More stories

Wint cross-commerce het van e-commerce?

Waar elke retailer in het verleden werd aangespoord ook snel een webshop te hebben om ‘de boot niet te missen’ zien we dat retailers en consumenten steeds vaker inspelen op het combineren van het online- en offline kanaal; hier wordt de term cross-commerce voor gebruikt.

e-commerce

Mobiel bezoek funda sterk gestegen

Het bezoek aan de mobiele platforms van huizensite funda is het afgelopen jaar fors gestegen. Via de mobiele sites en de apps kwamen in mei 2013 alleen al bijna 7 miljoen bezoeken binnen. In totaal komt nu 36,5 procent van het verkeer via de mobiele platforms. Funda verwacht dat eind 2014 het aandel boven de vijftig procent uitkomt.

e-commerce

Sony stapt weer in markt voor slimme horloges

Een multifunctioneel accessoire met berichtmeldingen, Android app interface en muziekafstandsbediening, gegoten in een superslank en waterbestendig design. Sony probeert Apple voor te zijn met een slimme horloge.

Conversie

Catawiki opent winkel in Kalverstraat

De etalage, winkel en veiling voor verzamelaars Catawiki opent morgen een popup store in harte Amsterdam. Daarmee wil het de aandacht vestigingen op een bijzondere nieuwe productcategorie: natuurhistorische objecten.

e-commerce

Fonq gaat (gratis) kleding inzamelen

Iets minder oud papier in huis, de kledingkasten opruimen en een goed doel steunen. Dat is in het kort wat de samenwerking tussen Fonq.nl en Packmee inhoudt.

e-commerce

Bol.com via LG in ‘tv-commerce’

Bol.com brengt voor LG-televisies een app uit waarmee bankzitters via hun afstandsbediening kunnen snuffelen en kopen.

e-commerce

‘Elf procent internetters betaalt voor nieuws’

Elf procent van de internetgebruikers trekt de portemonnee om online nieuws te consumeren. Dat is eenderde meer dan vorig jaar. Een breed onderzoek laat zien dat hoe groter het scherm is, hoe eerder men geneigd is te betalen.

e-commerce

Reissite TravelBird verzwaart inzet televisie

“We willen steviger in de markt gaan staan en dan kun je niet om televisie heen”, aldus directeur Symen Jansma over het besluit om naast performance based ook een brandingmedium in te zetten.

e-commerce

IKEA Nederland opent webwinkel

IKEA heeft zojuist een webwinkel geopend voor het Nederlandse publiek. Daarin liggen de zesduizend populairste items klaar om naar huis te klikken.

e-commerce

Een klantendatabase is nog geen relatie

De vier belangrijkste succesfactoren voor e-commercebedrijven zijn assortiment & pricing, vindbaarheid, usabilty en merkuitstraling. Naarmate online retail volwassener wordt, verschuift echter het belang ervan.

e-commerce

Hands-On: Office 365 voor iPhone

Het lijkt vloeken in de kerk. Een Office-programma van Microsoft op de iPhone. Gisteren verscheen Office Mobile for Office 365 in de Nederlandse App Store. Reken echter niet op een volwaardige vervanging van Apples eigen iWork.

Conversie

‘Amazon gaat in Europa zelf bezorgen’

Marktkenners houden er rekening mee dat Amazon in Europa bezorgers als GLS, DHL en DPD op een zijspoor gaat zetten. De webwinkel heeft voldoende kennis, schaal en middelen om de bezorging zelf te doen.

e-commerce

Management buy-out bij eFusion, uitbreiding naar Duitsland

De broers Patrick en Marcel Helmer hebben eFusion, toeleverancier van en voor webwinkels, overgenomen van investeerder Annexx Group.

Fulfillment

MijnWinkel.nl gaat verder als myShop.com

Webwinkelplatform MijnWinkel.nl verandert zijn naam in myShop.com, waarmee de nieuwe eigenaren de veren van het verleden van zich afschudden.

e-commerce

Fab.com opent filiaal in Eindhoven

Meubel- en designwinkel Fab.com uit Amerika opent in Eindhoven een administratief en logistiek kantoor. Dat moet uiteindelijk zo’n 450 banen opleveren.

e-commerce