More stories

DHL Group breidt samenwerking met Shopify uit om wereldwijde verzending te vereenvoudigen

DHL Group heeft zijn samenwerking met Shopify verder uitgebreid. Deze uitbreiding moe Shopify-verkopers in staat stellen om eenvoudiger en sneller gebruik te maken van het wereldwijde verzendnetwerk van DHL – zowel voor binnenlandse als internationale leveringen.

Logistics
Premium

Bijna helft Nederlanders ziet wel wat in one-click-check-out

Bijna de helft van de Nederlandse consumenten staat open voor het gebruik van ‘one-click-check-out’, waarbij betaalgegevens in het proces worden opgeslagen, zodat ze niet elke keer opnieuw hoeven worden ingevoerd. Veel consumenten blijven echter voorzichtig, vooral als de aanbieder onbekend is. Dat blijkt uit recent onderzoek van Europees fintechbedrijf payabl.

Payment

Airbnb stelt teleur met omzetverwachting ondanks omzetgroei in eerste kwartaal

De resultaten van kamerverhuurder Airbnb, hoewel grotendeels in lijn met de verwachtingen van analisten, stelden teleur wegens sombere vooruitzichten.

Travel

Rechter: Klarna’s boetes bij te laat betalen zijn onderdeel van verdienmodel

De rechtbank Midden-Nederland heeft geoordeeld dat de kosten die achterafbetaaldienst Klarna rekent bij te laat betalen – zoals aanmanings- en incassokosten – deel uitmaken van het verdienmodel van het bedrijf.

Payment

Picnic schakelt Inther Group in voor automatisering nieuw robotdistributiecentrum in Ridderkerk

Online supermarkt Picnic heeft de Nederlandse systeemintegrator Inther Group opdracht gegeven om de intralogistieke automatisering te verzorgen van een nieuw, robotgestuurd fulfilmentcenter in Ridderkerk. De oplevering van het centrum staat gepland voor het voorjaar van 2026.

Fulfillment

Online 7 procent meer omgezet in maart

De onlineomzet was in maart 7,0 procent hoger dan in maart 2024. Webwinkels (als hoofdactiviteit verkoop via internet) hebben 9,8 procent meer omgezet. De onlineomzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multichannelers), was 2,9 procent hoger.

E-commerce

Consumentenbond: strengere aanpak nodig voor misleidende dropshipwebshops

Dropshipping groeit uit tot een lucratieve maar vaak misleidende handel, waarbij internationale bedrijven consumenten met slimme trucs benadelen. Dat blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond naar twintig dropshipwebsites met veel klachten.

E-commerce

Beter dan verwachte cijfers voor eBay, maar advertentieomzet daalt

Ook eBay heeft woensdag de marktverwachtingen voor de kwartaalomzet overtroffen, dankzij een stabiele vraag naar producten zoals verzamelobjecten en tweedehands artikelen.

E-commerce

Witte Huis valt Amazon aan na mogelijke vermelding van tarieven op productprijzen

Het Witte Huis heeft fel uitgehaald naar Amazon nadat het bedrijf overwoog om bij bepaalde producten op de website duidelijk te maken welk deel van de prijs voortkomt uit Amerikaanse invoertarieven. President Donald Trump belde dinsdag persoonlijk met Amazon-oprichter Jeff Bezos om hierover zijn ongenoegen te uiten, zo meldden twee hoge functionarissen aan CNN.

E-commerce

bpost lanceert met ‘Secure Delivery’ extra beveiliging tegen fraude bij pakjesleveringen

bpost lanceert naar eigen zeggen een nieuw wapen in de strijd tegen fraude bij pakjesleveringen, een ‘fenomeen in opmars’. Vanaf nu kunnen webshops via bpost kiezen voor een ‘Secure Delivery’. Daarbij wordt een pakje door de postbode enkel overhandigd wanneer de bestemmeling een geheime code kan voorleggen.

Logistics

DHL presteert beter dan verwacht met bescheiden groei in omzet en winst in eerste kwartaal

DHL heeft in het eerste kwartaal van 2025 beter gepresteerd dan analisten hadden verwacht, ondanks een uitdagend economisch klimaat. De omzet steeg met 2,8 procent tot ruim 20,8 miljard euro, meldde het logistiekconcern woensdag vanuit Bonn. De operationele winst (EBIT) kwam uit op bijna 1,4 miljard euro, een stijging van 4,5 procent vergeleken met dezelfde periode vorig jaar.

Logistics

Van punten sparen naar persoonlijke beleving: vier loyalty-trends voor 2025

In de snelle digitalisering van klantinteractie verliezen veel organisaties uit het oog waar loyaliteit echt om draait. Natuurlijk blijven kortingen, punten en beloningen een rol spelen – maar loyaliteit gaat verder dan alleen incentives. De uitdaging ligt in het bieden van relevante, persoonlijke ervaringen op het juiste moment, via het juiste kanaal.

E-commerce

Booking Holdings ziet omzet stijgen, maar winst keldert met 57 procent in eerste kwartaal

Booking Holdings Inc meldde dinsdag dat de omzet in het eerste kwartaal van boekjaar 2025 met 8 procent is gestegen ten opzichte van een jaar eerder, tot 4,8 miljard dollar.

Travel
Premium

Coolblue met abonnementen witgoed naar Duitsland

Coolblue begint in Duitsland met het verhuren van witgoed, een nieuwigheid op die markt.

E-commerce
Premium

HelloFresh: focus op winstgevendheid

De geconsolideerde omzet van maaaltijdbezorger HelloFresh kwam in het eerste kwartaal uit op 1,9 miljard euro, tegenover ongeveer 2,1 miljard in het eerste kwartaal van 2024. Ondanks de omzetdaling wist HelloFresh zowel de aangepaste EBIT(DA) als de vrije kasstroom jaar-op-jaar te verhogen, dankzij besparingen op overheadkosten, optimalisatie van marketinguitgaven, inkoopbesparingen en lagere investeringen.

Food