More stories

Belgen betalen steeds meer mobiel

Belgen betalen steeds meer mobiel, of dat nu in de winkel of online is. Dat blijkt uit cijfers van Payconiq.

Payment

Weespagina’s: de negatieve impact van vergeten pagina’s op je website

Pagina’s die ooit  zijn gemaakt, maar die vergeten zijn of waarnaar niet gelinkt wordt zijn slechter voor je website dan je misschien denkt.

Web-design

Uber Eats lanceert bezorgdienst met stoeprobots in Japan

Uber lanceert samen met partners Mitsubishi Electric en autonome robotica-startup Cartken een nieuwe dienst in Japan, waarbij zelfrijdende stoeprobots bestellingen bezorgen.

Food

Sparqle haalt 1,2 miljoen op voor duurzaam bezorgplatform

Sparqle, het platform voor duurzame bezorgoplossingen, heeft een investeringsronde van 1,2 miljoen euro aangekondigd. Deze financiële injectie, geleid door prominente investeerders, luidt een nieuw tijdperk in voor Sparqle. Het stelt het bedrijf in staat om de ontwikkeling van zijn vernieuwende technologieplatform te versnellen.

Logistics

Consumentenbond gaat reisaanbieders dagvaarden wegens aanhoudende misleiding

De Consumentenbond gaat reisaanbieders dagvaarden. Nog steeds klopt twee derde van de onderzochte reisaanbiedingen niet, blijkt uit onderzoek van de bond. De prijs verandert tijdens het boeken, er komen tijdens of na het boeken nog verplichte kosten bij of er ontbreekt essentiële informatie.

Travel

PostNL: 2024 wordt uitdagend jaar

2023 was voor PostNL in veel opzichten een jaar vol uitdagingen en 2024 wordt vermoedelijk niet veel beter, zegt het bedrijf. Onzekere geopolitieke en economische omstandigheden werkten door in de operationele omgeving.

Logistics

COO Travix: ‘Reislust internationaal weer hoog’

De reislust van de internationale consument is weer pre-covid hoog. Ticketprijzen kunnen dalen. COO Casper Maasdam van Travix maakt de organisatie gereed om, onder een nieuwe moeder, de vraag in te vullen.

Travel

Infographic: Exceptionele groei verkochte elektrische bestelwagens

De verkoop van lichte bestelwagens in Nederland is weer in de lift. Waar er in 2022 63.435 bestelwagens werden geregistreerd op kenteken, waren dit er in 2023 68.902. Opvallend is dat er in 2021 nog 73.649 bestelwagens werden geregistreerd. Het aantal verkochte elektrische bestelwagens kent daarentegen al wel een groei sinds 2021 en groeide afgelopen jaar met maar liefst 95,9% ten opzichte van 2022, blijkt uit de cijfers van het RDW.

Logistics

Trip.com hersteld tot 80% pre-coronaniveau

Het Chinese Trip.com, onder meer moederbedrijf van Cheaptickets, heeft de brekingsvolumes in 2023 zien herstellen tot tachtig procent pre-coronaniveau. Het blijft investeren in nieuwe technologieën en productinnovatie.

E-commerce

‘Webshopeigenaar kan vaak geen retourkosten vragen’

Webshopeigenaren durven nauwelijks geld te vragen voor het terugsturen van pakketjes. En als ze het al durven, dan mag het vaak niet. Dat blijkt uit onderzoek van FiveX, een dataprovider voor webshops.

Fulfillment

Spaanse boete en fors verlies voor Booking

Spaanse regelgevers hebben in het vierde kwartaal een boete van 30 miljoen dollar opgelegd aan Booking.com vanwege concurrentiekwesties, zo maakte het nnoederconcern Booking Holdings donderdag bekend.

Travel

Winkelketen Blokker staat nu officieel te koop

De verlieslatende winkelketen Blokker staat nu officieel te koop. Dat meldt het Financieel Dagblad. Eigenaar Mirage Retail Group is op zoek naar nieuw geld, na de mislukte verkoop van speelgoedketen Intertoys.

E-commerce

ACM waarschuwt voor twee dropshippers

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) waarschuwt voor de webwinkel Bestie on the move en Van Halen mode na tientallen meldingen van consumenten over lange levertijden, tegenvallende kwaliteit van de producten en problemen met terugsturen en terugbetalen. Beide webwinkels verkopen met name kleding en maken vermoedelijk gebruik van dropshipping.

E-commerce

Adyen en Billie werken samen voor Buy Now, Pay Later in B2B branche

Betaalverwerker Adyen en Billie, expert in B2B-betalingen, werken samen om Adyens klanten in staat te stellen B2B Buy Now, Pay Later (BNPL) betaalmethoden verder uit te rollen.

Payment

zooplus lanceert de flexibele abonnementsdienst ‘zooplus Gemak’ voor automatische levering van huisdierbenodigdheden

zooplus lanceert een abonnementsdienst voor huisdierbenodigdheden in Nederland en België. Het abonnementsprogramma, genaamd zooplus Gemak, is volgens de online leverancier ‘handig en flexibel’: klanten kiezen het favoriete product, geven de gewenste verzendfrequentie aan en ontvangen het product vervolgens automatisch en regelmatig aan huis.

E-commerce