More stories

Premium

Vraagstukken AI belangrijke pijler voor beleid verzekeraars

De Autoriteit Financiële Markten (AFM) en De Nederlandsche Bank (DNB) voorzien een snel toenemende inzet van artificiële intelligentie (AI) in de Nederlandse verzekeringssector. De toezichthouders presenteren daarom een verkenning met tien aandachtspunten waarop verdere verdieping noodzakelijk is.

Artificial Intelligence

Bureaucratie is blok aan het been van innovatie

Bij de term ‘datagedreven innovatie’ ontstaan eerder associaties met start-ups dan met corporates. Met uitzondering van de tech-giganten, lijkt er zelfs een negatieve correlatie te bestaan tussen organisatie-omvang en het vermogen te innoveren. En dat terwijl de data science-teams van grote corporates groeien hard. Wat gaat er mis? 

Data
Premium

Microsoft investeert 1 miljard dollar in ontwikkeling kunstmatige intelligentie

Microsoft gaat 1 miljard dollar investeren in OpenAI om te kunnen concurreren met Google op het gebied van kunstmatige intelligentie.

Artificial Intelligence

Citizen science gaat health-industrie helpen

Wetenschappelijk onderzoek met ondersteuning van de crowd is één groot spel. Met z’n allen puzzelen om oplossingen te vinden of voorspellingen te maken; het wordt ‘citizen science’ genoemd. Wat houdt het precies in, en wat kun je ermee?

E-health

Blijft apphit FaceApp wel gratis?

De app FaceApp die je tien jaar ouder of jonger maakt lijkt de grootste apphit van het jaar te worden. De app gaat wereldwijd viraal via de hashtag #AgeChallenge, aangezien iedereen nieuwsgierig is hoe hij er in de toekomst uit gaat zien. De grote vraag is: hoe gaan ze eraan verdienen?

Tech
Premium

Bedrijven, instituten en overheden lanceren Nederlandse AI Coalitie

Om te zorgen dat Nederland bijblijft in de race rond Kunstmatige Intelligentie (AI) wordt in oktober de Nederlandse AI Coalitie opgericht. Die moet zorgen voor een gezamenlijke aanpak nu tal van landen hard aan de weg timmeren en een voorsprong nemen bij het aantrekken van talent.

Artificial Intelligence

‘De online vakantieganger overtuig je met personalisatie’

Het reisbureau op de hoek, waar ze weten wie je bent en wat je zoekt in een droomvakantie. Maar dan online. Dat is de stip op de horizon voor Vakanties.nl. Het online reisbureau gaat haar tweede zomer in en focust op personalisering om zich te onderscheiden van de stevige online concurrentie.

Customer Experience
Premium

Wat is het potentieel van AI in de consumentengoederenindustrie?

Nooit eerder konden bedrijven zoveel over hun klanten te weten komen – en deze kennis gebruiken voor de ontwikkeling van intelligente oplossingen. Om uw bedrijf te laten groeien en relevant te blijven, is het noodzakelijk AI te omarmen. De impact van artificial intelligence (AI) op de consumentengoederenindustrie kan niet worden overschat. Maar waar te beginnen?

Artificial Intelligence
Premium

TU/e steekt 100 miljoen euro in nieuw instituut kunstmatige intelligentie

De TU Eindhoven steekt in de komende vijf jaar honderd miljoen euro in de oprichting en uitbouw van het Eindhoven Artificial Intelligence Systems Institute (EAISI). De bundeling van kennis op dit gebied moet studenten interesseren en voorzien in de vraag aan kennis bij het bedrijfsleven.

Artificial Intelligence
Premium

Emerce Next 2019: Deze technologieën gebruik je de komende jaren

Hoe zet je technologieën als machine learning, virtual reality, artificial intelligence, internet of things, augmented reality, blockchain en quantum in voor succesvolle marketingcases? Tijdens Emece Next kwamen de belangrijkste digital en tech trends voor de nabije toekomst langs. 

Artificial Intelligence
Premium

Machine Learning en AI: Wat kunnen computers nog niet?

Computers kunnen goed met data omgaan als deze eenmaal verzameld is, maar ze zijn minder goed in staat om iets zinnigs te zeggen over het proces van dataverzameling: hoe kwam de data vanuit de echte wereld terecht in de dataset die de computer uiteindelijk analyseert? 

Artificial Intelligence

Aimee van Wynsberghe naar Deloitte

Robotethicus Aimee van Wynsberghe gaat naast haar betrekking bij de TU Delft ook aan de slag bij Deloitte.

Tech

Semantic markup met AI geeft SEO flinke boost

Semantic markup is binnen SEO een onmisbare factor. Soms lees je erover als ‘rich snippets’, dan weer als ‘schema markup’ en dan weer als ‘structured data’. Het komt uiteindelijk op hetzelfde neer: het verrijken van webpagina’s met extra informatie die ‘onder water’ (in de html code) wordt toegevoegd. Zo begrijpen zoekmachines beter en sneller waar je website over gaat. 

Search
Premium

Deepfake wint terrein. Is het ook positief in te zetten?

De term is niet heel charmant, maar catchy is hij wel. Misschien heb je er recentelijk iets over gehoord. Je zag een video van David Beckham waarin hij 9 talen spreekt, je las een online blog over AI of je bekeek een Youtube video waarin Obama president Donald Trump een ‘complete dipshit’ noemt. Steeds vaker zien we de term deepfake (of deep fake) voorbij komen. Deepfake is een combinatie van ‘deep learning’ en ‘fake news’. Het is een verzamelnaam voor nepvideo’s die gemaakt zijn met bepaalde software, een techniek die gebruik maakt van kunstmatige intelligentie (AI). Inmiddels zijn deze video’s amper te onderscheiden van echte video’s en zijn steeds gemakkelijker te maken door het grote publiek. Oftewel: deepfakes 2.0.

Artificial Intelligence
Premium

‘Vijftig slimme mensen bij elkaar is absoluut geen garantie voor succes in AI’

Je hebt een goed proces en slimme mensen nodig om tot innovatie te komen. Laat dat nou net zijn dat Marco van der Werf met Bit levert. Met de slimste studenten van Nederland probeert hij ondernemingen bij te staan in snelle AI-projecten. 

Artificial Intelligence