Apple Store Brussel ontworpen door Jonathan Ive
Topontwerper Jonathan Ive blijkt de hand te hebben gehad in het ontwerp van de Apple Store in Brussel, die zaterdag is geopend. CEO Tim Cook kwam er speciaal voor over.
Topontwerper Jonathan Ive blijkt de hand te hebben gehad in het ontwerp van de Apple Store in Brussel, die zaterdag is geopend. CEO Tim Cook kwam er speciaal voor over.
Home Depot opent zijn alweer derde e-commerce dc in Noord Amerika. In Toledo komt zeker vijfhonderd mensen te werken.
De barcode die al sinds 1974 bestaat gaat een nieuwe fase in. Consumenten en winkels willen meer informatie over producten. Daarom gaat de barcode op de schop.
Negen van ‘s werelds grootste zakenbanken omarmen een systeem waar de Bitcoineconomie op drijft: de blockchain, oftwel het grootboek dat alle transacties bijhoudt.
Shoppingportal Fashionchick maakt zich op voor een groeispurt in het buitenland, maar eerst ligt nog de focus op lopende zaken.
Autokopers verwachten in toenemende mate een persoonlijke ervaring online. Leveranciers en autodealers zullen derhalve meer data moeten delen. Dat stelt Capgemini.
Thuiswinkel.org maakt zich zorgen over Chinese webwinkels als Aliexpress, Light-in-the-Box en Deal Extreme die volgens directeur Wijnand Jongen ‘onvo
Stylefruits combineert inspiratie voor mode en interieur met online shoppen. Oprichter Mathias Ziegler vertelt: “Gebruikers creëren hun eigen stijl op onze site. Vervolgens klikken ze door naar de producten op de sites van aangesloten fashion webshops. Zij kopen bij ons clicks in zoals bij Google Adwords, maar dan met een lagere CPS (cost per sale).”
Het in Berlijn gevestigde foodora fuseert met de vergelijkbare dienst van Delivery Hero’s Urban Taste.
Maaltijdboxbezorger HelloFresh heeft 75 miljoen euro nieuw groeikapitaal opgehaald. De investering waardeert het bedrijf op 2,6 miljard euro.
De grote Amerikaanse drogist Walgreens gaat in zee met startup Postmates voor bezorgingen binnen een dag. Klanten betalen daar vijf dollar voor.
DigitasLBi deed wereldwijd onderzoek naar de wijze waarop consumenten hun mobiele telefoon gebruiken voor de interactie met retailers. Conclusie: ‘Mobiel gidsland’ Nederland ligt op vele gebieden nog flink achter op de echte vernieuwers. Er is dus veel ruimte voor verbetering.
86 procent van de Nederlanders is niet van plan om levensmiddelen online aan te schaffen. Dat zijn er maar een paar procentpunten meer dan afgelopen jaren. Dat blijkt uit het jaarlijkse consumentenonderzoek van Deloitte onder 2386 consumenten.
Coolblue zit bomvol dynamiek: Ingebruikname van een nieuw distributiecentrum voor grote artikelen in Tilburg, omzetgroeicijfers van al jarenlang ca. 45%een jaarlijkse aanname van 500 personeelsleden op een totaal bestand van 1250 medewerkers nu. Kortom: Booming e-commerce in het kwadraat.
Winkelstraat.nl lanceert een nieuwe pick-up dienst waarbij klanten bestellingen makkelijk kunnen retourneren.