Consumentenbond waarschuwt opnieuw voor Woneninterieur.nl
De Consumentenbond waarschuwt om voorzichtig te zijn met bestellen bij Woneninterieur.nl. De webwinkel zorgt al langere tijd voor veel klachten.
De Consumentenbond waarschuwt om voorzichtig te zijn met bestellen bij Woneninterieur.nl. De webwinkel zorgt al langere tijd voor veel klachten.
Picnic gaat in Duitsland de concurrentie aan met HelloFresh. Mede-oprichter van Picnic, Frederic Knaudt, heeft persoonlijke ervaring op dit gebied. In 2012 richtte hij de start-up Kochzauber op, het eerste bedrijf in Duitsland dat vers voedsel per post verstuurde.
Binnen de wereld van diervoeding is een omnichannellandschap niet meer weg te denken. De consument switcht steeds vaker tussen kanalen om niet alleen een product voor hun geliefde huisdier te kopen, maar ook om informatie voor en over hun huisdier te weten te komen.
Een alternatief voor Google Analytics: ga je voor een best-of-breed– of een full-suite-strategie en wat zijn daarvoor de afwegingen?
Marktplaats bestaat 25 jaar. Nog altijd trekt de site ruim 8 miljoen unieke bezoekers per maand en worden 350.000 nieuwe advertenties per dag geplaatst. Elke vier seconden verschijnt er een nieuwe advertentie op Marktplaats.
Als omnichannel fashion retailer ervaart Omoda wereldwijd de nadelen van het gemak waarmee consumenten online kleding kunnen bestellen én retourneren. Vijftig procent van de bestellingen kwam terug. Met slim gebruik van data en algoritmes heeft Omoda de retouren weten terug te dringen. Dat vertelde datawetenschapper Yoran van Bezooijen in de videocollectie Customer Data die straks live gaat.
Distributiecentra van webwinkels kunnen deze klantengroep een nieuwe dienst gaan bieden met de recommercesoftware van BuyBay.
Na het vertrek van Getir uit Nederland heeft rivaal Flink in Amsterdam en in Utrecht een nieuwe locatie geopend. Het gaat om een hub aan de James Wattstraat in Amsterdam-Oost en aan de Strawinskylaan in Utrecht.
Picnic gebruikt AI om de vraag naar afbakbrood in te schatten, zo onthulde Maarten Sukel van Picnic Technologies gisterochtend tijdens een panel AI in B2B: van hype naar businesskans op Emerce B2B Digtal in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam. “De vraag naar afbakbrood hangt nogal samen met feestdagen en is erg onvoorspelbaar. Een misser en je hebt al een schadepost van 50.000 euro.”
De maker van verzendsoftware Ingrid zet zijn eerste stap buiten de thuismarkt Zweden. In Nederland gaat het zijn activiteiten opbouwen met Emiel Lutz als countrymanager.
De tarieven van pakketten zijn in 2023 in veel gevallen gestegen. Consumenten en kleine bedrijven waren vorig jaar het duurste uit en betaalden voor het versturen van een pakketje gemiddeld 3,73 euro. De zogeheten business to business markt was gemiddeld 5,23 euro kwijt aan pakketverzending. Dat blijkt uit cijfers van de ACM.
In het eerste kwartaal nam de online omzet van detailhandelaren toe met 3,8 procent vergeleken met dezelfde periode een jaar eerder. Bij winkels die alleen online verkopen groeide de omzet in het eerste kwartaal van 2024 met ruim 5 procent. Bij detaillisten die hun producten zowel online verkopen als via een fysieke winkel, ook wel multichannelers genoemd, nam de online omzet ook toe: met bijna 2 procent.
Maaltijdbezorger Just Eat Takeaway gaat weer experimenteren met stemtechnologie en met virtuele assistenten voor klanten om maaltijden te bestellen. Dat vertelt Yasmin Ferdousbarin, Global product director, in de videocollectie User Experience. “We hebben daar eerder mee geëxperimenteerd, maar de technologie is nu veel beter.”
Het Chinese JD.com, in Europa eigenaar van retailformule Ochama, groeide in het eerste kwartaal met zeven procent tot een omzet van 36 miljard dollar.
De Consumentenbond en zestien collegebonden dienen een aanklacht in tegen het Chinese handelsplatform Temu bij de Europese Commissie.