More stories

SAP brengt ‘internetbril’ naar magazijnen voor fulfillment

Medewerkers van magazijnen en grote distributiecentra kunnen binnenkort hun werk efficiënter doen met een internetbril. SAP ontwikkelt Android en iOS-software voor de internetbril van fabrikant Vuzix die medewerkers door hun werkomgeving gidst.

e-commerce

Nieuw groeigeld voor Wrapp, cadeaudienst voor Facebook

Het Zweedse Wrapp haalt in zijn tweede financieringsronde vijftien miljoen dollar nieuw werkkapitaal op.

e-commerce

‘Uitverkoop werkt niet voor webwinkels’

Waar fysieke winkels meer klandizie in de zaak zien tijdens de uitverkoop is het tegenovergestelde waar bij online shops.

e-commerce

Kwartaalomzet webwinkel ASOS plust 45 procent

Online modewinkel ASOS heeft de verkopen in het afgelopen kwartaal met bijna de helft zien groeien. Van een tanend sentiment op de Europese markt is geen sprake.

e-commerce

Nieuwe investering SEOshop: miljoen voor Europese groei

Webwinkelplatform SEOshop trekt in een nieuwe financieringsronde 1,1 miljoen euro groeigeld aan bij HENQ Venture Capital. Het bedrijf wil zijn koploperspositie in meer landen kunnen uitbuiten.

e-commerce

Fonq.nl: learnings van internationaliseren

Fonq.nl, online specialist in design en cadeau, is sinds de oprichting 10 jaar geleden uitgegroeid tot een sterke niche speler. Met 115 officiële webshops, een assortiment van 20.000 producten en een snelle levering is anderhalf jaar geleden een internationale groeistrategie ingezet.

e-commerce

Fab.com opent fysieke winkels in Europa

Meubel- en designwinkel Fab.com is van plan om winkels te openen in Berlijn en Londen. De filialen op betonnen vloeren worden ingericht als inspiratieruimtes voor klanten die uiteindelijk digitaal gaan kopen.

e-commerce

Ahold gaat partneren voor uitbreiding Pick Up Points

Sinds begin april is Adriaan Thierry (41) officieel de nieuwe e-commerceman van Albert Heijn. In tegenstelling tot zijn voorganger Roy Perticucci is Thierry meer gefocust op Nederland. “Een online winkel openen in een land waar we nog niet actief zijn, ligt niet voor de hand.”

e-commerce

Veertien procent online betalingen via mobiel

Een wereldwijd onderzoek van Adyen laat zien dat veertien procent van alle digitale betalingen op een telefoon of tablet wordt gedaan. De rol van smartphones op het gebied van m-commerce neemt af, ten gunste van tablets.

e-commerce

Rakuten koopt Amerikaanse fulfillmentspecialist

Na Japan en Europa heeft Rakuten nu ook in Amerika voet aan de grond met een eigen logistiek- en fulfillmentsysteem. Daartoe nemen de Japanners de lokale marktpartij Webgistix over.

e-commerce

ING: Supermarkten remmen eigen online ontwikkeling

Gevestigde belangen in het supermarktwezen remmen de digitale vooruitgang van de bedrijfstak. Dat schrijft ING in een sectorrapport dat vandaag verscheen.

e-commerce

Een nieuwe markt voor slimme sloten

Zelfs de sleutel gaat digitaal. De deur gaat niet meer open met een ouderwets stukje hang en sluitwerk, maar met een app. Een reeks van startups stort zich op de markt.

Conversie

ReplaceDirect breidt uit met verlichting

De webwinkel ReplaceDirect breidt het assortiment uit met verlichting. Op het eerste oog een opvallende nieuwe categorie maar vanuit de focus op verkoop van duurzame artikelen niet onlogisch, klinkt de toelichting.

e-commerce

Coolblue wint internationale prijs, ASOS verslaat Amazon

De Nederlandse speciaalzaakspecialist Coolblue is het nummer twee meest ondernemende bedrijf van Europa. De Rotterdammers wonnen zojuist een internationale prijs op de Global E-Commerce Summit in Barcelona.

e-commerce

SnappCar met auto’s delen naar Duitsland

Het Nederlandse autodeelplatform SnappCar begint met de verwerkelijking van zijn Europese droom. De eerste stap daarin is de opening van de Duitse site, wat zojuist plaatsvond. “Begin volgend jaar hebben we kritische massa”, aldus mede-oprichter Pascal Ontijd.

e-commerce