More stories

Bol.com blijft sterkste merk in winkeliersland

Online warenhuis bol.com eindigt op de eerste plaats in het nieuwe Retail Merkenonderzoek van Hendrik Beerda Brand Consultancy. bol blijft het sterkste merk in winkeliersland.

Retail

Moderetailer ASOS weg uit China

De Britse online moderetailer ASOS trekt zich terug uit China. Het bedrijf slaagde er niet in om klanten weg te trekken bij concurrent Alibaba.

E-commerce

Flinders opent Duitse webwinkel

Flinders heeft een eigen webwinkel voor de Duitse markt geopend. Flinders.de is na Nederland en België de derde webwinkel van het bedrijf. In 2017 moet minimaal 10 procent van de omzet uit Duitsland komen.

E-commerce

De vijf logistieke trends van de toekomst

E-commerce groeit, maar de logistiek blijft achter. Waar innovaties zich in het verleden voornamelijk hebben gericht op de uitbreiding van de thuisaflevering, staat de markt te springen om nieuwe alternatieve afleveropties. Welke vijf trends kunnen we verwachten?

Logistics
Premium

Boedel failliete webshop V&D onder veilinghamer

Deze week wordt de boedel van de webwinkel van het failliete V&D bij BVA Auctions geveild. De curator heeft niet te klagen over gebrek aan interesse.

E-commerce platforms

DekaMarkt breidt online bezorgen uit

Supermarktketen DekaMarkt heeft haar bezorgservice verder uitgebreid. Voortaan kunnen inwoners van Heemskerk, Beverwijk, Castricum, Assendelft, Krommenie, Uitgeest en Wijk aan Zee hun online bestelde boodschappen thuis laten bezorgen.

Logistics

Deutsche Post test logistieke robots

Deutsche Post (DHL) ziet het volume van de pakketbezorgingen dusdanig toenemen dat het robots wil gaan inzetten.

Fulfillment

‘Consument heeft bij webwinkels weinig keuzes in Last Mile Delivery’

De Nederlandse consument heeft bij online aankopen vooralsnog weinig keus in pakketbezorgers en serviceopties. Dat stelt GfK. De logistieke partijen bieden dergelijke mogelijkheden volop, zoals aflevertijden next day, same day of bepaalde tijdslots. Maar nog geen kwart van de webwinkels geeft de consumenten een keuze hierin.

Logistics

iDEAL-betalen met QR-codes in de appstores

Over een paar weken wordt het mogelijk om met iDEAL te betalen in fysieke winkels, natuurlijk in webshops maar bijvoorbeeld ook vanaf drukwerk of het bonnetje na een diner. Currence staat op het punt zijn iDEAL-app op te laten nemen in de downloadwinkels van Apple en Google.

Payment

Nieuw logistiek netwerk van buurtgenoten

Buurtinitiatief ViaTim lanceert een netwerk van buurtgenoten die elkaars pakketjes willen opvangen. Onder de noemer ‘Jouw pakket op jouw moment’ kan de consument zelf kiezen bij wie hij het pakketje laat bezorgen.

Logistics

Emerce100: de beste bedrijven in e-business 2016

Vandaag verschijnt de elfde editie van Emerce100, een speciale jaarlijkse uitgave van Emerce. Hierin publiceren we hoe beslissers, werkzaam op het gebied van online marketing, ICT en e-business, de prestaties van leveranciers van diensten in de e-business- en marketingbranche in het afgelopen jaar hebben beoordeeld.

E-commerce

Amazon breidt same day delivery uit

Bezorgingen binnen 24 uur zijn zo langzamerhand standaard geworden voor Amazon. De online retailer heeft het programma naar nog eens elf Amerikaanse steden uitgebreid.

Logistics

Crowd logistics: logistieke disruptie?

Het bezorgen van pakketten door de crowd wint aan populariteit. Ook binnen de logistieke wereld wordt ermee geëxperimenteerd. Een proefballon of serieuze business?

Logistics

ING claimt Nederlandse primeur met betalen via QR-code

Klanten van ING kunnen, als eerste Nederlandse bank, betalen of geld ontvangen via een QR-code in de Mobiel Bankieren app. Klanten konden bij ING al contactloos betalen of betalen via stembediening en vingerafdrukherkenning.

Digital Wallets
Premium

Redkiwi steekt Cycle Tours in het nieuw

Fietsvakantiebureau Cycle Tours heeft zijn site in het nieuw laten steken.

Digital Agencies