Nederlands m-commerce naar 1,2 miljard euro
Webwinkels realiseren dit jaar voor een miljard euro aan omzet via mobiele dragers als tablets en smartphones, aldus onderzoek van Thuiswinkel.org.
Webwinkels realiseren dit jaar voor een miljard euro aan omzet via mobiele dragers als tablets en smartphones, aldus onderzoek van Thuiswinkel.org.
Vorig jaar om deze tijd lanceerde Microsoft met veel bombarie zijn eerste eigen tablet Surface, samen met Windows 8.0. Dat is geen groot succes geworden. De belangstelling voor de tablet bleek minimaal. Iets beter deed de Pro-versie van de tablet het, maar de achterstand op Apple en Android is desondanks enorm groot gebleven. Gaat het met de nieuwe Surface 2 wel lukken?
Webwinkels openen vestigingen in onze winkelstraten, fysieke retailers gaan voor multichannel. Gaan we de verrassing meemaken dat de pure players écht de betere winkeliers zijn? Daar valt zeker iets voor te zeggen.
Beleggers belonen het aandeel Amazon in de handel nabeurs met een koersstijging van acht procent. Amazon.com boekt een omzetstijging van 24 procent, maar heeft geen winst te delen met aandeelhouders. Er worden rode cijfers geschreven.
Met de opening van Speelgoedshop.nl breidt Coolblue zijn assortiment verder uit met niet-elektronica.
Nederland kent meer dan honderd bedrijven en diensten die volgens het abonnementenmodel e-commerce bedrijven. Klanten betalen een vast bedrag per maand en krijgen automatisch de gewenste items geleverd, variërend van scheermesjes tot koffiebonen.
De Europees werkende online dierenwinkel Zooplus noteert een kwartaalomzet van 108 miljoen euro. Voor het tweede keer gaat de onderneming over de grens heen van 100 miljoen euro.
Bijna vierhonderdduizend Nederlanders zijn vorig jaar slachtoffer geworden van fraude bij online aan- of verkopen.
De zes miljoen spaarders van Airmiles kunnen hun punten gaan inwisselen bij bol.com. De winkel verwacht dat tienduizenden klanten dat komende weken gaan doen.
De belangenbehartiger van Europese webwinkeliers wil dat Europa afblijft van de persoonlijke data die worden verzameld bij klanten. Het is de vraag of handelsbelangen het winnen van algemene burgerrechten.
De Engelse supermarktketen Tesco voegt een nieuwe bezorgopties toe aan zijn Click & Collect-product. Behalve in de supermarkt kunnen klanten nu ook terecht op scholen, bibliotheken, sportcentra en parkeerplaatsen voor forensen.
IT- en e-commercespecialist rb2 brengt een nieuw product uit waarmee fysieke retailers eenvoudig de eerste stappen met e-commerce kunnen zetten. Het bedrijf ontwikkelde daartoe thematische webshops, als instap naar het grote werk.
Webwinkels doen er verstandig aan om hun productfeeds goed op orde te maken. Uit onderzoek van Traffic4u blijkt dat nu al twintig procent van de winkelomzet uit AdWords voortkomt uit reclame die tot stand komt met productfeeds.
Voor het eerst is Coca-Cola niet meer het waardevolste merk ter wereld. Apple en Google staan nu voor de verkoper van suikerwater. MIT-professor Marshall van Alstyne vertelt wat Apple, Google en drankjesverkoper Starbucks beter doen.
MediaMarkt en Saturn boekten afgelopen kwartaal geen groei. De omzetontwikkeling neigt zelfs heel licht naar negatief. Het enige dat de krimp nog tegenhoudt, is de groei van de online resultaten.