AI in de praktijk: Zeta Alpha zoekt neuraal en helpt AI-teams innoveren
Hoe wordt AI toegepast in de praktijk? Start-up Zeta Alpha zet AI in voor het analyseren van tekst, waardoor het automatisch mensen en kennis kan verbinden.
Hoe wordt AI toegepast in de praktijk? Start-up Zeta Alpha zet AI in voor het analyseren van tekst, waardoor het automatisch mensen en kennis kan verbinden.
Het Nederlandse AI/ML-bedrijf SeMI Technologies haalt zestien miljoen dollar op in een Series A-ronde. De onderneming komt voort uit ING Lab en breekt nu al internationaal door.
Techkenner en ondernemer Jim Stolze richt zich met een nieuw bedrijf op het kruispunt machine learning, data en ethiek. Hij verkoopt AI-bouwer AIgency.
In dit e-book komen 40 experts aan het woord die uitleggen wat AI is en welke vragen, uitdagingen en kansen het met zich meebrengt.
Start-up Breeze ontwikkelde een dating app die niet werkt op basis van swipen, maar met een slim algoritme. Acht vragen aan mede-oprichter Joris van Doorninck.
De inschrijving voor derde editie van de DDMA AI Hackathon in De Hallen Studio’s is geopend. Tijdens de AI Hackathon zetten teams van verschillende adverteerders/opdrachtgevers in twee dagen een vernieuwend en slim concept neer, met machine learning als accelerator.De inschrijving voor derde editie van de DDMA AI Hackathon in De Hallen Studio’s is geopend. Tijdens de AI Hackathon zetten teams van verschillende adverteerders/opdrachtgevers in twee dagen een vernieuwend en slim concept neer, met machine learning als accelerator.
Ontwikkelaars, musici, kunstenaars, digitaal hobbyisten en andere belangstellenden kunnen tot 1 juni meedoen aan het AI Songfestival. Daarbij moeten computers het hele creatieve proces van A tot Z zelf doorlopen en een liedje afleveren.
AI biedt voor iedere sector een enorm potentieel. In dit whitepaper lees je hoe het een vast onderdeel van due diligence bij bedrijfsovernames zal worden.
Het handgeschreven archief van het Hof van Friesland, tussen 1499 en 1811 de hoogste rechtbank van Fryslân, wordt gedigitaliseerd en leesbaar gemaakt voor een breed publiek met behulp van kunstmatige intelligentie. Dat meldt Omrop Fryslan.
De witte standaardman bepaalt nog altijd hoe dingen worden vormgegeven. Het groeiende gebruik van AI maakt de noodzaak voor meer bewustwording nog groter.
Commerciële mediapartijen uit Hilversum, waaronder de facilitaire bedrijven North East Pennsylvania (NEP) en Euro Media Group (EMG) en zender RTL, hebben een stokje gestoken voor plannen om als media-industrie gezamenlijk te investeren in kunstmatige intelligentie.
Contextual AI kan inzicht geven in hoe je merk geassocieerd wordt met bepaalde merkwaarden. Zo kun je je doelgroep daar bereiken waar de concurrent niet is.
Het digitaliseren van informatiestromen zorgt voor efficiëntere bedrijfsovernames. En maakt de weg vrij voor de volgende efficiëntieslag: de inzet van AI.
Artificial Intelligence om die onverwachte kandidaat te vinden en niet om ideale werknemers te ‘klonen’: hoe doe je dat?
Ontwikkelingen in AI gaan razendsnel. De potentiële toepassingen van het nieuwe GPT-3 zijn eindeloos (ook voor marketing). Toch zijn er ook nog minputen.