Bol.com lanceert nieuwe leesapp met Kobo
Bol.com heeft samen met Kobo een nieuwe leesapp voor tablet en smartphone ontwikkeld. Die moet het lezen van boeken op draagbare apparaten vergemakkelijken.
Bol.com heeft samen met Kobo een nieuwe leesapp voor tablet en smartphone ontwikkeld. Die moet het lezen van boeken op draagbare apparaten vergemakkelijken.
Fysiek winkelen komt weer ‘im schwung’. Er tekent zich een tweedeling af tussen winkels die technologie succesvol inzetten en bedrijven die dat niet doen. Retailers die technologie met succes toepassen, winnen marktaandeel. Dat voorspellen ABN AMRO en Triggering Minds in een nieuw trendrapport dat vandaag is verschenen.
Onderzoekers van de Universiteit Twente en TU/e claimen een methode te hebben ontwikkeld die het onmogelijk maakt om pasjes te kraken of hun eigenschappen na te bootsen, zelfs als kwaadwillenden over alle informatie beschikken. Het onderzoek is gepubliceerd in het nieuwe wetenschappelijke vakblad Optica van The Optical Society.
Samsung werkt naar verluidt aan een concurrent van Apple Pay. De fabrikant van smartphones en televisies zou in alle stilte een overeenkomst met het bedrijf LoopPay hebben gesloten om gebruikers in winkels te laten betalen zonder bank of creditcard.
Google praat in Amerika met retailers over de introductie van een ‘Koop Nu’-knop in de zoekresultaten van zijn productenvergelijker Google Shopping.
Zelf googelen en prijzen vergelijken tijdens het shoppen wordt volgens startup Yippie! iets van het verleden: “Yippie helpt consumenten om slimmer te shoppen. Zodra je een product online bekijkt, komt er automatisch een overzicht met betere prijzen voor dat product”, vertelt co-founder Maurice Kroon van Yippie!.
De Nederlandse betaaldienst Adyen trekt in een nieuwe financieringsronde 250 miljoen dollar aan venture capital aan. Het doel is de mondiale groei te versnellen.
Hoe zorg je er voor dat een bezoeker zich kan identificeren zonder lastige drempels op te werpen? Biometrie is een van de beveiligingsmogelijkheden en kan in principe pasjes, wachtwoorden, codes, foto’s en handtekeningen versterken of vervangen. Nicolas Mertens, CEO en medeoprichter van Sign2Pay, gelooft heilig in de kracht van de goede oude handtekening. Hij spreekt vandaag op Emerce eFinancials.
Webwinkels in Nederland zetten dit jaar voor 13,7 miljard euro om. In het nu lopende, vierde, kwartaal komt dat bedrag op 3,9 miljard euro.
De technologie achter cryptomunten als Bitcoin gaat de rol van de traditionele partijen als banken, accountants, notarissen en overheden in de komende jaren onvermijdelijk en ingrijpend veranderen. We hebben al heel wat gezien en gehoord in de media, maar wat is Bitcoin nou precies? Hoe zit het nou echt? Morgen spreekt Rutger van Zuidam van IntoBitcoin.com op Emerce eFinancials.
Allesverkoper Coolblue ziet de omzet met veertig procent stijgen ten opzichte van vorig jaar. Naast de PS4 is ook Googles Chromecast een uitgesproken hit onder de kerstboom.
“We hebben bewust lang gewacht met het uitbrengen een app om voldoende impact te kunnen maken voor retailers“, aldus directeur Jelle van der Bij van Imbull, het bedrijf achter Actiecode.nl.
Een jaar geleden veranderde Engelse retailer ASDA haar strategie: van supermarkt naar omnichannel retailer. “In de Walmart groep waar we onder vallen, zorgen we voor 90 procent van alle groei”, vertelt Chris Conway, senior eCommerce director bij ASDA.
De Buren lanceert een stevige stalen kluis voor pakketjes die aan de buitengevel van een woning of bedrijf geplaatst kan worden. De deur van de kluis kan met behulp van een codepaneel worden geopend, waarbij de te gebruiken code telkens weer anders is. Met behulp van een app wordt de juiste code voor toegang tot de kluis afgegeven.
McDonalds laat klanten in de toekomst zelf zijn menu samenstellen met behulp van tablets. Zo’n dertig vestigingen in de VS worden uitgerust met een tablets en de bijbehorende app Create Your Taste.