More stories

Premium

MarketLeap haalt 8 miljoen dollar op voor AI-gestuurde e-commerce

MarketLeap, het eerste volledig geïntegreerde AI-platform dat directe verkoop aan consumenten (D2C) eenvoudiger en schaalbaar maakt, heeft een Series A-investering van 8 miljoen dollar opgehaald.

Artificial Intelligence

Winst en omzet Airbnb beter dan verwacht

Accomodatieverhuurder Airbnb rapporteerde op donderdag voor het vierde kwartaal een hoger dan verwachte winst en omzet.

Travel

Jaaromzet Shopify naar 9 miljard dollar

Webwinkelplatform Shopify zette in 2024 voor 8,8 miljard dollar om met de verkoop van zijn clouddiensten, een toename van 26 procent.

E-commerce
Premium

53 procent stuurt miskopen nooit retour naar China

Nederlandse consumenten sturen bij AliExpress, Shein of Temu bestelde pakketjes zelden terug, zo blijkt uit een poll van Radar.

E-commerce

CEO Graham Harris stapt op bij Wehkamp

Graham Harris, CEO Wehkamp Retail Group, neemt na zes jaar afscheid en gaat met pensioen. Hij vertrekt maart 2025.

E-commerce

Jaaromzet bol.com 3,1 miljard euro

Bol.com realiseerde in 2024 een omzet van 3,1 miljard euro, 8,7 procent meer dan een jaar eerder. De bruto omzet voor alle aangesloten handelaren kwam ruim 4 procent hoger uit op 5,9 miljard. EBITDA eindigde 22 procent hoger om 185 miljoen euro. Dat blijkt uit de vanochtend gepubliceerde jaarcijfers.

Food

Picnic opent nieuw distributiecentrum voor verse producten

Online supermarkt Picnic opent begin maart een distributiecentrum van 33.000 m² voor groenten en fruit in Geldermalsen. Vanuit de nieuwe locatie worden de eigen distributiecentra in Nederland, Duitsland en Frankrijk met verse producten beleverd.

E-commerce

Omzet Bergfreunde naar 313 miljoen euro (+15%)

Outdoorspecialist Bergfreunde zag de online verkopen in 2024 met vijftien procent miljoen groeien tot 313 miljoen euro.

E-commerce

Eerste sprekers bekend van Emerce Digital Commerce

De eerste sprekers van Emerce Digital Commerce op 20 maart in Woudschoten zijn bekend. Het gaat om een nieuw evenement voor een select gezelschap en gesprekken op niveau. Interactie, goede conversaties en concrete inzichten staan centraal.

Retail

Trivago accepteert crypto via Tralala

Web3-reisplatform Tralala is een samenwerking aangegaan met Trivago, de metazoekmachine voor accommodaties. Door deze nieuwe samenwerking kunnen gebruikers van Trivago voortaan meer dan 2,2 miljoen accommodaties boeken via Travala, met betalingen in cryptovaluta zoals Bitcoin, Ethereum en meer dan 100 andere tokens.

Travel

Zalando rolt vernieuwde Plus loyaliteitsprogramma uit in Nederland

Zalando rolt zijn vernieuwde Plus-programma uit in Nederland. Het programma is gratis, in plaats van de eerdere jaarlijkse betaling, en beloont klanten voor hun interacties met Zalando. Dit omvat zowel aankopen, als andere acties in de Zalando-app en online, zoals het abonneren op nieuwsbrieven.

Customer Loyalty

Winst en omzet Expedia hoger dan voorspeld

Online reisbureau Expedia rapporteerde donderdag voor het vierde kwartaal een winst die hoger was dan verwacht. Ook de omzet versloeg de voorspellingen.

Travel

Retailmedia Amazon: +18% naar 17 miljard

Een kleine tien procent van Amazons kwartaalomzet komt uit het exploiteren van reclameruimte op zijn sites en apps. Nog maar veertig procent haalt het concern uit het inkopen en verkopen spulletjes.

E-commerce

Zalando reduceert retourtermijn ook in België

Nadat Zalando eerder al aankondigde dat het haar retourbeleid terugbrengt van 100 naar 30 dagen in Nederland, Duitsland en Italië, geldt dit nu ook voor België.

Fashion

US Post neemt weer pakketten uit China aan na korte onderbreking

De US Post, de Amerikaanse PostNL, accepteert en levert geen pakketten of pakketten meer uit China en Hong Kong. Dat heeft de United States Postal Service dinsdag aangekondigd.

E-commerce