Tien procent Gmail-antwoorden door machine geschreven
Tien à vijftien procent van de reacties die gebruikers van Gmail versturen, hebben ze niet zelf geschreven maar komt uit de pen van een slimme Google-computer.
Tien à vijftien procent van de reacties die gebruikers van Gmail versturen, hebben ze niet zelf geschreven maar komt uit de pen van een slimme Google-computer.
Gaat Artificial Intelligence de wereld redden of is het – zoals Elon Musk verkondigde – gevaarlijker dan nucleaire wapens? Techondernemer Jim Stolze heeft goede hoop en is op kruistocht om ieder bedrijf in Nederland aan algoritme te krijgen.
Kunstmatige intelligentie (AI) zou het belangrijkste aspect moeten zijn van een datastrategie. Dat vindt ten minste meer dan 60 procent van de marketeers, blijkt uit onderzoek van MemSQL. Maar het daadwerkelijk inzetten van AI blijkt een ander verhaal. Hoe kunnen bedrijven het verschil maken?
Technologie zoals Artificial Intelligence biedt grote kansen voor een meer duurzame wereld. Juist nu we nog aan het begin staan van een hoogstwaarschijnlijk revolutionaire ontwikkeling wordt de urgentie groter na te denken over de manier en de richting waarin AI en alle andere technologieën daaromheen zich moeten ontwikkelen.
Het Nederlandse I Am Pop van Tim Heineke heeft 2 miljoen euro opgehaald voor zijn bottechnologie. Met die bots kunnen […]
SXSW is veruit het meest interessante event van het jaar. En dat is niet alleen vanwege de eindeloze stroom aan indrukwekkende sprekers, bijzondere ontmoetingen tijdens de vele netwerk borrels en ruime keuze aan gadgets, maar vooral omdat het tijd geeft om je even los te maken van je dagelijkse todo-lijst en je na kunt denken over waar het naartoe gaat binnen de digitale industrie. Maar in de wirwar van sessies zijn er natuurlijk een aantal sterspelers die wat extra aandacht verdienen, daarom een top 10.
Automatisering van advertentiecampagnes in Google en Facebook klinkt als dé oplossing om een maximaal resultaat te behalen met minimale moeite. De keerzijde is dat de exacte inhoud van de algoritmes die worden gebruikt voor automatisering niet altijd bekend zijn. De machine learningtechnieken van Facebook en Google besparen tijd, maar leiden deze vormen van automatisering ook daadwerkelijk tot betere resultaten?
Voor criminele activiteiten worden vaak prepaid telefoons gebruikt. Het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) spoort op basis van machine learning de gebruikers van deze – anonieme – telefoons op. Boeven vangen nieuwe stijl.
Meer dan honderd teams hebben zich aangemeld om in april mee te doen aan de Odyssey blockchain & AI hackathon in Groningen.
Nu artificial intelligence steeds vaker wordt toegepast, groeit de behoefte aan transparantie. Alles wat eerst verborgen was, komt nu steeds meer out in the open. Consumentenrechtadvocaten verleggen hun focus van datacollectie naar hoe AI al die data gebruikt. Hoe bepaalt AI welke gegevens wel of niet worden gebruikt? Hoe beïnvloedt AI de gebruikerservaring? Welke vooroordelen zijn er?
Kaartenmaker HERE Technologies investeert komende vijf jaar in een nieuwe te vormen onderzoeksinstituut dat geolocatie en AI combineert.
Machine Learning en voorspelmodellen heten een belofte te zijn, maar hoe werkt het in de praktijk? Voor veel organisaties lijkt Machine Learning nog een onderwerp dat ver van hen af staat. Complex, specifieke handware investeringen? Nee, het is juist heel concreet en direct in te zetten.
Welke rol heeft Artificial Intelligence (AI) in het reduceren van de gevolgen van kanker? En welk aandeel heeft kunstmatige intelligentie op het terugbrengen van broeikasgassen? Op deze vragen geeft hoogleraar Data-Driven Business Innovation Frans Feldberg een antwoord in zijn recent verschenen Tedx Talk.
De mogelijkheden van Voice, Artificial Intelligence, Machine Learning en Automation zijn eindeloos, maar de menselijke maat in marketing zal altijd blijven bestaan. Dat is wat duidelijk werd tijdens het event Friends of Search.
AirHelp, een bedrijf dat vertragings- en annuleringsclaims indient namens vliegtuigpassagiers, heeft twee nieuwe bots gelanceerd. AgA en Docky helpen met klantenservice en bepalen geautomatiseerd of claims in aanmerking komen voor compensatie.