More stories

Google maakt kunstmatige intelligentie (AI) toegankelijk via cloud

Google Cloud kondigt de komst van Cloud AutoML aan, waarmee kunstmatige intelligentie (AI) toegankelijk wordt voor elk bedrijf.

Artificial Intelligence

Blik op 2018: experts over wat AI bedrijven en marketeers brengt

De marketing van Artificiële Intelligentie (AI) lijkt nog harder te gaan dan de techniek zelf, zo werd er al op Emerce geconcludeerd. Wat betekent dit concreet voor de komende tijd? Naser Bakhshi, Senior Manager Advanced Analytics bij Deloitte, en Gijs Martens, CEO van Gen25 delen hun kijk.

Artificial Intelligence

Een gepersonaliseerde klantbeleving door artificial intelligence

De behoefte aan real-time customer experience neemt toe binnen de Retail. Door het inzetten van Artificial Intelligence (AI) technologie krijgt je website een krachtig, intuïtief brein. Op deze manier ben je als retailer in staat om websitebezoekers te ondersteunen in hun aankoopreis. In deze whitepaper vind je vier redenen met voorbeelden waarom (en hoe) AI de online verkoop stimuleert.

Artificial Intelligence

Vijf technologieen die grote stappen zetten in AI (4/5)

In dit artikel zullen we verder ingaan op een aantal bredere technologie-ontwikkelingen die grote stappen zetten in het toepassen van AI, waaronder trends of groeifactoren die AI dichter bij mensen en organisaties brengt.

Artificial Intelligence

Nieske Vergunst (Hallo Robot): ‘Robots nemen de wereld echt niet over’

Mensen hebben altijd een ambivalente houding gehad ten opzichte van robots. Aan de ene kant worden ze gezien als handig op het moment dat ze rotklusjes kunnen overnemen, maar tegelijkertijd zijn robots volgens veel mensen ook een beetje eng. Dat is de reden waarom Nieske Vergunst en Bennie Mols een boek schreven over de robot. Het boek, Hallo Robot; De machine als medemens, vertelt verhalen over de wetenschap en techniek achter robots, hun mogelijkheden en onmogelijkheden in zowel het verleden als de toekomst. Nieske Vergunst te gast bij Top Names.

Artificial Intelligence

KLM laat kunstmatige intelligentie direct vragen beantwoorden op social

KLM beantwoordt een deel van de veel gestelde vragen op social media voortaan via kunstmatige intelligentie. De gebruikte technologie is afkomstig van het bedrijf DigitalGenius en wordt ingezet op Twitter, Messenger en WhatsApp. 

Artificial Intelligence

Purna Virji: “Chatbots zijn niet nieuw, alleen bij ons in het westen’

Purna Virji heeft meer dan 15 jaar ervaring in ‘search’ en is momenteel Senior Manager of Global Engagement bij Microsoft. Ze specialiseert zich in alles rondom Bing Ads, Voice Search en SEO. Purna is een van ’s werelds grootste denkers op het gebied van de toekomst van search. 

Search

Hoe retailers groei realiseren met Dynamic Pricing

Prijzen zijn zo veranderlijk als het weer. Retailers gebruiken Dynamic Pricing om door middel van machine learning software hun prijzen aan te passen, bijvoorbeeld als de voorraad bij concurrenten slinkt of als het weer omslaat. Het succes van toonaangevende online spelers maakt duidelijk dat Dynamic Pricing  van kritisch belang is om te concurreren binnen de e-commerce, omnichannel en zelfs fysieke retail om omzet- en margegroei te stimuleren. Het geheim zit in geautomatiseerd maatwerk: Dynamic Pricing oplossingen moeten worden toegespitst op de commerciële strategie, doelstellingen en werkwijzen van de retailer.

Retail

Vijf toepassingen van AI nader bekeken (3/5)

In dit artikel zullen we vijf toepassingen van AI nader toelichten, namelijk beeldherkenning, spraakherkenning, automatische vertaling, Q&A (vraag & antwoord) en games.

Artificial Intelligence

KLM aan de slag met voice via Google Home

KLM heeft een slimme assistent gelanceerd die via Google Home passagiers helpt met het inpakken van hun koffer. Reden is dat KLM wil weten of klanten zitten te wachten op spraakgestuurde diensten die niet direct met een airline worden geassocieerd, vertelt Karlijn Vogel, director Social van KLM.

Artificial Intelligence

De nieuwe manier van marketing: machine learning vs. deep learning

De kans dat je in het dagelijks leven gebruik maakt van artificial intelligence (AI) is behoorlijk groot. Gebruik je af en toe Siri? Zie je weleens suggesties voorbijkomen op Netflix? Of chat je soms met een chatbot? Het zijn allemaal toepassingen van AI. Steeds meer bedrijven zijn zich er van bewust dat zij iets met AI moeten om de concurrentie een stap voor te blijven. Dat geldt ook voor marketing. In mijn optiek zijn er twee AI-subcategorieën die daar op dit moment de toon zetten: machine learning en deep learning.

Artificial Intelligence

Booking.com maakt Engelstalige chatbot wereldwijd beschikbaar

Booking.com maakt de pilotversie van haar AI-chatbot wereldwijd beschikbaar voor Engelstalige boekingen. De zogeheten Booking Assistant is te vinden in de eigen kanalen van Booking.com en op Facebook Messenger.

Artificial Intelligence

Hoe krijg je ethiek in je chatbot?

Inmiddels zijn er tienduizenden chatbots te vinden. In veel markten is de techniek al omarmd, en niet zonder reden. Chatbots bieden 24/7 klantenservice en antwoorden supersnel op vragen. Met name Millennials, van nature zeer ongeduldig als het om brand engagement gaat, hebben zeer hoge verwachtingen. Ruim 22% verwacht binnen 10 minuten een reactie wanneer zij via social media contact opnemen met een bedrijf. Zeker 52% van deze gebruikers laat het online winkelmandje achter wanneer er niet snel een antwoord gevonden kan worden.

Artificial Intelligence

Verschillende AI-technieken: welke zijn er en hoe werken ze? (2/5)

In dit tweede deel uit een vijfdelige alomvattende serie over AI zullen we de volgende fundamentele AI-technieken gaan bespreken: Heuristics, Support Vector Machines, neurale netwerken, Markov beslissingsproces en natuurlijke taalverwerking.

Artificial Intelligence

Machine learning voor klantsegmentatie: helemaal datagedreven

Er is altijd wel een aantal verschillende high-level klantsegmenten te benoemen die relevant zijn voor een bedrijf. Om er maar een paar te noemen: er zijn altijd trouwe klanten, klanten die structureel op jacht zijn naar de beste deals en klanten die een lange tijd niet actief zijn geweest. Hoewel we weten dat deze typen klanten bestaan, weten we niet wie deze klanten zijn op individueel niveau. Wie zijn onze trouwe klanten? En nog belangrijker, hoeveel high-level klantsegmenten bestaan er voor onze business? We kunnen deze vragen voorzien van een antwoord door data op een slimme manier te gebruiken. Om iets preciezer te zijn: door een clusteringtechniek te combineren met het RFM-model.

Artificial Intelligence