More stories

Hoe AI zoekmachinemarketing op zijn kop zet

De ontwikkeling van artificial intelligence betekent dat de manier waarop we informatie zoeken drastisch verandert. Dit heeft veel praktische gevolgen voor marketeers. Je verkoopt feitelijk producten aan algoritmen en er is veel minder ruimte voor commerciële boodschappen.

Search

Universal Music wil AI gebruiken voor automatische composities

Universal Music wil in de toekomst kunstmatige intelligentie inzetten om automatisch, aan de hand van een paar parameters, automatisch filmmuziek te componeren.

Media

Google: Assistant was 1.500 naar 5.000 apparaten

De oren van digitale butler Google Assistant zitten nu in vijfduizend apparaten van een breed spectrum hardwarefabrikanten. Dat is drie keer meer dan de 1.500 die het bedrijf in januari meldde.

Artificial Intelligence

Facebook brengt reclame naar augmented reality

Facebook komt met een nieuwe reclameoptie waarmee consumenten objecten van adverteerders in augmented reality kunnen projecteren. Om alvast te kunnen kijken hoe het eruit zou zien.

Facebook Advertising

Baidu volgt stockfotografie met AI en blockchain

De Chinese internetgigant Baidu lanceert fotodienst Totem om het ongeremd stelen van auteursrechtelijk beschermd materiaal te bestrijden.

Artificial Intelligence

Oprichter Google: Wees voorzichtig met AI

Mede-oprichter van Google Sergey Brin roept op tot voorzichtigheid, meer discussie en nederigheid met de ontwikkeling van kunstmatige intelligentie.

Artificial Intelligence

Ahold Delhaize launching partner Innovation Center for AI

Vandaag wordt het Innovation Center for Artificial Intelligence (ICAI) in Amsterdam gelanceerd. Daar werken wetenschap en het bedrijfsleven in Nederland samen aan artificiële intelligentie. Het eerste lab, AIRlab,wordt opgezet met Ahold Delhaize waarbij veel aandacht zal zijn voor bol.com en Albert Heijn.

Artificial Intelligence

Peliqan.ai: locatiegebaseerd zoeken en boeken in Amsterdam

“De app toont met artificial intelligence het relevante aanbod gebaseerd op de locatie en wensen van de gebruiker. Je neemt informatie over de stad tot je en je boekt in vier stappen hetgeen in je planning van die dag past”, vertelt Bhupinder Singh, CEO van start-up Peliqan.ai. Nu alleen nog in Amsterdam, straks misschien wel in alle Europese hoofdsteden.

Start-ups

Machine learning is ideeënfase voorbij

Machine learning is de fase van mooie ideeën voorbij. Dit jaar hebben we het over toegepaste technieken, met soms overweldigende, baanbrekende oplossingen. Hoe ver is machine learning? De computer weet inmiddels al wel wie de Oscars winnen.

Artificial Intelligence

‘De auto wordt de nieuwe slimme luidspreker’

Kunstmatige intelligentie en spraaktechnologie komen vooral tot hun recht in de moderne auto. Dat vertelde analist Paul Gray van IHS Markit vrijdag op de IFA Press Conference in Rome.

Artificial Intelligence

Vijf effectieve toepassingen van chatbots binnen recruitment

Leuk, zo’n chatbot als recruiter. Maar is HR niet juist een mensenvak? En moet je dan wel met robots aan de slag? De chatbot is dan ook een waardevolle aanvulling, geen vervanging. De chatbot maakt bijvoorbeeld 24/7 eerstelijns contactmomenten mogelijk, waarna de recruiter het persoonlijk contact kan oppakken. 

Recruitment

‘Met focus op AI holt fysieke retailer eigen toegevoegde waarde uit’

Voor retailers die artificiële intelligentie (AI) omarmen ligt er teleurstelling op de loer. Bij de toepassing ervan kijken bedrijven namelijk erg goed af bij de ‘pure players’ – de typische onlinebedrijven. Daarmee hollen de bedrijven in feite hun eigen toegevoegde waarde uit.

Artificial Intelligence

KLM: ‘Bij helft van online antwoorden kunstmatige intelligentie betrokken’

In de helft van de antwoorden die KLM digitaal geeft, wordt al een vorm van kunstmatige intelligentie toegepast. Dit vertelt Director of Social Media Martine van der Lee op The Social Conference. “We meten op dit moment door hoeveel sneller we daarmee worden.”

Artificial Intelligence

Facebook en LinkedIn gaan leeftijdsdiscriminatie in recruitment tegen

Een werkgever mag geen leeftijdsonderscheid maken bij de werving van werknemers. Facebook en LinkedIn worden veelvuldig ingezet voor employer branding en recruitment en liggen daarom al langer onder vuur. Doordat deze advertentieplatforms het eenvoudig maken om potentiële kandidaten voor te selecteren op leeftijd, werden ze beschuldigd van leeftijdsdiscriminatie. Hoewel beide platforms ontkennen schuldig te zijn, namen zij onlangs wel maatregelen tegen discriminatie.

Recruitment

Zo gaat generatie Alpha om met technologie

De generaties die zonder internet opgroeiden, worden schaarser. De nieuwste telgen, generatie Alpha, gaan wéér anders om met technologie dan hun oudere broers en zussen. Maar technologie maakt niet dom. Het maakt ons vrij om ons te concentreren op meer intellectueel uitdagende activiteiten. Hoe ga je mee met toekomstige generaties? 

Tech