More stories

Emerce eRetail Europe 2015: de foto’s

Vertegenwoordigers van het Japanse Rakuten, Björn Borg, Zalando, Wolford en Otto Group spraken gisteren op Emerce eRetail Europe, het Engelstalige congres dat traditioneel aan de vooravond van eDay vooraf gaat. De volledige fotoset vind je hier.

E-commerce

Gaastra lanceert vernieuwde website

Kledingmerk Gaastra zet een nieuwe stap in digitale domein en professionaliseert zijn website.

Retail

Blokker gaat experimenteren met dynamische prijzen

Blokker Holding doet de eerste ervaringen op met dynamic pricing. Dat zegt Antoine Brouwer van Blokker-online dochter Nextail in het nieuwe nummer van Twinkle.

Retail

Björn Borg levert online orders binnen een uur

Kledingmerk Björn Borg gaat tegen rond kerstmis online bestellingen binnen een uur aan huis afleveren bij de klant.

Retail

Maaltijdenwinkel Bilder & De Clercq maakt doorstart

De innovatieve maaltijdenwinkel Bilder & De Clercq, bekend van interactieve bestelmuren bij bedrijven, maakt een doorstart. De winkel op de hoek Bilderdijkstraat-De Clercqstraat in Amsterdam gaat weer open.

E-commerce

ZZZoof en Stadslogistiek starten logistieke samenwerking

ZZZoof en Stadslogistiek van PostNL zijn een samenwerking gestart voor duurzame logistieke dienstverlening. Beide bedrijven rijden alleen met voertuigen op groen gas of elektriciteit.

Logistics

Online-Shopping 2015: Hoe kopen Duitsers online?

Een nieuwe studie van ECC Köln en OTTO belicht het online koopgedrag van de Duitse consument. De resultaten laten volgens het onderzoek onder meer zien dat stereotypen winkelgedrag ook op het internet gelden en dat doelgroepen niet meer slechts globaal kunnen worden gedefinieerd.

E-commerce

Winkels BAS Group failliet, maar blijven open

De curator heeft de surseance van betaling van de winkeldochters van BAS Group omgezet in een faillissement om te voorkomen dat de schulden verder oplopen. De winkels van Centre, MyCom en Dixons blijven open.

Retail

Parcelbox4u begint crowdfundingcampagne

Een nieuwe fabrikant van pakketbussen, te plaatsen bij de voordeur, begint zijn crowdfundingcampagne. Hiermee begint ook de promotiecampagne van Parcelbox4u, dat internationale ambities heeft.

Logistics

Albert Heijn opent volledige zelfscan supermarkt

Albert Heijn opent vandaag een volledig zelfscan- en pin supermarkt aan de Weteringschans in Amsterdam. Klanten kunnen in deze winkel kiezen voor verschillende vormen van zelfscannen.

E-commerce

VanRiet lanceert bi-directionele sorteeroplossing

Tijdens de Logistica, die volgende maand plaatsvindt in de Jaarbeurs in Utrecht, presenteert VanRiet de IQ-Grid, een bi-directionele sorteeroplossing speciaal ontwikkeld voor depots met een ochtend- en avondprogramma waar beide processen over hetzelfde systeem kunnen lopen.

E-commerce

Pinterest breidt koopknop uit

Pinterest breidt zijn koopknop Buyable Pins uit naar diverse e-commerce platforms als Bigcommerce, Magento en IBM Commerce. Bezoekers kunnen artikelen die zij op Pinterest zien meteen aanschaffen.

E-commerce

Brunawinkels worden 24×7 afhaal- en bezorglocatie pakketten

Bruna en De Buren introduceren samen een nieuw nationaal retailconcept waarbij consumenten 24×7 pakketten kunnen halen en afleveren voor verzending.

Logistics

Pro Warehouse staakt verkoop Adobe software na klachten

Pro Warehouse stopt met de verkoop van Adobe software. Het bedrijf zegt dat het de privacy van haar klanten niet kan waarborgen.

E-commerce

De rol van emoties in conversie-optimalisatie

Op onze websites en in onze webwinkels wekken we onbedoeld vaak sterke emoties op die een transactie, oftewel een ‘conversie’ in de weg staan. Wil je weten welke emoties dit zijn? Waar we ze oproepen? En hoe je dit kunt voorkomen? Lees dan zeker nu dit artikel.

Conversie