde hap adem”, zegt Kerwin Chang, een van de drie oprichters van Brise Care. Het handzame apparaat verzamelt een schat aan gegevens over luchtkwaliteit. “Bedenk dat je kunt kiezen wat je eet, maar dat je geen keuze hebt als het gaat om de lucht die je inademt.”

Start-ups

Hoe artificiaI intelligence het leven van marketeers makkelijker maakt

De meeste marketeers hebben slechts één hoofddoel: het genereren van zoveel mogelijk waardevolle leads voor een organisatie. Dit kunnen sales leads zijn, maar ook recruitment leads. Doorgaans bereik je dit door een beleving te creëren die aanslaat bij je doelgroep. Er is echter veel concurrentie, dus rijst de vraag: hoe kom en blijf je aan de top binnen jouw branche?

Artificial Intelligence

Kunstmatige intelligentie en IoT spekken chipfabrikanten

Het zijn gouden tijden voor chipfabrikanten. Die halen steeds meer inkomsten uit sectoren als kunstmatige intelligentie, cloud en internet of things (IoT), zo blijkt uit een onderzoek van KPMG onder 150 halfgeleiderfabrikanten.

Tech

Digital marketing wordt simpelweg ‘marketing’ door versmelting van mens en machine.

One-to-moment marketing was in 2016 en 2017 een hot topic, maar post-digital marketing gaat veel verder dan dat. Twee jaar geleden werd de post-digital world aangekondigd door Forrester, met 2017 als stip op de horizon. Deze drie trends helpen je om deze belofte waar te maken. 

Strategy