More stories

(Emerce TV) IKEA opent eerste Plan & Order Point

In Leeuwarden opent in september het eerste IKEA Plan & Order Point. In deze kleinste IKEA vestiging van Nederland kunnen bezoekers wooninspiratie opdoen in een typische IKEA showroom. Samen met IKEA medewerkers kunnen zij vervolgens ontwerpen maken voor verschillende ruimtes in huis en complexere bestellingen plaatsen. Ook is er een selectie woonaccessoires te koop. “We willen de klant persoonlijker benaderen.”

E-commerce

(Emerce TV) BALR heeft weer trek in winkels

BALR, het luxe lifestylemerk voor iedereen die zich graag spiegelt aan het leven van topvoetballers, basketballers tot Amerikaanse honkballers, besloot diverse winkels ook na COVID gesloten te houden. “Nu winkelen weer in trek raakt, kijken we weer voorzichtig naar uitbreiding,” zegt CEO Juul Manders in de videocollectie Customer Experience die straks live gaat.

Customer Experience

‘Einde subsidieregeling voor elektrische bestelwagens volstrekt onlogisch’

Het kabinet moet ondernemers financieel blijven ondersteunen bij hun overstap naar elektrische bestelwagens. Het is onbegrijpelijk en volstrekt onlogisch dat de huidige subsidieregeling regeling eind dit jaar afloopt, terwijl begin 2025 in circa 20 gemeenten zero-emissiezones worden ingevoerd en pas een fractie van alle bestelwagens in ons land elektrisch is. Dat zegt directeur Leendert-Jan Visser van MKB-Nederland.

Logistics
Premium

Platformbusiness About You nadert die van Zalando

De platformactiviteiten van About You groeiden afgelopen jaar bijna twee jaar sneller dan die van Zalando. Opgeteld deden ze samen een kwart miljard euro aan B2B-kwartaalomzet op dit front.

E-commerce

AliExpress: verlies verdubbelt, klanten verheugd

Door scherpe focus op de logistiek, krijgen klanten van AliExpress hun pakketjes veel sneller. De investeringen daarvoor drukken het resultaat echter behoorlijk. Alibaba Group zet door, want ziet de Chinese concurrentie aanzwellen.

E-commerce

Amerikaanse consument shopt goedkoper

De Amerikaanse consument, zelfs hij, is afgelopen maanden meer op de kleintjes gaan letten. Nieuw onderzoek laat zien dat het winkelgedrag ingrijpend verandert ten gunste van goedkopere artikelen.

E-commerce

Zalando zekert tech- en B2B-focus met aanstelling nieuwe CEO

Zalando krijgt een nieuwe co-CEO in de persoon van David Schröder. Hij richt zich voornamelijk op het uitbouwen van de platformfunctie van het bedrijf en de onderlinggende infrastructuur.

E-commerce

Apple: ‘Nauwelijks serieuze verzoeken voor alternatieve betaalsystemen’

Apple heeft tot nu toe maar 38 aanmeldingen ontvangen van appontwikkelaars die alternatieve betaalmethodes willen toevoegen aan hun iOS-apps. De overige 65.000 ontwikkelaars blijven bij het betaalsysteem van Apple.

Payment

Uber neemt bezorgbedrijf Foodpanda Taiwan over

Uber en Delivery Hero hebben een overeenkomst bereikt over de verkoop van bezorgbedrijf Foodpanda in Taiwan. Uber telt daar 950 miljoen dollar in contanten voor neer.

Food

Shein gaat voor Londense beursnotering

Online kledingwinkel Shein zet zijn plannen voor een beursnotering in Londen door, omdat het te veel weerstand ervaart voor een Amerikaanse notering.

E-commerce
Premium

Mediamarkt-Saturn test duurzaamheidswinkel

Mediamarkt-Saturn test een pop-upwinkel over duurzaamheid. Sinds kort heeft het een klein filiaal in het centrum van de ‘groene’ universiteitsstad Tübingen met een selectie uit het duurzame assortiment van Mediamarkt met het Betterway-logo en gereviseerde elektrische apparaten.

Retail

Doek valt voor Duitse Amac

De Duitse tegenhanger van Apple reseller Amac Gravis stopt ermee. Medio volgende maand worden 37 winkels gesloten door eigenaar Freenet AG.

Retail

Emerce TV: App wordt ING’s prominentste winkelpui

ING wil het gebruik van zijn app komende drie jaar verdubbelen en de functie veranderen van passage naar favoriete eindbestemming.

E-commerce

Emerce TV: ‘Ik leer mensen parfum online begrijpen’

Sophie van Balen, bedenker en eigenaar van parfummerk mmoire, ging zonder het te weten een uitdaging aan waar grote concerns over struikelen. Een offline experience-product online verkopen.

E-commerce
Premium

Aantal TikTok-shops verdubbeld tot 15 miljoen

Eind 2023 waren er vijftien miljoen verkoperaccounts actief op TikTok. In de laatste zes maanden van dat jaar groeide het aantal social shops met zes miljoen.

E-commerce