More stories

Premium

AirHelp zet artificial intelligence in om claims af te handelen

AirHelp, een bedrijf dat vertragings- en annuleringsclaims indient namens vliegtuigpassagiers, heeft twee nieuwe bots gelanceerd. AgA en Docky helpen met klantenservice en bepalen geautomatiseerd of claims in aanmerking komen voor compensatie.

Artificial Intelligence
Premium

Wat is de invloed van marketing automation op advertising?

Machine learning, marketing automation en artificial intelligence. Hoe vaak worden deze buzzwoorden door marketeers misbruikt zonder concreet te worden? We denken te weten wat het betekent en wat het voor effect heeft op ons dagelijkse en toekomstige werk. Maar weten we dit wel écht?

Marketing automation

Stena Line lanceert chatbot voor vragen en boeken

Ferrymaatschappij Stena Line heeft een chatbot ontwikkeld die 24/7 vragen van passagiers beantwoord en boekingen ondersteunt. De bot heeft Stina als naam gekregen en is te vinden bij de ‘Need help’-sectie van de Britse website van Stena Line en in de app.

Singularity

‘AI is de heilige graal voor ‘no click’ zoekresultaten’

Automization, machine learning, scripts, voice search, chatbots en digital assistance zijn de grootste innovaties op het gebied van search. Het zijn allemaal toepassingen en invalshoeken van het grote thema voor de searchmarketeer in 2019: Artifical Intelligence (AI). Dat onderstreepten de sprekers bij Friends of Search.

Search

De vierde industriële revolutie: dataskills maken het verschil

Robots, AI, big data, kwantumcomputers, IoT, grootschalige 3D-printing: de vierde industriële revolutie schudt net als zijn drie voorgangers de wereld flink op. Met alle perspectieven en bezwaren van dien. Is het erg als de datageletterdheid zich onvoldoende ontwikkelt?

Data

Huub Vermeulen, bol.com: Klein blijven om te groeien

Waar moet je op letten als je daadwerkelijk opschaalt? Laurens van Nues zoekt het antwoord bij Huub Vermeulen, CEO van bol.com. Wat zijn zijn lessen van bijna twintig jaar bol.com? 

Marketplaces

Amazon verlegt grenzen tv-uitzendingen rugby

De internationale rugbycompetitie Six Nations Championship tekent Amazon als officiële technologiepartner. Door kunstmatige intelligentie komen er nooit eerder vertoonde analyses, statistieken én voorspellingen op tv.

Media

Waarom AI een einde maakt aan de self-hosted webshop

De voorhoede van de ontwikkeling van artificial intelligence in online retail is het domein van de grote spelers zoals Amazon, Alibaba en eBay. Zij hebben het geld, de teams en de data om hier grote stappen in te zetten – en doen dat ook. Wat betekent dit voor de positie van middelgrote en kleine, nu vaak nog zelfstandige webwinkels?

Artificial Intelligence

Restauranthouder kan flink verdienen door met AI voedselverspilling te meten

Naar schatting komt een derde van het eten dat we produceren niet op het bord. Wereldwijd zou 1,3 miljard ton voedsel verspild worden. In Nederland alleen komt 700 miljoen kilo eetbaar voedsel in de vuilnisbak terecht. Zijn die hoeveelheden niet wat preciezer te meten?

Food
Premium

AI in de reisbranche: twee derde gelooft er heilig in

Artificial intelligence gaat volgens 65 procent van de reisprofessionals voor een revolutie in de reisbranche zorgen. Het grootste voordeel wordt uit operationele efficiency gehaald. Dit blijkt uit onderzoek van Eye for Travel.

Artificial Intelligence

Slimme chatbots in lesmethodes ThiemeMeulenhoff

Uitgever ThiemeMeulenhoff gaat chatbottechnologie toevoegen aan haar digitale lesmethodes. De uitgever maakte op onderwijsbeurs NOT de samenwerking bekend met Helpr, […]

Innovatie
Premium

Hopper komt naar Europa; samenwerking met Lufthansa

De Lufthansa Group investeert miljoenen dollars in een samenwerking met Hopper, de Canadese app die vliegticket- en hotelprijzen voorspelt. De innovatietak van de Duitse luchtvaartgroep gaat samen met Hopper onderzoek doen naar artificial intelligence.

Artificial Intelligence

Billie van bol.com doet 45% klantcontact

De virtuele assistent Billie op de klantenservice van bol.com ontvangt bijna de helft van alle klantcontacten bij het winkelcentrum. Hij handelt zeventig procent van de vragen met succes af.

Customer Service
Premium

Wat is Machine Learning as a Service en hoe helpt het je bedrijf?

Het concept van machine learning heeft als doel computers te laten leren zoals mensen dat doen. Sinds het begin, zo’n 50 jaar geleden, is deze technologie geëvolueerd, waardoor we nu betere, verfijnde manieren hebben om bruikbare patronen in grote hoeveelheden data te vinden. Dit wordt bereikt door een algoritme toe te passen dat ‘if-then’-redeneringen uitsluit en verfijnt en specificeert. Het geeft meer gedetailleerde resultaten, zodat de reikwijdte van de bevindingen groter wordt en er meer mogelijke uitkomsten worden gecreëerd.

Artificial Intelligence

Hoe bouw je een succesvolle chatbot?

De chatbot wordt volwassen en dat biedt mogelijkheden. Er zijn twee belangrijke voorwaarden voor succes: ten eerste ervoor zorgen dat de chatbot toegang heeft tot de juiste informatie en ten tweede inspelen op de sociale bedrading van de gebruiker. Hoe doe je dat?

Singularity