More stories

Premium

Talpa Network stopt met e-commerce

House of Tickets (Tripper.nl en Ticketveiling.nl) neemt per 1 december de labels VakantieVeilingen en ActievandeDag van Talpa eCommerce over. Daarmee komt een einde aan de e-commerce activiteiten van het mediabedrijf.

E-commerce

Amazon bezorgt pakketjes met de tram in Duitsland

De Duitse stad Frankfurt am Main houdt komende maand een proef met stadslogistiek per tram. Amazon treedt daarbij als e-commercepartner.

Logistics

YouTube neemt het op tegen TikTok Shop met Shopify als partner

YouTube breidt zijn samenwerking met Shopify uit om meer merken aan boord te krijgen voor zijn YouTube Shopping-partnerprogramma. Daarmee hoopt de Google dochter een antwoord te hebben op TikTok Shop.

E-commerce

Temu en Shein maken het de Duitse schoenenhandel lastig

Schoenenhandelaren en -fabrikanten in Duitsland kampen met toenemende concurrentie van Aziatische winkelportalen, meldt heise online. ‘Temu en Shein overspoelen Duitsland met goedkope schoenen van meestal slechte kwaliteit, soms zijn de goederen ook schadelijk voor de gezondheid’, zegt Rolf Pangels, algemeen directeur van de handelsvereniging Textil Schuhe Lederwaren (BTE), ter gelegenheid van de beurs Shoes in Düsseldorf. De vereniging roept op tot effectieve controles en eerlijke concurrentie.

Retail

Vinted opent nieuwe rubriek: Electronica

Tweedehandsplatform Vinted faciliteert sinds kort ook de koop en verkoop van tweedehands elektronica.

Marketplaces

Nu ook pakketautomaat van DHL bij Rat Verlegh Stadion in Breda

Bij het Rat Verlegh Stadion in Breda, de thuisbasis van eredivisieclub NAC, is een DHL pakketautomaat geïnstalleerd. Deze automaat stelt supporters en buurtbewoners in staat om op elk gewenst moment pakketten te versturen en op te halen.

Logistics

MediaMarkt opent grootste electronicawinkel van Europa in Hamburg

Donderdag heeft MediaMarkt de allergrootste elektronicawinkel van Europa geopend. Een flagshipstore met een oppervlakte van 15.000 vierkante meter in Hamburg. Met 47 merkboutiques, ervaringszones en een gaminggebied biedt de winkel naar eigen zeggen een klantbeleving die de nieuwe standaard voor de toekomst zal zijn.

Retail
Premium

‘Gen Z en Millennials zoeken ‘experience’ en inspiratie in de winkelstraat’

De retail staat voor grote uitdagingen, zoals de voortgaande verschuiving naar ‘online’ en veranderende klantbehoeften, blijkt uit onderzoek onder 2.171 consumenten van ABN AMRO en Q&A Retail. Om succesvol te blijven in een veranderende retailmarkt, moeten ondernemers volgens ABN AMRO inspelen op verschillen in winkelgedrag tussen generaties. Winkels die een brug slaan tussen de winkel- en online omgeving, kunstzinnig of prikkelend zijn ingericht, events organiseren, nieuwe technologieën toepassen – zoals interactieve displays en augmented reality – en ‘instagrammable’ zijn, kunnen hen verrassen en aan zich binden.

Retail
Premium

Oostenrijkse retailers: concurrentievervalsing door Temu

Een belangenvereniging van Oostenrijkse retailers heeft een klacht ingediend tegen de marktplaats Temu bij de Federale Mededingingsautoriteit (BWB).

Marketplaces

Voordeeldrogist belooft beterschap

De eigenaar van de webwinkels voordeeldrogist.eu en superdrogist.com heeft toegezegd dat de beschikbaarheid van de producten op de website juist wordt vermeld, te zorgen dat alleen producten die direct leverbaar zijn besteld kunnen worden en de klantenservice te verbeteren. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) had eigenaar Topcommerce hierop aangesproken.

E-commerce

Emerce Fashion: het inspirerende verhaal van Vedder en Vedder

Marlies Kluft vertelt op Emerce Fashion, op 12 september in Amsterdam, het inspirerende verhaal van Vedder en Vedder, opgericht door de zussen Anne en Esther. Wat begon vanuit hun behoefte aan gepersonaliseerde sieraden, voorzien van een persoonlijk, eigen verhaal, is uitgegroeid tot een succesvol bedrijf dat al zeven jaar de markt verovert.

Marlies neemt je mee door de evolutie van Vedder en Vedder, waarb

Fashion

Meer slagkracht met realtime data-analyse? Alleen met de juiste ‘use cases’

Bedrijven willen klik- en bezoekgedrag in real time kunnen volgen. De echte vraag is: hoe snel kun je zulke nzichten omzetten naar een betere klantbeleving?

Data
Premium

Pinduoduo gaat hogere eisen stellen aan verkochte artikelen

Pinduoduo, eigenaar van de goedkope webwinkel Temu, heeft maandag zijn regels voor handelaren die deelnemen aan zijn subsidieprogramma bijgewerkt en verklaard dat het platform strafmaatregelen zou nemen, waaronder permanente verboden, tegen degenen die nepproducten of andere goederen verkopen die niet aan de kwaliteitsnormen voldoen, meldt Beijing Business Today.

E-commerce
Premium

Dynamische prijsmodel van Ticketmaster onder vuur na Oasis reünie

De Britse regering gaat het dynamische prijsmodel van Ticketmaster onderzoeken nadat miljoenen Oasis-fans in het weekend enorme bedragen hebben moeten betalen voor kaarten voor de reünieconcerten van Oasis.

Entertainment
Premium

Just Eat Takeway in Duitse supermarktbezorging

In Duitsland neemt Just Eat Takeway met zijn lokale label Lieferando boodschappen van supermarktketen Rewe op in zijn assortiment.

E-commerce