Bol.com blijft sterkste merk in winkeliersland
Online warenhuis bol.com eindigt op de eerste plaats in het nieuwe Retail Merkenonderzoek van Hendrik Beerda Brand Consultancy. bol blijft het sterkste merk in winkeliersland.
Online warenhuis bol.com eindigt op de eerste plaats in het nieuwe Retail Merkenonderzoek van Hendrik Beerda Brand Consultancy. bol blijft het sterkste merk in winkeliersland.
De Britse online moderetailer ASOS trekt zich terug uit China. Het bedrijf slaagde er niet in om klanten weg te trekken bij concurrent Alibaba.
Flinders heeft een eigen webwinkel voor de Duitse markt geopend. Flinders.de is na Nederland en België de derde webwinkel van het bedrijf. In 2017 moet minimaal 10 procent van de omzet uit Duitsland komen.
E-commerce groeit, maar de logistiek blijft achter. Waar innovaties zich in het verleden voornamelijk hebben gericht op de uitbreiding van de thuisaflevering, staat de markt te springen om nieuwe alternatieve afleveropties. Welke vijf trends kunnen we verwachten?
Deze week wordt de boedel van de webwinkel van het failliete V&D bij BVA Auctions geveild. De curator heeft niet te klagen over gebrek aan interesse.
Supermarktketen DekaMarkt heeft haar bezorgservice verder uitgebreid. Voortaan kunnen inwoners van Heemskerk, Beverwijk, Castricum, Assendelft, Krommenie, Uitgeest en Wijk aan Zee hun online bestelde boodschappen thuis laten bezorgen.
Deutsche Post (DHL) ziet het volume van de pakketbezorgingen dusdanig toenemen dat het robots wil gaan inzetten.
De Nederlandse consument heeft bij online aankopen vooralsnog weinig keus in pakketbezorgers en serviceopties. Dat stelt GfK. De logistieke partijen bieden dergelijke mogelijkheden volop, zoals aflevertijden next day, same day of bepaalde tijdslots. Maar nog geen kwart van de webwinkels geeft de consumenten een keuze hierin.
Over een paar weken wordt het mogelijk om met iDEAL te betalen in fysieke winkels, natuurlijk in webshops maar bijvoorbeeld ook vanaf drukwerk of het bonnetje na een diner. Currence staat op het punt zijn iDEAL-app op te laten nemen in de downloadwinkels van Apple en Google.
Buurtinitiatief ViaTim lanceert een netwerk van buurtgenoten die elkaars pakketjes willen opvangen. Onder de noemer ‘Jouw pakket op jouw moment’ kan de consument zelf kiezen bij wie hij het pakketje laat bezorgen.
Vandaag verschijnt de elfde editie van Emerce100, een speciale jaarlijkse uitgave van Emerce. Hierin publiceren we hoe beslissers, werkzaam op het gebied van online marketing, ICT en e-business, de prestaties van leveranciers van diensten in de e-business- en marketingbranche in het afgelopen jaar hebben beoordeeld.
Bezorgingen binnen 24 uur zijn zo langzamerhand standaard geworden voor Amazon. De online retailer heeft het programma naar nog eens elf Amerikaanse steden uitgebreid.
Het bezorgen van pakketten door de crowd wint aan populariteit. Ook binnen de logistieke wereld wordt ermee geëxperimenteerd. Een proefballon of serieuze business?
Klanten van ING kunnen, als eerste Nederlandse bank, betalen of geld ontvangen via een QR-code in de Mobiel Bankieren app. Klanten konden bij ING al contactloos betalen of betalen via stembediening en vingerafdrukherkenning.
Fietsvakantiebureau Cycle Tours heeft zijn site in het nieuw laten steken.