Yoox Net-A-Porter weg uit China
De luxe online webwinkel van het Richemont-concern verlaat de Chinese markt om zich te richten op meer winstgevende activiteiten.
De luxe online webwinkel van het Richemont-concern verlaat de Chinese markt om zich te richten op meer winstgevende activiteiten.
Op Amazon eenvoudigweg je producten opengooien voor buitenlandse klanten gaat je geen optimaal resultaat opleveren. Hoe ga je wel succesvol de grens over?
In de aanloop naar het EK voetbal 2024 ziet Marktplaats een explosie in de zoekopdrachten naar oranje producten. In de maand naar aanloop van het toernooi, steeg het aantal zoekopdrachten naar ‘oranje’ met maar liefst meer dan 50 procent ten opzichte van de periode voor het WK 2022 in Qatar.
Coolblue opent vandaag een nieuwe winkel in Amsterdam, aan de Bilderdijkstraat 91. In de winkel kunnen klanten producten zelf ervaren en de gekochte producten direct meenemen. Ook kunnen ze er terecht voor advies bij het maken van de juiste productkeuze, directe service na aankoop én het ophalen van online bestellingen.
Reserveringsplatform HighTea.nl heeft Box Brownies overgenomen. De match tussen het brownie bedrijf en het platform was snel gemaakt.
Picnic is voor het eerst sinds de start winstgevend in heel Nederland, zegt medeoprichter Michiel Muller in gesprek met Distrifood. Het betreft niet de nettowinst, maar EBITDA, dus zaken als afschrijvingen en belastingen zijn niet meegewogen.
Merktrouwe consumenten, één duidelijke marktleider per segment en provinciale verschillende die ruimte voor groei tonen. Vandaag heeft Emerce een nieuw rapport over de Nederlandse Online Foodretail gepubliceerd.
Het Nederlandse landschap van online foodretail verandert voortdurend. Reden voor Emerce en data & insightsbedrijf Hiiper (dat dagelijks inzicht heeft […]
Sinds de lancering van consumentenprofielen bij iDEAL, hebben al 50.000 Nederlanders een profiel aangemaakt. Met een dergelijk profiel is het mogelijk om sneller en veiliger online aankopen te doen.
De Autoriteit Consument & Markt legt boetes op van in totaal 621.000 euro aan vijf webwinkels voor het gebruik van nepkortingen. De webwinkels boden meerdere producten aan met een korting op een misleidende ‘van-prijs’. Consumenten kregen daardoor een nepkorting te zien. In werkelijkheid werd er geen korting gegeven of was de korting lager. Hierdoor werden consumenten misleid.
De helft van de verkopen op TikTok, Instagram of YouTube Shorts is door generatie Z en millennials. Social shopping komt er aan. Ontstaan in zuid-oost Azië, groeiend in de VS, begint deze vorm van e-commerce tractie te krijgen in Europa.
Vier op de tien e-commercebedrijven in Polen kijkt voorbij de landsgrenzen.
Welke rol kan je website in 2024 nog spelen in de B2B-koopreis? En welke specifieke rol kan een website spelen in de verschillende stappen van die koopreis?
Sommige consumenten weigerden gebruik te maken van de self-checkout in de supermarkt toen deze concepten voor het eerst werden geïntroduceerd. Maar, grotendeels dankzij de coronapandemie, zijn deze ervaringen nu geaccepteerd. Enkele van de next-gen technologie waar shoppers open voor staan: gepersonaliseerde digitale kortingsbonnen, slimme winkelwagentjes en digitale schermen in schappen met advertenties, voedingsinformatie, prijzen en promoties.
Bij de Belgische supermarkt Colruyt is het aantal leveringen met 100 procent gestegen, ook bij andere Belgische supermarkten is er een forse stijging, meldt Gondola.