More stories

Subsidie voor tweejarig onderzoek naar collectieve marketing van winkelgebieden

Het lectoraat Online Ondernemen van de Hogeschool van Amsterdam heeft in samenwerking met een aantal partners onlangs een subsidie ontvangen voor onderzoek naar de collectieve marketing van winkelgebieden.

E-commerce

Online omzet Nike: +46 procent

De online omzet van sportmerk Nike is afgelopen jaar met 46 procent gestegen, zegt de topman zonder nadere details daarbij te geven.

Retail

ING-pilot: opmaat naar grootschalige introductie van mobiel betalen

In juni van dit jaar kondigde de ING bank het al aan: “Deze zomer introduceert ING mobiel betalen: contactloos betalen met de mobiele telefoon.” Ongeveer twee weken week geleden was het zover. ING nodigde haar klanten uit om deel te nemen aan een pilot mobiel betalen. Dat was niet tegen dovemansoren gezegd. Binnen no-time hadden zich de 5.000 testers die ING zocht gemeld.

Payment

Oprichter BAS Group wil bedrijf terugkopen

Steven Bakker, de oprichter van BAS Group, wil zijn bedrijf terugkopen van de huidige eigenaren. Dat schrijft FD vanochtend. BAS Group vroeg vrijdag uitstel van betaling aan voor al zijn dochters MyCom, Dixons en iCentre.

E-commerce

Cirqle tekent KLM, Pepe Jeans en Wolford

Startup Cirqle van Steven Lammertink tekent KLM en Pepe Jeans als nieuwe klanten. Opvallend genoeg is KLM de eerste Nederlandse klant van het bedrijf dat duizenden influencers en merken bij elkaar brengt.

Retail

Sign2pay verhuist naar Amsterdam

De Belgisch-Nederlandse fintech-onderneming sign2pay verhuist haar hoofdkantoor van Antwerpen naar Amsterdam. De marktpotentie in Nederland is momenteel aanzienlijk groter dan die in België, zo laat het bedrijf weten.

E-commerce

Staking van een week bij Amazon Duitsland beëindigd

De Duitse vakbond Verdi heeft zondag in elk geval voorlopig een staking van zes dagen bij retailer Amazon beëindigd. Logistieke medewerkers van Amazon in Rheinberg, Werne, Bad Hersfeld en Leipzig zijn weer aan het werk gegaan.

E-commerce

De blik vooruit op eRetail Europe

Vertegenwoordigers van het Japanse Rakuten, Björn Borg, Zalando, Wolford en Otto Group komen tijdens eWeek op 7 oktober naar Emerce eRetail Europe, zonder twijfel een van de meer bijzondere online retailcongressen van Europa.

E-commerce

‘Alle vernieuwing bij BAS Group stopgezet’

Marco Heestermans, ex-directeur retail van BAS Group, heeft forse kritiek op het beleid van de huidige interim-directie. Dat vertelde hij zondag aan De Telegraaf. Het aanvragen van de surseance van betaling had in zijn ogen zelfs voorkomen kunnen worden.

E-commerce

BAS Group vraagt uitstel van betaling aan

BAS Group, waaronder de ketens iCentre, Dixons en MyCom vallen, heeft voor enkele van zijn dochters uitstel van betaling aangevraagd. CEO Peter Brussel heeft zijn werknemers per e-mail op de hoogte gesteld.

E-commerce

Booming e-commerce: online zakendoen in India

De e-commercemarkt in India groeit als kool en wordt daardoor steeds interessanter voor buitenlandse bedrijven. Ook uit Nederland. ‘Mobile first’ is het zakelijke devies, maar er zijn vooral veel cultuurverschillen en ongeschreven regels. In wat binnenkort de derde economie van de wereld is.

E-commerce

Eindejaar, webshops en Pinterest; de drukste winkelstraat

Januari 2015, op het nieuws krijgen kan je horen dat het eindejaar voor de klassieke retailers is tegengevallen. De online retailers daarentegen boekten een enorme groei. Die trend is nu wel duidelijk en het verschil tussen on- en offline zal in 2015 alleen maar toenemen. De eindejaarsperiode is voor vele retailers de belangrijkste periode van het jaar, ook voor webshops.

Social

PostNL test bezorgen op afspraak

PostNL test met Scheer & Foppen en Futurumshop.nl een nieuwe bezorgingsoptie: afleveren op afspraak.

Logistics

Zes methodes om de ROI van optimalisatie te berekenen

Dagelijks zijn veel bedrijven bezig met het optimaliseren van hun online activiteiten, met als doel het rendement te verbeteren. Het uitvoeren van A/B-testen is binnen online optimalisatie al vier jaar op rij de belangrijkste methode om de conversie te verhogen (bron: eConsultancy.). Maar hoe bepaal je nou de ROI van conversie optimalisatie? Ik bied je zes methoden.

Conversie

Kwart omzet reisbureau Otravo via offline kanalen

Het aantal offline boekingen stijgt twaalf procent sneller dan de online boekingen, zo leert de ervaring van Otravo. Het moederbedrijf van Vliegtickets.nl en WTC.nl groeit dit jaar dertig procent en doet een kwart omzet via offline kanalen.

Retail