LG opent AI-lab in Toronto
De Zuid-Koreaanse fabrikant LG gaat een AI-lab opzetten in Toronto en heeft een vijfjarige samenwerking met de Universiteit van Toronto […]
De Zuid-Koreaanse fabrikant LG gaat een AI-lab opzetten in Toronto en heeft een vijfjarige samenwerking met de Universiteit van Toronto […]
REXai, dat zich afficheert als een aiCommerce-technologiebedrijf, haalt een investering op van 1,5 miljoen euro om kunstmatige intelligentie bij e-commerce […]
Nederlanders zijn Europees koploper als het gaat om online gekochte producten terugsturen. Hoe kun je als fashion webwinkel de schade zoveel mogelijk beperken? Door in de maatvoering niet meer te werken met gemiddelden, maar met actuele data en input van de klant zelf. Daarmee bied je echt persoonlijke aanbevelingen.
In de wereld van de chatbots bestaan twee soorten messaging: proactief en reactief. De eerste soort geeft proactief informatie aan de klant, de tweede werkt op basis van een vraag-antwoord structuur en is eigenlijk een vraagbaak. Wat de huidige chatbots met elkaar gemeen hebben is dat ze nog relatief dom zijn. Maar, er zijn wel degelijk mogelijkheden om een chatbot op een slimme manier in te richten.
Er is geen sector denkbaar die niet zal profiteren van Artificial Intelligence. Dat nog weinig Europese bedrijven de stap wagen, maakt het potentiële concurrentievoordeel alleen maar groter. Waar wachten we nog op?
Voor reisorganisaties eindigt het contact met de klant op het moment dat de reisbescheiden zijn verzonden. Tijdens de reis is er geen interactie, tenzij er problemen zijn. Om de customer journey te verlengen met als doel retentie heeft Rajneesh Badal Travel with Zoey bedacht. “Er zijn bijna geen reisorganisaties die de communicatie na boeking en op de bestemming goed invullen.”
De Universiteit van Amsterdam krijgt er vier nieuwe universiteitshoogleraren bij. Zij gaan zich vanuit verschillende wetenschappelijke disciplines richten op kunstmatige intelligentie (AI) en maatschappelijke vraagstukken daaromheen.
Het begrip kunstmatige intelligentie begint gemeengoed te worden, zo blijkt uit onderzoek van Capgemini.
Warenhuis Walmart en Microsoft gaan samenwerken op het gebied van Internet of Things, kunstmatige intelligentie en de cloud.
Er zijn tientallen marketingtools die het werk van de marketeer makkelijker moeten maken, maar die ook zorgen voor een nieuw probleem: de tools die je inzet hebben alleen impact als ze samenwerken. Het geheel is immers altijd meer dan de som der delen, daarin is data-gedreven marketing geen uitzondering. Dit geldt niet alleen voor de inzet van marketingtechnologie. Ook de interne organisatie van marketing, sales en service heeft meer impact als ze samenwerken binnen gezamenlijke doelstellingen.
Data-gedreven marketing begint daarom met een breed gedragen waarheid en visie binnen de organisatie. Een waarheid met betrekking tot de data die je als brandstof voor je marketingmotor gebruikt en een visie waar je het als organisatie allemaal voor doet. In dit artikel laat ik zien waarom die waarheid en visie zo belangrijk zijn en welke eisen je moet stellen om succesvol te zijn met data-gedreven marketing.
Artificial intelligence (AI) is mateloos populair en lijkt overal op te worden toegepast. Je social media-tijdlijn wordt erdoor opgebouwd, en op vrijwel iedere interactie met het internet volgt een AI-implementatie die je gebaseerd op je interactie relevantere suggesties geeft. Maar bruikbare toepassingen die verder gaan dan het doen van aanbevelingen zijn schaars. Hoe dat komt? Organisaties vinden het eng om op AI te vertrouwen.
Ieder jaar maakt Google haar productplannen bekend tijdens Google Marketing Live. De afgelopen twee jaar heeft Google zich gericht op een ‘mobile-first’-aanpak die de smartphonegebruiker centraal stelt. Dit jaar ligt de nadruk van Google met name op hoe machine learning adverteerders op een eenvoudigere en snellere manier relevanter laat zijn voor potentiële klanten. Zo maken ze het adverteerders mogelijk nog betere resultaten te behalen.
De Britse tv-zender Channel 4 doet een proef met kunstmatige intelligentie om reclame inhoudelijk beter aan te sluiten op de programma’s.
De Nederlandse start-up Convious heeft 3,6 miljoen euro venturecapital opgehaald en gaat een ontwikkelcentrum in Vilnius, Litouwen.
Restaurants en kapsalons kunnen zich afmelden voor Duplex, waarin digitale assistent Google Assistant belt met restaurants en kapsalons. De digitale assistent is ontworpen om afspraken en dergelijke telefoontjes te regelen, zodat mensen dat niet zelf hoeven te doen. De gesprekservaring vind ik indrukwekkend, maar het roept natuurlijk wel wat juridische vragen op. Mag dat wel, zomaar als robot een mens gaan bellen? En is het bindend, zo’n afspraak?