More stories

Mogelijk doorstart voor The Next Closet

Er komt misschien een doorstart voor het failliete handelsplatform The Next Closet. In het faillissementsverslag schrijft de curator dat hij een groot aantal partijen heeft kunnen benaderen. Van deze groep van geïnteresseerden heeft een substantieel deel aanhoudende interesse getoond in de immateriële activa (websites, de merkrechten, de domeinnamen, de knowhow van het personeel en de goodwill).

Fashion

E-Commerce Live: De impact van fysieke winkels op de klantreis bij Coolblue

Bij Coolblue doen ze alles voor een glimlach. Daarom hebben ze twee doelen voor ogen: een voorbeeldbedrijf zijn op het gebied van klantgericht ondernemen en waarde toevoegen. Om deze doelen te halen, kijken ze per producttype waar klanten behoefte aan hebben en op basis daarvan richten ze hun productreizen in. Jos Groenendijk vertelt er meer over op Emerce E-Commerce Live op 5 juni in de Beurs van Berlage.

Retail

Bij keuze voor vervoerder laat meerderheid retailers zich leiden door de prijs

Voor 68 procent van de retailers is prijs de belangrijkste factor bij de keuze voor een vervoerder. Een kwart (23%) is daar zelfs rigoureus in: zij versturen zendingen enkel via de goedkoopste pakketvervoerder. Dat blijkt uit onderzoek van verzendplatform Wuunder, uitgevoerd onder bijna driehonderd verantwoordelijken voor het logistieke proces binnen Nederlandse bedrijven.

Logistics

E-Commerce Live: De digitale betaalpas van Albert Heijn

Albert Heijn heeft een nieuwe betaalmethode geïntroduceerd voor klanten die hun boodschappen online bestellen: de digitale betaalpas. Met de digitale betaalpas betalen klanten met hun vertrouwde betaalpas maar dan digitaal. Namens AH vertelt Linda Junker-Kolk meer over de mogelijkheden op E-Commerce Live! In de Beurs van Berlage op 5 juni.

Retail

E-Commerce Live: Conversieoptimalisatie met Google Certified Partners

In 2021 lanceerde Google een certificering om de capaciteiten van bureaus te beoordelen om op maat gemaakte, door marketingmogelijkheden geleide verbeteringen aan websites aan te bieden, zodat adverteerders meer ROI (return of investment) konden behalen.

E-commerce

Picnic breidt verder uit in Duitsland, test grotere bezorgauto’s

Online supermarkt Picnic breidt verder uit in Duitsland en bezorgt nu ook in Castrop-Rauxel. Er staan 3000 klanten op de wachtlijst.

Food
Premium

‘Booking.com blijft consumenten misleiden’

Booking.com en Agoda.com, beide onderdeel van Booking, blijven consumenten misleiden als die op hun sites een accommodatie willen boeken. De boekingsites schermen met nepkortingen, laten onvolledige prijzen zien en zetten consumenten onder druk door schaarste te suggereren die er niet is. Dat stelt de Consumentenbond.

Travel

Amac-winkel in Leiden opent op 25 mei na metamorfose

Apple-specialist Amac opent op zaterdag 25 mei na een grote verbouwing een compleet vernieuwde winkel in Leiden. Het pand aan de Haarlemmerstraat 197 wordt ingericht volgens het laatste winkelconcept van Apple, waarbij er meer ruimte komt voor de Apple-producten en bijbehorende accessoires. Na de metamorfose telt de winkel 200 vierkante meter.

E-commerce

MG Real Estate bouwt nieuw magazijn met een van de grootste zonnedaken van Europa

Projectontwikkelaar MG Real Estate heeft de eerste kolom geplaatst van MG Big Bear, een gloednieuw magazijn in het Kluizendok op de grens van Gent en Evergem. Uniek is dat het hele dak vol komt te liggen met zonnepanelen: het streefdoel is 50.000 panelen op een oppervlakte van 40 voetbalvelden. Dat maakt het een van de grootste zonnedaken van Europa.

E-commerce

Coolblue opent eerste Friese winkel

Coolblue opent vandaag zijn eerste winkel in Friesland. Deze nieuwe winkel is gevestigd in Winkelpark De Centrale in Leeuwarden. Klanten kunnen hier vele producten uitproberen, langskomen voor service na aankoop en online bestellingen ophalen.

Retail
Premium

Adyen: één op de drie Nederlanders shopt via social media

Bijna één op de drie Nederlanders (31%) shopte het afgelopen jaar wel eens op sociale media. Met name jongeren (generatie Z) doen aankopen via social media kanalen. Dit blijkt uit het jaarlijkse onderzoek van financieel technologieplatform Adyen.

E-commerce

DHL opent duurzame CityHub in Arnhem

DHL eCommerce opende vandaag officieel de nieuwe CityHub in Arnhem. De ceremonie gebeurde in het bijzijn van klanten en vertegenwoordigers van de gemeente, waaronder wethouder Nermina Kundiç.

Logistics

Oprichter Adyen investeert fors in startup

Arnout Schuijff, mede-oprichter van Adyen, stapt als eerste investeerder aan boord van Amsterdamse ticketing startup WeTicket.

E-commerce

Emerce E-Commerce Live: IKEA bezig met een inhaalslag

IKEA heeft lang gewacht met het uitbreiden van hun activiteiten binnen e-commerce. Hierdoor zijn veel onderdelen van het proces lange tijd niet geoptimaliseerd geweest. Er is nog veel werk aan de winkel, maar IKEA maakt inmiddels grote stappen over de gehele linie. Dat hoor je meer over op Emerce E-Commerce Live op 5 juni in de Beurs van Berlage.

E-commerce

Consumentenbond waarschuwt opnieuw voor Woneninterieur.nl

De Consumentenbond waarschuwt om voorzichtig te zijn met bestellen bij Woneninterieur.nl. De webwinkel zorgt al langere tijd voor veel klachten.

E-commerce