More stories

‘Deeleconomie wordt interessant voor bedrijven’

Dit jaar wordt de social sharing economy interessant voor merken, zo stelt John Meulemans van bureau 3SixtyFive: “De fundamenten zijn gelegd door partijen als Marktplaats en eBay. Mensen zijn al gewend goederen onderling te delen, peer to peer.” Wat kun je als merk daarmee?

e-commerce

Weer Duitse stakingen Amazon

Vakbond Verdi heeft maandag wederom opgeroepen tot een staking bij een distributiecentrum van Amazon bij Augsburg. Zo’n 450 werknemers doen mee.

e-commerce

Amazon brengt Amazon Now naar Miami en Baltimore

Amazon gaat binnen een uur bezorgen in de steden Miami en Baltimore. Tot voor kort was dit alleen mogelijk in New York. De dienst is bedoeld voor leden van Amazons Prime programma, waarmee consumenten jaarlijkse bezorgkosten kunnen afkopen.

e-commerce

Aldi gaat toch e-commerce uitproberen

Lang zag Aldi e-commerce als kostenpost en niet als manier om geld te verdienen, maar dat idee begint te veranderen. Het bedrijf gaat experimenteren met online verkoop in Engeland en mogelijk in Duitsland, Spanje en Portugal.

e-commerce

Horeca Amsterdam krijgt eigen betaalapp

Een nieuwe Nederlandse startup brengt naar eigen zeggen een unieke betaalapplicatie op de markt, in eerste instantie voor de horeca in Amsterdam. De Daalder App is een e-wallet die je kunt vullen met Daalders, de digitale euro.

e-commerce

Flexshopper niet uitgekeken op winkelstraat

De Nederlandse online consument mag zich dan graag online oriënteren, iets minder dan de helft is nog altijd bereid om in de winkel te kopen. Dat blijkt uit onderzoek van vervoerder UPS dat gisteren op Emerce eRetail in Bussum werd gepresenteerd.

e-commerce

Amazon mag bezorgdrones testen

Amazon heeft toch nog toestemming gekregen van de Amerikaanse Federal Aviation Administration (FAA) om zijn bezorgdrones te testen. Tot nu toe had het bedrijf steeds nul op het rekest gekregen.

e-commerce

‘Mystery-hotels verrassen met onverwachte kosten’

Vier websites die mystery-hotels aanbieden, confronteren consumenten met onverwachte kosten bovenop de aanbiedingsprijs. Dit is in strijd met de Reclamecode Reisaanbiedingen, die voorschrijft dat alle vaste, onvermijdbare kosten in de aanbiedingsprijs moeten zijn opgenomen. De Consumentenbond heeft de namen van de aanbieders doorgegeven aan toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM).

Travel

Rechter verlaagt boete voor KLM

De rechtbank Rotterdam handhaaft een boete van 200.000 euro die de Autoriteit Consument & Markt (ACM) KLM vorig jaar heeft opgelegd omdat zij in de geadverteerde ticketprijzen op haar website de boekingskosten niet had opgenomen.

e-commerce

Investeerder Vortex neemt belang in Iceleads

Vortex Capital Partners neemt een belang in online marketingbedrijf Iceleads voor drie miljoen euro.

e-commerce

Het beste wapen tegen faillissementen: snel ondernemerschap

Haastige doorstarts van retailformules gaan zelden goed. Dat vertelde curator Marcel Groenewegen vanochtend tijdens een paneldiscussie over crisis in de winkelstraat op Emerce eRetail in Bussum. “Men denkt dat iedereen in Nederland recht heeft op een doorstart.”

e-commerce

deBijenkorf.nl gaat ook op zondag bezorgen

Klanten van deBijenkorf.nl die voor zaterdagavond een bestelling plaatsen, kunnen hun order begin zondagmiddag al thuis hebben. De retailer neemt daartoe een nieuwe bezorgoptie van PostNL af.

e-commerce

Aanmeldingen Logistieke Webshop van het Jaar begonnen

Op dinsdag 15 september zal voor de vierde keer de prijs voor de Logistieke Webshop van het Jaar worden uitgereikt. Dat gebeurt dit jaar in het Evoluon in Eindhoven.

e-commerce

Engeland wil Bitcoin reguleren

Engeland wil digitale munten als de Bitcoin gaan reguleren. Dat blijkt uit een gisteren gepubliceerd rapport dat vooral gaat over het bestrijden van witwassen. Met name wisselkantoren zullen strenger in de gaten worden gehouden.

e-commerce

Duitse online boodschappendienst neergestreken in Amsterdam

Sinds dinsdag is online aanbieder van lokale en regionale voedingsproducten Bonativo, onderdeel van Rocket Internet, actief in Amsterdam. De Duitse etailer gaat de concurrentie aan met traditionele supermarkten en voedings- en delicatessenwinkels.

e-commerce