‘Klanten verwachten post-sale service bij kleding’
Twee op de drie klanten van kledingwinkels en -merken verwacht dat ze na hun aankoop nog eens extra service krijgen. Veel merken laten die kans liggen.
Twee op de drie klanten van kledingwinkels en -merken verwacht dat ze na hun aankoop nog eens extra service krijgen. Veel merken laten die kans liggen.
Boels Rental en zijn Scandinavische dochterorganisatie Cramo lanceren een digitale marktplaats voor de verkoop van gebruikte machines. Via dit platform krijgen klanten toegang tot een breder assortiment tweedehands materieel, waaronder diverse zwaardere constructiemachines en bouwapparatuur. Het platform vereenvoudigt de internationale handel en maakt het verkoopassortiment toegankelijk voor een grotere afzetmarkt.
Nadat het vakantiegeld werd overgemaakt, is Nederland massaal aan het online bestellen geblazen. Dit blijkt uit een data-analyse van logistiek dienstverlener Wuunder.
Talpa Network start in samenwerking met De Mandemakers Groep met een pilot waarbij kijkers door middel van het scannen van een QR-code de blikvangers uit tv-programma’s eenvoudig en snel in huis kunnen halen.
Een spetterende presentatie voor een volle zaal tijdens Emerce E-Commerce Live! kwam van Martin van Kranenburg. Het onderwerp zorgde, niet geheel verrassend, voor een bomvolle hoofdzaal: werken met ChatGPT, dan met name op maat gemaakte GPT. Wat zijn dat en hoe gebruik je ze?
Een webwinkel voor de consumentenmarkt had Geisha Fasion 3,5 jaar geleden nog niet. Sinds de lancering toen leiden de eerste ervaring ertoe dat Google eruit is gezet. Te duur als reclamevehikel. Social advertising is dominant.
De fysieke windels van Coolblue in Wallonië en Duitsland zijn cruciaal voor de naamsbekendheid van de retailer in het buitenland, maar ook binnen Nederland. Dat vertelde Jos Groenendijk van Coolblue op E-Commerce Live! in de Beurs van Berlage in Amsterdam. “In elke locatie waar wij winkels openen, zien we de online omzet toenemen.”
Intergamma, moederbedrijf van GAMMA- en Karwei-bouwmarkten, wil meer online bestelde artikelen vanuit de winkels gaan leveren. Dat vertelde Jurre Mulder vanochtend op E-Commerce Live! in de Beurs van Berlage.
Slechts 27 procent van de door Belgen bestelde pakketjes komt uit eigen land, 41 procent komt uit Nederland. Duitsland is goed voor 14 procent en Frankrijk voor 6 procent, zo blijkt uit onderzoek van de Belgische handelsfederatie Comeos uitgevoerd door Universiteit Antwerpen.
De transportkosten voor goederen uit China schieten weer de lucht in.
Om consumenten beter te beschermen, introduceert PostNL de anti-phishingcode. Dit is een code die je zelf bedenkt en die terugkomt in elke e-mail van PostNL.
Kunstmatige intelligentie komt dichterbij de eindgebruiker. Er zijn minder ontwikkelaars nodig voor retailers om deze nieuwe technologie in hun dagelijkse praktijk in te zetten. Omoda drong er met Google de retouren mee terug. Cees Hannema, Chief Marketing Officer bij Omoda, vertelt er over op E-Commerce Live, morgen in de Beurs van Berlage.
De Nederlandse douane heeft afgelopen jaar voor het eerst meer dan een miljard douaneaangiften verwerkt. Dat zijn er ruim 200 miljoen meer dan het jaar ervoor, zo blijkt uit de jaarrapportage van de Douane, die staatssecretaris Aukje de Vries van Financiën (Toeslagen en Douane) naar de Tweede Kamer zond.
Klachten van consumentenbonden en verscherpt toezicht door de Europese Commissie dwingen Temu zich netter te gedragen.
Emerce E-Commerce Live! en Digital Marketing Live! zijn de go-to events voor duizenden bevlogen en ambitieuze professionals in e-commerce, online marketing, advertising en interactieve media. Morgen barst het traditionele voorjaarsevenement van Emerce weer los in de Amsterdamse Beurs van Berlage, mis het niet!