Levi’s: E-commerce groeit 13 procent
De digitale verkopen bij kledingfabrikant Levi Strauss groeide in de eerste maanden van 2025 met dertien procent. Het bedrijf verkoopt nu meer dan 50 procent via eigen kanalen.
De digitale verkopen bij kledingfabrikant Levi Strauss groeide in de eerste maanden van 2025 met dertien procent. Het bedrijf verkoopt nu meer dan 50 procent via eigen kanalen.
Het aandeel pinbetalingen op het totale aantal betalingen aan de kassa bleef in 2024 onveranderd op 80 procent, maar bij bepaalde leeftijdsgroepen zijn er opvallende uitschieters. Vooral jongeren tussen 12 en 18 jaar en senioren tussen de 65 en 74 jaar rekenden vaker af met een pinpas, mobiele telefoon of smartwatch dan een jaar eerder. Dit blijkt uit onderzoek dat Betaalvereniging Nederland en DNB samen hebben uitgevoerd.
Terwijl Temu sleutelt aan zijn bedrijfsmodel is de verwachting dat Europa de grootste markt zal worden, nog boven Noord-Amerika, met een aandeel van 35 tot 40 procent. Dit blijkt uit een nieuw rapport dat Emerce vandaag publiceert.
Binnen enkele jaren heeft Temu een voorname plaats in de westerse e-commerce geclaimd. Het wordt – onder politieke en economische […]
Het is eigenlijk geen inpakken meer wat Bol doet met klantorders, maar ombouwen. Met een nieuwe verpakkingstechniek bespaart het winkelbedrijf naar eigen zeggen 28 procent extra CO2-uitstoot per pakketje.
Nederlands e-commerce wordt niet bijster hard geraakt door de Amerikaanse importheffingen. Thuiswinkel.org maakt zich wel druk om de internationale handel en economie an sich.
Social commerce, het verkopen via platformen als TikTok, Instagram en Pinterest, werkt voor marketeers inhoudelijk niet wezenlijk anders dan via het reguliere web.
Sinds februari 2022 heeft de Belgische Colruyt Group een belang van 41,36 procent in Smartmat, specialist in maaltijdboxen onder het merk Foodbag. Nu neemt de grootgrutter het bedrijf volledig over.
De VS maken een einde aan de douanevrijstelling, waarmee zendingen met een waarde van minder dan 800 dollar belastingvrij konden worden geïmporteerd. De zogeheten minimis-verordening is de reden dat Chinese sites als Temu en Shein snel konden groeien.
Geconfronteerd met dalende inkomsten, toenemende verliezen en minder tv-kijkers, schrapt home shopping kanaal QVC 900 banen en verschuift het Amerikaanse bedrijf de aandacht naar sociale media.
E-commercebedrijf Bol zoekt in heel Nederland partijen die als innamepunt willen fungeren voor zijn logistieke bedrijf Ampère. Ook wil het meer gaan bezorgen, paralel aan PostNL en DHL.
Dwalend zoeken naar een product in een IKEA-filiaal is binnenkort voorbij. Het bedrijf voegt over enkele maanden in-door navigatie toen aan zijn app.
Het Nederlandse Quooker, bekend van de kokendwaterkraan, wil binnen vijf jaar in de VS, Canada en Australië actief zijn. Dat vertelde Pieter Jonkman (Manager Logistiek bij Quooker) gisteren op de Webwinkel Vakdagen. Het bedrijf levert zijn kranen vooral online.
Sportvoedingsbedrijf XXL Nutrition wil zich de komende jaren richten op internationale expansie. Door de samenwerking met Action is dat al een eind gelukt, vertelde CEO René van der Zel woensdag op de Webwinkel Vakdagen in Utrecht.
Ondernemers die een online platform willen starten, kunnen kiezen uit drie strategieën: een eigen platform bouwen (build), aansluiten bij een bestaand platform (belong) of bestaande software gebruiken (buy). De juiste keuze hangt af van factoren zoals onderscheidend vermogen, snelheid en flexibiliteit.