More stories

E-Commerce Live: Internationale expansie: lef of verstand?

Internationaal gaan kan een manier zijn om als bedrijf je schaal te vergroten, maar er zijn ook uitdagingen. Denk aan gestegen kosten. Niet expanderen kan riskant zijn. Expanderen ook. Waarom zou je wel of niet de grens over gaan? Hoe goed moet je bedrijf voorbereid zijn? Je hoort het aanstaande woensdag op Emerce E-Commerce Live! van Thomas Bunnik van Whoppah.

E-commerce
Premium

Collect&Go haalt bestellingen op met slimme zelfrijdende voertuigen

Collect&Go, de online boodschappendienst van Colruyt Group, zet een belangrijke stap met de introductie van autonome voertuigen in hun distributiecentrum te Londerzeel. Dat doet Collect&Go samen met Colruyt Group Smart Innovation, het innovatieteam binnen de groep. Vandaag rijden al 22 van deze Self Driving Vehicles (SDV’s) rond.

Logistics

Coolblue opent eerste winkel in Frankfurt medio november

Coolblue opent medio november zijn eerste winkel in Frankfurt. De nieuwe winkel in het hart van het stadscentrum wordt de eerste winkel van het bedrijf in Hessen en buiten Noordrijn-Westfalen. De uitbreiding was al aangekondigd.

Retail

Online 8,8 procent meer omgezet in april

De onlineomzet was in april 8,8 procent hoger dan in april 2023. Webwinkels (als hoofdactiviteit verkoop via internet) hebben 11,6 procent meer omgezet. De onlineomzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers), was 5,4 procent hoger.

De onlineomzet van de winkels in voedingsmiddelen en drogisterijen, de winkels in consumentenelektronica, de winkels in overige non-foodartikelen en de kledingwinkels lag in april 2024 hoger dan in april 2023.

E-commerce

Ticketmaster na hackincident meteen voor de rechter gesleept

Ticketmaster LLC heeft nalatig gehandeld door niet duidelijk identificeerbare informatie van consumenten te beschermen. Dat is het verwijt van een aantal gedupeerden die meteen in de VS een gezamenlijke rechtszaak zijn begonnen.

Legal

Grote internationale techbedrijven leiden de weg in retailmedialand

Grote internationale techbedrijven zoals Amazon, Google en Facebook hebben een aanzienlijke invloed op de retailmedia-industrie, door hun geavanceerde technologieën en […]

Retailmedia

E-Commerce Live: Hoe Paula’s Choice vervalsingen en copycats voor blijft

Voor Paula’s Choice en voor vele andere merken is het belangrijk om je merk te beschermen en je klanten te kunnen verzekeren van de authenticiteit van je producten.

E-commerce

Waarde creëren met AI: drie concrete toepassingen

Iedereen wil ‘iets’ met AI, maar hoe pas je het echt nuttig toe? Dit zijn drie concrete toepassingen waarmee je met behulp van AI écht waarde creëert.

Artificial Intelligence

(Emerce TV) Ook bol is al negen jaar retailmedia

Bol heeft nog geen plannen om zijn retail media activiteiten uit te breiden naar de winkels van moeder Ahold, waaronder Albert Heijn. “We zien zeker relevante kansen, maar voorlopig beperken we ons tot de site van bol zelf,” zegt Joshua Thiel, hoofd Retail Media, in de videocollectie Retail Media.

Online marketing

Apple 40 jaar in Nederland

Apple viert deze week het veertigjarig bestaan van het bedrijf in Nederland. In 1984, het jaar van de lancering van de Macintosh, werd het eerste Apple kantoor gevestigd in Zeist met zes personeelsleden. In 1997 verhuisde het Nederlandse kantoor naar Bunnik om het toegenomen aantal medewerkers te huisvesten. In 2010 tenslotte verhuisde het Apple-kantoor naar het Hirsch-gebouw in Amsterdam, pal naast de Apple Store die in 2012 werd geopend.

E-commerce

Picnic opent gerobotiseerd distributiecentrum in Dordrecht

Online supermarkt Picnic heeft gisteren zijn tweede gerobotiseerde distributiecentrum geopend, in Dordrecht. Aan het centrum is twaalf maanden gewerkt en het draaide de afgelopen weken op proef.

E-commerce

Mogelijk doorstart voor The Next Closet

Er komt misschien een doorstart voor het failliete handelsplatform The Next Closet. In het faillissementsverslag schrijft de curator dat hij een groot aantal partijen heeft kunnen benaderen. Van deze groep van geïnteresseerden heeft een substantieel deel aanhoudende interesse getoond in de immateriële activa (websites, de merkrechten, de domeinnamen, de knowhow van het personeel en de goodwill).

Fashion

E-Commerce Live: De impact van fysieke winkels op de klantreis bij Coolblue

Bij Coolblue doen ze alles voor een glimlach. Daarom hebben ze twee doelen voor ogen: een voorbeeldbedrijf zijn op het gebied van klantgericht ondernemen en waarde toevoegen. Om deze doelen te halen, kijken ze per producttype waar klanten behoefte aan hebben en op basis daarvan richten ze hun productreizen in. Jos Groenendijk vertelt er meer over op Emerce E-Commerce Live op 5 juni in de Beurs van Berlage.

Retail

Bij keuze voor vervoerder laat meerderheid retailers zich leiden door de prijs

Voor 68 procent van de retailers is prijs de belangrijkste factor bij de keuze voor een vervoerder. Een kwart (23%) is daar zelfs rigoureus in: zij versturen zendingen enkel via de goedkoopste pakketvervoerder. Dat blijkt uit onderzoek van verzendplatform Wuunder, uitgevoerd onder bijna driehonderd verantwoordelijken voor het logistieke proces binnen Nederlandse bedrijven.

Logistics

E-Commerce Live: De digitale betaalpas van Albert Heijn

Albert Heijn heeft een nieuwe betaalmethode geïntroduceerd voor klanten die hun boodschappen online bestellen: de digitale betaalpas. Met de digitale betaalpas betalen klanten met hun vertrouwde betaalpas maar dan digitaal. Namens AH vertelt Linda Junker-Kolk meer over de mogelijkheden op E-Commerce Live! In de Beurs van Berlage op 5 juni.

Retail